Toon posts:

Monitor plotseling uit, ook geen LED-indicatie meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken doet mijn monitor ineens raar. Zonder dat ik iets aan de instellingen heb verandert (zoveel ik weet) ging mijn monitor ineens op zwart, en ik kon uit de monitor-speakers en korte "tik" horen. De LED-indicatie lampjes stonden ook uit, en de AAN/UIT knop reageerde ook niet meer. Ik heb alle kabels gecontrolleerd, maar alles was oke. Ik heb toen de netstekker uit de monitor getrokken, en na een minuut weer teruggeplaatst, en toen deed ie het weer.

Nu heb ik dit probleem elke dag wel, soms maar 1x, en soms wel 10x op een hele avond. Dit gebeurt zowel tijdens "surfen" alsook tijdens het gamen, of als ie gewoon 'aan' staat...

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?? Probleem van de monitor, of van de videokaart?!

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie reacties en eventuele hulp...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de monitor daadwerkelijk uitvalt, dan zal het aan de monitor liggen. Wil je dit echt checken, vervang je videokaart danwel monitor eens en kijk of het probleem dan terugkomt of niet, dan weet je waar het aan te wijten is.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Lijkt me een probleem met de stroomvoorziening van het scherm. Als het niet aan de kabels of de eventuele losse adapter ligt vrees ik dat het ergens intern een probleem is, al dan niet in combinatie met warmte. Bijvoorbeeld een component op een voedingsprint die aan het overlijden is.

🖥️ | 🚗