Toon posts:

[Nieuw] Systeem o.a voor FS(X/2004)

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de laatste tijden erg problemen met een net nieuw gekochte kaart vanwege het feit dat het ontzettend veel warmte word geproduceerd. Ik ben net naar een computerwinkel in mijn dorp geweest en zij zeiden precies hetzelfde als ik al dacht; Je systeem is al 3/4 jaar oud en de vervangingen zijn dusdanig groot dat je beter een nieuwe PC kan aanschaffen.
Nu ben ik dus met mijn vader opzoek naar een nieuw/goed systeem dat ook weer niet al te prijzig is. Het moet echt goed geschikt zijn voor FS2004 en ook voor FSX (Noodzakelijker voor FSX). De videokaart heb ik dus al, nu de rest nog. Het is trouwens de XFX Geforce 8600GT, gaat dit wel lukken? Alle instellingen hoeven natuurlijk niet op het hoogst.
Wat moet ik volgens jullie nemen om goede prestaties te gaan halen voor een niet al te hoge prijs, max. 650,- euries, natuurlijk moet wel alles erin zitten en ook een kast met een goede luchtstroom (airflow) erdoorheen. (Het moet dus een PC van losse onderdelen worden die wij zelf in elkaar gaan zetten, aangezien hele systemen er niet beter op worden.)

Bedankt alvast!
Mvg,
Martijn :)

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 19:55

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb zelf ook vorige week een nieuwe pc (onderdelen) besteld die rond dezelfde prijsklasse ligt;
cpu: Intel E8400
koeler: Scythe Mugen
geheugen: Team Xtreem 2x1GB PC6400
mobo: Gigabyte DS3P
gfx: Asus 8600GT Silent
kast: Cooler Master CM 690
voeding: Corsair HX 520w (modulair)
casefans: Nexus Real Silent 12cm x 3
HDD: Seagate ES2 320GB x 2

Systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply, ik zit zelf heel erg te twijfelen tussen een Dual Core en Quad Core Q6600, wat raden jullie mij aan voor vooral FSX/COD4/Crysis?
De videokaart heb ik dus al, dat scheelt alweer. Verder zat ik te denken aan 4 GB DDR2-800 geheugen of heb ik aan 2 GB DDR2-1066 genoeg?
At least, wat is het verschil tussen AMD en Intel? Omdat AMD stukken goedkoper is, moet er toch iets achter zitten?

Alvast bedankt!
Mvg,
Martijn

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Met gaming zal je op het moment (paar uitzonderingen) nog niet veel verschil zien met Quad tov Dual.
Ik weet wel dat extra geheugen beter is vooral met FS. Ik zou dan wel 4x1gb or 2x2gb kitjes kopen ipv verschillende merken.

Systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
OK dan word het zowiezo 4 GB DDR-800 (gewoon 2x2 ja).
Ik hoorde laatst dat als je Quadcore hebt kun je b.v FSX zelf op 2 cores laten lopen en op de andere cores kun je de scenery's etc. laten schrijven. Klopt dit?

Wederom bedankt!

EDIT:

Is dit misschien wat?

- Intel® Core™ 2 Quad Q6600
- Geheugen DDR2-800 - GeiL 4 GB DDR2-800 Kit
- Voedingen tot 600 Watt - Chieftec GPS-500AB
- Behuizingen Midi Tower - Asus TA-861
- DVD-reWriters IDE - Asus DRW-1814BL
- Moederborden Socket 775 - Asus P5K
- Harddisks 3,5 inch SATA -Hitachi Deskstar T7K500 - 320GB
- Behuizingen - Koelers Coolink SWiF 801
- Verder nog een leuke koeler voor de processor
Dit alles voor €626,-

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 09:50 ]

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Op zich wel leuk, alleen zou ik IDE links laten liggen, dus ook een sata brander ^_^

Systeem specs

Verwijderd

Je weet dat die 4GB alleen werken onder een 64bit versie van Windows (uitzonderingen daargelaten).

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het van die 4GB, kreeg de error, maar wat houd het precies in op 64 bit versie...
Is dat een speciale versie of wat precies, sorry heb daar niet veel verstand van :P

Verder waarom moet ik die IDE links laten liggen volgens jou?

Bedankt!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Waar ga jij je PC dan kopen, wil je goedkoop in de pricewatch, of koop je liever bij je lokale PCboer. dat is ook nogal van belang.. We kunnen we iet sleuts samenstellen, maar als de PCboer dan 200 euro duurder is heb je er niks aan...

AMD's zijn altijd al goedkoper geweest. Maar Intel is op dit moment gewoon sneller. De Phenom X4 9500 loopt op 2,2GHz, de Q6600 op 2,4GHz. De Phenom X4 heeft overigens een bug, maar die is al gefixt door een BIOS update.

