Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:07
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0801/Sony/sony_a350_lv-001.jpg

De 2 iets grotere broertjes van de Sony A200. Het grote verkoop punt van deze instapper met liveview dat niet in de specs staat is de Liveview met normale AF, lichtmeting en zonder extra shutterlag. En Het kantel scherm waar het op te zien is.

Specs:
Resolution: α350: 14.2 effective megapixels / α300: 10.2 effective megapixels
Super SteadyShot: 2.5 – 3.5 stop
D-Range Optimiser: Off, Standard, Advanced
Viewfinder: Coverage: 95% / Magnification: 0.74x / Diopter adjustment -3/+1
AF system: centre-cross 9-point met zelfde motor als A700
ISO bereik: Iso 100 - 3200
Shutter speed range 1/4000 sec. - 30 sec., bulb (Flash sync speed 1/160 sec.)
Light metering: 40-segment honeycomb with multi-segment, spot and centre weighted modes

Continuous shooting rate:
α350: max 2 fps with Live view / max 2.5 fps with viewfinder
α300: max 2 fps with Live view / max 3 fps with viewfinder
Burst lengte: JPEG Fine/Std: unlimited (until memory card is full), RAW+JPEG: 3, RAW (α350): 4, RAW (α300): 6

Scherm: TFT 2.7-inch 230.000pixels, kantelbaar.
RGB Histogram

Battery type NP-FM500H aanduiding in procenten
Battery life: Approx. 730 shots with viewfinder / 410 shot with Live View (CIPA measurement)
Vertical control grip: VG-B30AM (optional)
Recording media CompactFlash card: Type I, Type II (Microdrive) Memory Stick Duo, Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo with optional adaptor.

Links
http://www.dyxum.com/gear...pha_350_Press_release.asp
http://www.dpreview.com/news/0801/08013003sonyalpha1st.asp

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
Ik heb op Dpreview dat live-view systeem eens zitten bekijken, en dat is érg, érg netjes geimplementeerd op deze manier. AF zoals het hoort, geen donkerdere zoeker en toch instant respons. Geniale vinding, die tilt-mirror.

Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/news/0801/Sony/lv2.gifAfbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/news/0801/Sony/lv1.gif

[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 30-01-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Ondanks het kleine chipje dat gebruikt wordt voor de liveview kan je ook nog een beetje inzoomen: 2x. Dat lijkt me dan weer net niet genoeg om de focus te kunnen controleren (4x zou prettiger zijn).

[ Voor 11% gewijzigd door martijn_tje op 30-01-2008 22:33 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mooie ontwikkelingen hoor. De Sony dslr-trein begint eindelijk op stoom te komen. De pro-camera die later dit jaar wordt aangekondigd (Photokina?) krijgt waarschijnlijk de nieuwe 25MP full frame sensor dus Sony krijgt ook een knaller in het topsegment.

Ik ben blij dat ik mijn Minolta-mount glas heb gehouden. Mijn vriendin gebruikt nog steeds met veel plezier de Dynax 9D. Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat ik tezijnertijd op een A900 zal overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zo Sony is komt aardig goed binnen nu! Leuke specs alleen vind ik de burst buffer om te huilen, 4 foto's RAW, klik, klik, klik, klik vol.....

Die mirror optie is echt superslim, had het bijna zelf kunnen bedenken ;) . Hierdoor vang je 3 vliegen in 1 klap. Je hebt snelle live view zonder de spiegel op te klappen, je houd een heldere zoeker, je AF werkt als vanouds, en je hebt een SUPER systeem voor nachtfotografie, door de mirror sluit je licht van de eye-piece af waardoor je lichtmeting 's nachts ook goed kan werken zonder het oogstuk af te schermen. Ook de noodzaak voor een hoekzoeker vervalt, aangezien je nu gewoon met display kan werken. Ze hebben de voordelen van compact verenigd met de kwaliteitsvoordelen van een dSLR.

Ik hoop van harte dat Canon dit ook in de opvolger van de 5D gaat inbouwen. Zou me alleen niks verbazen als Sony hier een flinke tas met patenten op heeft.

* Fairy hoopt dat Canon wakker gaat worden.

