Toon posts:

[Outlook2003] Emails > 2mb verzenden maar geven foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Wij hebben 2 windows XP Pro machines, met daarop Outlook 2003 geinstalleerd. Via een Draytek 2500 modem/router zijn ze via het Internet verbonden.

Verzenden + ontvangen gaat prima, behalve het verzenden van emails groter dan 2 MB:

Het verzenden geeft een foutmelding en de e-mail blijft in het postvak uit staan. Echter, in de meeste gevallen ontvangt de ontvanger de e-mail wel! Dit werkt zeer vervelend...

De foutmelding:

Bij taak ...- Bezig met verzenden is een fout (0x800CCC0B) opgetreden: Onbekende fout
+

Bij taak ... - Bezig met verzenden is een fout (0x8004210B) opgetreden: Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de SMTP-server voor uitgaande berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeerder of internetprovider (ISP).

Ik heb reeds allerlei dingen geprobeerd en de oplossing proberen te vinden op Inet, maar tevergeefs...

Bij het verzenden heb ik de firewall en virusscanner van de computer uitgeschakeld, ook dat mocht niet helpen. De verzonden items box is maar 67 mb; hier ligt het dus ook niet aan.

Wie o wie kan mij helpen?

Moet er misschien iets open gezet worden op de draytek router?

Bij voorbaat hartelijk dank!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 00:20 ]

• Gtr28
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-10-2023
Zeop,

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=0x800CCC0B&meta=

Kijk eens even rond. Op de microsoft site staan er ook een paar oplossingen

Verwijderd

Topicstarter
Gtr28 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:46:
Zeop,

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=0x800CCC0B&meta=

Kijk eens even rond. Op de microsoft site staan er ook een paar oplossingen
Hoi, had ik inderdaad al gedaan, maar niets van toepassing gevonden. De oplossingen die gegeven zijn, heb ik geprobeerd maar mocht niet helpen (windows firewall open zetten, virusscanner disablen, outlookbestand weggooien en opnieuw aanmaken).

Het lijkt me dat uit de symptomen een oorzaak moet zijn af te leiden. Immers, de mail wordt wel verzonden, alleen er komt geen signaal terug dat de mail verzonden is, waardoor ik de foutmelding krijg en de mail in het postvak uit blijft.

Zou het kunnen dat de modem/router deze blocked, en weet iemand hoe deze veilig open te zetten. Heb eea geprobeerd in NAT voor ip-adres van de smtp server open te zetten, maar dit hielp niet.