Verwijderd

Topicstarter
Aha ok, ja is wel even handig! www.alternate.nl en dan bij PC samenstellen ga ik de onderdelen bestellen en vervolgens met neef in elkaar zetten (ICT'er).
Die samenstelling van mij was dus ook van alternate.nl

Maar wat het beste om voor Quad of Duo Core te gaan?

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik speel zelfs vaak FS2004 , FSX is mij nog steeds te zwaar om fatsoenlijk te kunnen vliegen. Het moet bij mij wel vloeiend gaan anders is het in mijn ogen niet realistisch. Z'n schokkend dia beeld bij het landen op EGLL is niet prettig.

Mijn systeem

Quad Core 6600
Gigabyte X38
4 GIG RAM waarbij 3.4 zichtbaar is (Windows XP Pro 32 bit)
2x HD3870 Crossfire
500 gig x2 Samsung spinpoint in RAID 0

Speel op 1680 x 1050

Ik heb veel add-on scenery geinstalleerd en met PMDG 747 op de meeste luchthavens heb ik een FPS van rond de 35 dicht bij de luchthaven en grond. (alle sliders op MAX) behalve 3D Clouds dan wordt het toch iets te zwaar.

Wat ik ook wil zeggen is dat ik ben van Vista naar Windows XP gegaan en het gaat veel vlotter tenminste het lijkt dat het veel vlotter gaat, dit kan ik ook terug lezen in mijn 3DMarks score

Vista 11850
WinXP 1595

Beide met de ATi 8.1 drivers

Voor de rest boeit het niet voor FS2004(FSX) wat voor dvd drive en behuizing je hebt ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Badtothebone op 31-01-2008 10:15 . Reden: 3D CLouds info toegevoegd ]

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:09:
Aha ok, ja is wel even handig! www.alternate.nl en dan bij PC samenstellen ga ik de onderdelen bestellen en vervolgens met neef in elkaar zetten (ICT'er).
Die samenstelling van mij was dus ook van alternate.nl

Maar wat het beste om voor Quad of Duo Core te gaan?
Er zijn hier eigenlijk 3 antwoorden op.

1. Ga reviews, benchmarks, vergelijkingen in spellen zoeken en lezen

2. Vraag het op tweakers aan mensen die een glazenbol hebben of heb even geduld totdat er iemand langskomt die jou vraag kan beantwoorden.

3. Gooi een euromunt in de lucht en als het dan kop word is het dual core en bij munt is quad core.

Simpel toch ?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, dus als ik Windows XP 32 bit systeem neem kan ik 3,4 Gig ram gebruiken?
Verder is dat wel een erg grote resolutie in je FS, ik heb maar een gewone 17 inch TFT. Had je bij FSX alles open staan? Dat ben ik zowiezo niet van plan, alleen wat belangrijke dingen opschroeven en tweaken.

Maar in ieder geval bedankt!
Kan FSX trouwens wel goed met een 8600 GT XFX?

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:16:
Bedankt, dus als ik Windows XP 32 bit systeem neem kan ik 3,4 Gig ram gebruiken?
Verder is dat wel een erg grote resolutie in je FS, ik heb maar een gewone 17 inch TFT. Had je bij FSX alles open staan? Dat ben ik zowiezo niet van plan, alleen wat belangrijke dingen opschroeven en tweaken.

Windows XP of Vista 32 bit maken geen volledig gebruik van 4 gig ram, onderdelen in het systeem zoals videokarten gebruiken hier ook een stukje geheugen, dit is een bekend verschijnsel en is itvoerig onder de loop geweest hier op verschilende Tweakers fora. Toen ik maar 1 HD3870 had,
had ik 3.5 gig over ....

Ik heb een 22" LCD scherm dus vandaar mijn resolutie. FSX had ik niet alles open staan, het draaide voor geen meter , tenminste niet wat ik had verwacht, ik wil geen dia show met z'n systeem ;-)

Voor de rest raad ik je aan om de FS topic goed door te lezen en daar specifieke vragen te stellen. Daar zijn jouw vragen eigenlijk allemaal al beantwoord.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:16:
Ik speel geen FSX, maar ik hoor wel dat het zwaar is.. Opzich is het jammer dat je die kaart al hebt gehaald want die is vrij krap. Je zult iig neit veel meer als Low mogen verwachten denk ik. Er waren veel betere keuzes geweest om het nog enigsinds fatsoenlijk te zeggen....
(lees, 50% meer performance voor nagenoeg hetzelfde bedrag in de vorm van een HD 3850)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat is wel balen, maar ik kijk nog even verder...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:29

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research en je hebt het antwoord ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.