Vind ik allemaal niet echt opties. Zolang je ook maar ergens een vorm van moderatie zichtbaar is gaan mensen die al achtervolgen. Of die nou grijs is of geel of semi-transparant. Zolang je kan zien wat de score op dat moment gemiddeld is gaan mensen die volgen.
Mijn idee:
Alles grijs op 0 (zoals ook ongemod) totdat 3 niet-experts hem hebben gemod. Dan krijg hij de gemiddelde waarde. Tot die tijd krijg je een bevestiging bij het uitklappen dat je hebt gemod, echter kun je niet aflezen wat andere mods hebben gedaan. De gemiddelden worden zichtbaar bij minimaal 3 moderaties. Wanneer een expert langskomt gaat hij wel naar zijn gemiddelde.
Je zou ook de moderatie na een 5-tal moderaties kunnen sluiten op een post. Op die manier gaan mensen niet meer modden op oudere posts om het gemiddelde goed te houden.
Een grijs vlak heeft ook als voordeel dat men ook andere (reacties van reacties van reacties ed) ook goed gaat modereren.
Op die manier krijg je in mijn ogen een beter systeem omdat je niet even kan zien wat je voorganger deed en komt een score beter tot stand omdat men echt alleen op de post zelf kan afgaan ipv de voorganger.
Just my 2 cents.
[
Voor 3% gewijzigd door
GENETX op 31-01-2008 17:53
]