[ Voor 95% gewijzigd door Fairy op 31-01-2008 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Tsja het is een instapper dus diepe buffers hebben net de hoogste prioriteit

Die 4 frames gelden alleen voor raw + jpeg fine. Gewoon alleen raw zullen er waarschijnlijk 5 of 6 zijn met een traag kaartje. Dat is dus net al de Sony A100 met een traag kaartje.

Stop je er echter een kaartje in dat de schrijfsnelheid van de camera kan bij benen dan kon de A100 ineens 9 of 10 raws in een burst schieten. De specificatie houden geen rekening met de schrijfsnelheid van de camera (15MB/s), alleen met de grootte van de buffer (6 raw, 4 raw+jpeg). En mocht je buffer vol zitten dan kan je met een snel kaartje na een seconde of 6 met een helemaal lege buffer weer verder, of je moet genoegen nemen met ~1fp voor die paar seconde.

Anders schiet je toch "gewoon" jpegjes tot het kaartje vol zit ;)

[ Voor 7% gewijzigd door martijn_tje op 31-01-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:25:
Ik heb op Dpreview dat live-view systeem eens zitten bekijken, en dat is érg, érg netjes geimplementeerd op deze manier. AF zoals het hoort, geen donkerdere zoeker en toch instant respons. Geniale vinding, die tilt-mirror.

[afbeelding][afbeelding]
Misschien is het nog gewoon te vroeg... maar je hebt hier met live-view toch wél een donkere zoeker? Het licht wordt niet naar de viewfinder gekaatst (op het plaatje). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Die spiegel kan draaien dus of al het licht gaat naar je zoeken, of al het licht gaat naar de liveview chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies...
AF zoals het hoort, geen donkerdere zoeker en toch instant respons.
Als je live-view gaat gebruiken, dan gaat je zoeker alsnog op 'zwart' toch? Of is dit niet waar bovenstaande over gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:27:
Precies...

[...]

Als je live-view gaat gebruiken, dan gaat je zoeker alsnog op 'zwart' toch? Of is dit niet waar bovenstaande over gaat?
Donkerdere is wat anders als donkere. Ik denk dat ie bedoelt dat het ontwerp zo is dat de zoeker niet te allen tijde donkerder is als zonder liveview. Als je met een halfdoorlatende spiegel het licht zou gaan splitsen naar de CCD en naar de viewfinder dan verlies je in het meest optimale geval 50% van het licht (in de praktijk nog meer!).

Het is nu gewoon of-of, liveview kun je niet tegelijk met de zoeker doen, maar dat hoeft ook niet.

Nu komt de eye sensor van Sony eindelijk goed van pas :)

[ Voor 11% gewijzigd door Fairy op 31-01-2008 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de uitleg :+.. Ik wist niet dat het gebruikelijk was om het te splitten. Lijkt me toch veel logischer om inderdaad 'of-of' te doen!

iets over wal & stuurlui

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 09:38 . Reden: note ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, Sony is hard bezig:
A200
A300
A350
A700
Fullframe 25 MP CMOS sensor -> binnenkort FF A900 o.i.d?

Qua lenzen blijft het dan wel wat achter vind ik, met slechts de Zeiss 24-70 f/2.8 (waarschijnlijk lekker maar duur) en 70-300 f/4.5-5.6 G (waarschijnlijk meer consumentenlens).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Ik neem mijn eerdere woorden terug. Erg nette camera's, met een goed doordacht LV-systeem.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:19
Ik ben zelf niet echt van de Live-view
maar op de manier zoals Sony het hier heeft geimplementeerd is echt heel sjiek.

offtopic:
compleet offtopic: iemand die nieuwe Sigma objectieven line-up al gezien? vooral die 200-500 F2.8 ziet er erg apart uit
Fairy schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:32:
[...]

Nu komt de eye sensor van Sony eindelijk goed van pas :)
Zou op zich wel heel mooi zijn inderdaad...
ik denk alleen niet dat dat het geval is (of heb ik iets gemist?)
anders blijft die spiegel in sommige gevallen op en neer klappen (iets soortgelijks had ik in het begin ook met de A100, met dat eye-AF gebeuren, als die camera dan rond je nek hing was hij constant aan het AD-en)

[ Voor 43% gewijzigd door ikmattie op 31-01-2008 10:15 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ikmattie schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:01:

offtopic:
compleet offtopic: iemand die nieuwe Sigma objectieven line-up al gezien? vooral die 200-500 F2.8 ziet er erg apart uit
De sigma line-up is niet nèt nieuw, dat is al een tijdje bekend.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 200-500 wel, maar de 120-400 of 150-500 en bestaande lenzen met nieuwe vattingen zijn toch redelijk vers? Staan pas sinds 0:00 op dpreview.

