Draadloos zonder access Point

Pagina: 1
Acties:

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:19

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Een praktische vraag. Ik heb al gesearched, maar ik kom er niet echt uit. :(

Ik heb hier thuis een netwerk met 4 pc's. Nu wil ik mijn buurman hier ook op aansluiten. Ik weet dat dit kan met bijvoorbeeld voor hem een PCI draadloze netwerkkaart, en dan zou er bij mij een Access Point op de hub geplaatst moeten worden. Dat denk ik tenminste, ik weet niet of het precies zo zit. :?

Mijn vraag is nu: Kan het ook zo:

Een PCI draadloze netwerk kaart voor mijn buurman, en een PCI draadloze netwerk kaart voor mijn NTServer (staat 24/7 aan). Er zouden dan 2 netwerk kaarten in mijn server komen (1 voor intern lan, en 1 voor mijn buurman via draadloos). Dit spaart mij dus een dure Access point uit. De ntserver zou dan dus een soort router zijn tussen de 2 netwerken (ofschoon mijn buurman maar 1 pc is). Zou het op deze manier mogelijk zijn voor mijn buurman om het netwerk nu hetzelfde te gebruiken als de pc's op mijn interne lan. Dus; inloggen op nt, bestanden delen, printers delen, af en toe een spelletje enz?

Ik denk zelf dat dit wel kan, maar wat is jullie mening? En als ik dan verder denk, als dit kan, wat heb je dan eigenlijk aan zo'n duur access point?

PS snelheid is geen heikel punt. Met 5 of 6 mbps zouden we tevreden zijn.
PS2 De afstand is niet groot. Ik zit thuis op zolder en de buurman zit dan schuin onder mij op zijn logeerkamer. Hemelsbreed is het denk ik maar 4 tot 5 meter, maar wel met een vet dikke muur ertussen. We zitten overigens allebei aan de achterkant van het huis, dus de signalen kunnen ook buitlangs misschien :?

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

wireless LAN (802.11b) kaarten kunnen direct met elkaar communiceren zonder tussenkomst van een access point, dit noemt men ad-hoc modus.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Was er dan niet iest van een software matig accesspoint device-ding voor nodig? Dacht dat je dan wel zo'n stukkie software moest draaien, maar als ik dit zo hoor is het huren van een goeie boormachine die even twee gaatjes maakt een stuk goedkoper, beter, sneller en betrouwbaarder.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

mja... 802.11b heeft een maximale snelheid van 11Mbps, en da's onder ideale omstandigheden... Met een dikke muur ertussen wordt het vast niet beter.

Paar meter CAT5 en je hebt 100BaseTx snelheden...

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:42

Snuffel

Vroem!

Was er dan niet iest van een software matig accesspoint device-ding voor nodig
Die SW matige AC bestaat idd, Compaq levert deze bijvoorbeeld. Het is echter geen must.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 15:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Die SW matige AC bestaat idd, Compaq levert deze bijvoorbeeld. Het is echter geen must.
:? Kun je hier wat meer over vertellen ?
Ik wil binnenkort namelijk de Compaq set met die Software accesspoint kopen, maar nu vertel je dat het geen must is ?

Hoe zit dat nu ?
Wat zijn de voor- en nadelen van geen software t.o.v. wel een software accesspoint ??

Alvast bedankt,
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:42

Snuffel

Vroem!

Zonder lullig over te komen:

check www.compaq.nl

Daar staat net zoveel info als ik je kan vertellen, behalve dan de nadelen van een SW oplossing.
Me dunkt dat je de nadelen zelf wel kan bedenken, niet?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 15:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

euhm.. niet dus.

Heb een hele tijd het plan om deze set van CPQ te kopen ivm verhuizing.
Huis is nu af en dus is CPQ aan de beurt.
Echter heb ik nooit meer info kunnen vergaren dan dat je _of_ een HW AP nodig hebt _of_ een SW AP.

Heb net nog ff bij CPQ gekeken, imiddels staat er wat meer info op. Zo lees ik nu dus dat je minstens 25 users kan laten connecten naar 1 server met 1 wireless NIC.
Dat wist ik bijvoorbeeld niet.

Maar als je dus kan connecten naar een wireless NIC waar geen software op draait, hoe werkt dat dan? Kun je dan ook met meerdere laten connecten via die ene server ??

ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1