Toon posts:

Hoe maak ik een bootable cd ?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.192 views

Verwijderd

Topicstarter
Kennis van mij heeft net een nieuwe pc gekocht met Vista. Voorheen in XP gebruikte hij Norton Ghost 9 om een backup te maken. Dit ging altijd perfect.
Helaas werkt versie 9 niet samen met Vista. Nu heeft hij versie 12 gedownload en die werkt wel prima samen met Vista. Nu wil hij een bootable cd maken van Ghost, zodat je een backup ook kunt terug zetten.
Moet hij de gedownloade bestanden gewoon op een cd zetten en branden of is er een andere/betere manier. Bedoeling is uiteraard dat de cd vanzelf opstart wanneer deze gebruikt moet worden.
Alvast dank.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-07 11:21
lijkt me dat zoiets gewoon in de handleiding staat?
Wat heb je allemaal al geprobeert en opgezocht?

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:40

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Speedfightserv schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:11:
lijkt me dat zoiets gewoon in de handleiding staat?
Wat heb je allemaal al geprobeert en opgezocht?
Nu heeft hij versie 12 gedownload
Wat denk je zelf.

Verder heb je wel gelijk dat er natuurlijk nul inzet getoond wordt.

• DarkSide
  • Laatst online: 22:11

DarkSide

theres no place like ::1

Je vriend moet een bedrag overmaken naar symantec en dan een officieel cdtje daarvoor in ontvangst nemen. Die is sowieso bootable.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Speedfightserv
nou, heb hier een symantec system recovery pakket liggen. hier mee kan je zelf een een image op een cd maken en die bootable maken.
Zit gewoon een handleiding bij.

dus dat denk ik idd ja

Verwijderd

Topicstarter
Speedfightserv schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:22:
[...]

nou, heb hier een symantec system recovery pakket liggen. hier mee kan je zelf een een image op een cd maken en die bootable maken.
Zit gewoon een handleiding bij.

dus dat denk ik idd ja
Hij heeft versie 12 gedownload en dan zit er geen handleiding bij.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is alleen of hij de gedownloade bestanden zo op een cd moet branden en dat hij dan bootable is is of moet hij iets anders doen

• Speedfightserv
bij andere versies zit een ghost boot wizard bij, je kan dan een image selecteren en een iso maken.
Gewoon simpel weg de bestanden kopieren op een cd heeft geen zin

• TrailBlazer
  • Laatst online: 03:40

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:25:
Mijn vraag is alleen of hij de gedownloade bestanden zo op een cd moet branden en dat hij dan bootable is is of moet hij iets anders doen
waar heeft hij die bestanden dan vandaan gedownload. Het lijkt gewoon allemaal erg veel op illegale software en dat mag gewoon niet hier. Als het legale software is dan werkt het gewoon of heb je recht op support en heb je in ieder geval een handleiding desnoods in de vorm van een PDF je.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 16:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Als je die heb gedownload is er ook wel een handleiding te downloaden op het www.

Eerste hit bij google
http://www.symantecstore....0&ABCODE=&CACHE_ID=180823
en dan de link "belangrijke informatie voor klanten die het bestand downloaden"

LG OLED C3 65" | Samsung HW-Q900A | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 16:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

TrailBlazer schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:32:
[...]
waar heeft hij die bestanden dan vandaan gedownload..
Je kan bij symantec ook downloaden
https://www.symantecstore...&SP=10034&CID=0&PID=&PN=0

[ Voor 20% gewijzigd door kromme op 31-01-2008 08:37 . Reden: verkeerde link ]

LG OLED C3 65" | Samsung HW-Q900A | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:32:
[...]

waar heeft hij die bestanden dan vandaan gedownload. Het lijkt gewoon allemaal erg veel op illegale software en dat mag gewoon niet hier. Als het legale software is dan werkt het gewoon of heb je recht op support en heb je in ieder geval een handleiding desnoods in de vorm van een PDF je.
uiteraard

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als het netjes is gekocht had je tijdens het kopen onderstaande gelezen:
Om het volledige Norton Ghost 12.0-product (dat de Symantec Recovery Disk omvat, benodigd voor het herstellen van een volledig systeem) als download te ontvangen, moet u het Norton Ghost 12.0-bestand (circa 65 MB) en het .ISO-bestand (circa 200 MB*) downloaden en het .ISO-bestand op cd branden om de Symantec Recovery Disk te maken. Ook moet de Microsoft .NET framework op uw computer zijn geïnstalleerd
ISO's zijn met de meeste brandprogramma's te branden: [google=vista burn iso]. Dat lijkt me voldoende :)

Alternatief is dat je een warez versie hebt, maar aan eerste hulp bij brakke warez doen we op het forum niet, aangezien er veel te veel brakke warez zijn en omdat het antwoord dan heel duidelijk is: kopen.

Omdat het meteen op blz 1 van de handleiding staat (en een topic dus overbodig is) en/of warez betreft, ga ik dit topic sluiten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.