Netwerk delen werkt niet ondanks alle tips

Pagina: 1
Acties:

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22
Server heeft winXP pro Engels
Laptop heeft winXP pro Nederlands

De pc's zien elkaar prima. Ik krijg alleen de al om bekende error dat ik geen rechten heb.

Nu heb ik in de search gevonden dat beide pc's dezelfde gebruikersnaam en ww moeten hebben en dat guest account aanstaat. Vervolgens zet je bij de shares guest account als extra persoon die toegang heeft tot die shares.

Tot zover alles gedaan en dan zou het moeten doen. Dit is deels het geval.

Als ik na het opstarten van mijn laptop de shares op mijn server wil benaderen krijg ik toch die bovenstaande error weer, maar als ik de wizard "netwerk printer toevoegen"uitvoer en daar mijn server benader kan ik een username en ww invullen. Als ik dat gedaan heb werken mijn shares prima, totdat de laptop opnieuw is opgestart.

Weten jullie nog oplossingen??

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Ik weet niet wat je allemaal al hebt besproken hiervoor... maar ik ga er vanuit dat je in een werkgroep zit. Zorg ervoor in ieder geval dat je in dezelfde werkgroep zit... en dat je ook qua netwerk techniesch het goed zit (je kan elkaar pingen).

Zorg dat de "Client voor Microsoft-netwerken" aan staat en dat "Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken" aan staat. (Achter een normaal routertje zal ook wel je firewall uit staan).

Ga naar de de server alsin "\\Server" en je zal het systeem gewoon moeten kunnen berijken. Deel een map en je zou er in princiepe met de standaard instellingen bij moeten kunnen. Geef anders permissie met een acount, welke een wachtwoord bezit. (Opzich zouden beiden manieren moeten lukken).

Als dit niet wilt, dan heb je voor deze tijd wat veranderd...

• Dreamer
Beide zitten ze in dezelfde werkgroep
Beide hebben bestand- en printerdeling aanstaan
Beide hebben (tijdelijk) geen firewall of viruscanner
Beide zien elkaar en kunnen elkaar pingen

Ik kan de shares benaderen nadat ik eenmalig gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevuld, maar dit kan alleen via de netwerkprinter wizard. Bij alle andere pogingen krijg ik direct de rechten error

specs | specs server

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dreamer schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:07:
Beide zitten ze in dezelfde werkgroep
Beide hebben bestand- en printerdeling aanstaan
Beide hebben (tijdelijk) geen firewall of viruscanner
Beide zien elkaar en kunnen elkaar scannen

Ik kan de shares benaderen nadat ik eenmalig gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevuld, maar dit kan alleen via de netwerkprinter wizard. Bij alle andere pogingen krijg ik direct de rechten error
op de laptop even het netwerkwachtwoord toevoegen aan de gebruiker! Kan je instellen in gebruikersprofiel.

via uitvoeren "control userpasswords2" runnen, dan geavanceerd en wachtwoordenbeheer starten. Daar even de servernaam invoeren en login+ww. Als de laptop dan herstart wordt onthoudt hij het wachtwoord voor de server.

[ Voor 14% gewijzigd door Kurios op 30-01-2008 23:13 ]

• Dreamer
Kurios schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:09:
[...]

op de laptop even het netwerkwachtwoord toevoegen aan de gebruiker! Kan je instellen in gebruikersprofiel.

via uitvoeren "control userpasswords2" runnen, dan geavanceerd en wachtwoordenbeheer starten. Daar even de servernaam invoeren en login+ww. Als de laptop dan herstart wordt onthoudt hij het wachtwoord voor de server.
Kurios dank je wel. Dat is precies wat ik zocht. Shares werken nu weer prima

specs | specs server