@Nomad hieronder: hoewel 'een tijdje' een relatief begrip is vermoedde ik dat je de andere lenzen nog niet gezien had: vandaar de bronvermelding :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:17:
Die 200-500 wel, maar de 120-400 of 150-500 en bestaande lenzen met nieuwe vattingen zijn toch redelijk vers? Staan pas sinds 0:00 op dpreview.
Check, je hebt gelijk, er zijn inderdaad nieuwe lenzen uitgekomen en anderen geupgrade. My bad :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

ikmattie schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:01:

offtopic:

[...]

Zou op zich wel heel mooi zijn inderdaad...
ik denk alleen niet dat dat het geval is (of heb ik iets gemist?)
anders blijft die spiegel in sommige gevallen op en neer klappen (iets soortgelijks had ik in het begin ook met de A100, met dat eye-AF gebeuren, als die camera dan rond je nek hing was hij constant aan het AD-en)
Da's het mooie juist, de spiegel klapt niet op, enkel word het spiegeltje in het prisma iets een paar graden van stand verdraaid. Dit heeft dus totaal geen invloed op je gewone spiegel en sluiter. Dit is dus heel positief voor de levensduur van je sluiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51

ThunderNet

Flits!

Hoe is dat positief voor de levensduur van je sluiter? Die maakt er niet minder bewegingen om?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Henk schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:25:

[afbeelding][afbeelding]
Alleen jammer dat het niet pentaprisma zoekers gaat werken :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
ThunderNet schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:02:
Hoe is dat positief voor de levensduur van je sluiter? Die maakt er niet minder bewegingen om?
bij liveview met autofocus maakt je spiegel een aantal beweging voordat je een foto maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

lateef schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:07:
[...]

bij liveview met autofocus maakt je spiegel een aantal beweging voordat je een foto maak.
ja maar de sluiter kan gewoon open blijven staan... Is trouwens alleen zo via AF op de afpunten.. Via contrast detection blijft spiegel omhoog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
je sluiter sluit bij de niet contrast detection systemen ook (dat zou inderdaad niet nodig hoeven zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:19
Fairy schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:59:
[...]

Da's het mooie juist, de spiegel klapt niet op, enkel word het spiegeltje in het prisma iets een paar graden van stand verdraaid. Dit heeft dus totaal geen invloed op je gewone spiegel en sluiter. Dit is dus heel positief voor de levensduur van je sluiter.
Ik doelde hier ook op die andere spiegel (de tilt-mirror), het blijft natuurlijk een mechanisch onderdeel wat een bepaalde levensduur heeft. Als het met EYE-start zou werken zou dat ding te pas en te onpas gaan tilten.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, wat een goede zet van Sony. Ik heb het vermoeden dat met de marketing machine en het kapitaal van Sony er een hele grote speler op de markt bij gaat komen.

@henkert: die 70-300 wordt wel een duur consumentenlensje (richtprijs 800 dollar).

Ik vind het erg leuk om te zien dat SSM weer wordt opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:30:
Wow, wat een goede zet van Sony. Ik heb het vermoeden dat met de marketing machine en het kapitaal van Sony er een hele grote speler op de markt bij gaat komen.

@henkert: die 70-300 wordt wel een duur consumentenlensje (richtprijs 800 dollar).

Ik vind het erg leuk om te zien dat SSM weer wordt opgepakt.
Ik denk dat veel mensen liever een beercan (70-200/4) vervanger met SSM hadden gezien voor hetzelfde geld (700-800 euro).
α350: max 2 fps with Live view / max 2.5 fps with viewfinder
α300: max 2 fps with Live view / max 3 fps with viewfinder
Het verschil tussen 10 en 14 mp sensors lijkt mij niet zo erg groot, maar kennelijk duurt het toch te lang voor de sensor in de α350 om de gegevens te verwerken om net zoals de α300 de 3fps te kunnen halen. Volgens mij had Sony dat wel kunnen oplossen.
Je kiest dus voor 10mp en 3fps of 14mp en 2.5fps.

Zoals al eerder gezegd, ik verwacht de α900 op de Photokina, die andere grote fotografiebeurs naast de PMA. En dan kijk ik of ik voor de α900 ga of toch de α700 ga halen.

offtopic:
Femme: Ik neem aan dat je de Dynax 7D bedoelt ipv Dynax 9D.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geduld is een schone zaak. Ik ben allang blij dat er eindelijk een waardige opvolger is voor de 28-70/2.8 G. Ik heb dat ding gehad en ik ben daarna nooit meer een objectief tegen gekomen met een dergelijk trage focus. Het uitkomen van bovenstaand objectief duidt overigens wel op een introductie in het topsegment (waarschijnlijk ook FF ;) ). Nu hopen dat er rond de Kina in een wat lager segment leuke dingen komen (bijv 17-55/2.8 of idd 70-200/4).

Overigens denk ik niet dat het probleem bij continu fotograferen aan de sensor ligt, maar eerder aan de snelheid van de processor. 14mp neemt wel even wat meer data in beslag dan 10 mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Ik heb zo het idee dat sony flink onderdelen van de A100 heeft hergebruikt (en dan niet alleen de sluiter, 10MP sensor en AS systeem). Dat zou de 2,5 fps met 14MP sensor prima kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
ThunderNet schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:05:
[...]

Alleen jammer dat het niet pentaprisma zoekers gaat werken :)
in feite zou dat ook kunnen. je krijgt alleen wel een enorm ingewikkeld prisma wat dan beweegt (aangezien er in feite 2 'lichtpaden' in moeten worden verwerkt, en dus ook 2 invalspunten, en mogelijk 2 uitvalpunten, als het niet mogelijk is om hetzelfde punt voor 2 uiteindelijke punten te gebruiken), en dus een enorm zoekerhuis.

en dan ga ik nadenken.. was dat zoekerhuis van de A900 niet enorm groot?

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Korras schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:35:
[...]
en dan ga ik nadenken.. was dat zoekerhuis van de A900 niet enorm groot?
Voor mijn gevoel niet groter dan die van een gewone pro-segment film camera :)
En het lijkt me met spiegel al gedeeltelijk storingsgevoelig, maar als je hele prisma moet kunnen bewegen lijkt het me een punt waar best eens wat fout kan gaan.

[ Voor 47% gewijzigd door ThunderNet op 31-01-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
ThunderNet schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:38:
[...]

Voor mijn gevoel niet groter dan die van een gewone pro-segment film camera :)
En het lijkt me met spiegel al gedeeltelijk storingsgevoelig, maar als je hele prisma moet kunnen bewegen lijkt het me een punt waar best eens wat fout kan gaan.
Ik weet niet in hoeverre deze spiegel bijzonder storings gevoelig is, in een normale (d)SLR maakt de spiegel veel snellere en grotere beweginen.

http://klubkm.pl/forum/sh...p?p=507531&postcount=1133

Samples van een pre productie A350 met pre productie CZ 24-70

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat het detail netjes behouden blijft op iso 1600 (met sluitertijd van 1/125), en dat ie voor de rest ook niet echt overdreven ruizig is. Misschien straks eens leuk om naast de eveneens 14MP's tellende Pentax K20D te houden.

[ Voor 91% gewijzigd door martijn_tje op 31-01-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een A900 of in ieder geval een FF Sony wordt volgens DPreview gemeld, ze waren aanwezig bij een persconferentie. Sony gaat hard body-wise, vergeet de lenzen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
09:27: Super Steady Shot for the Full Frame sensor is confirmed. Apparently there's a prototype here we can see in action.
Gisteren al zoeiets gelezen maar het komt er dus echt de "onmongelijke" in body AS voor full frame. Oef, best interessant. Mag ik al m'n geklaag over Sony terug nemen :X

Niet dat ik die A900 ook zal gaan kopen maar het zou best wel eens een heftige body kunnen gaan worden vanuit technisch oogpunt.

[ Voor 18% gewijzigd door martijn_tje op 31-01-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Dit is wel een zeer grote concurent voor de 450D, Ik zie een instap DSLR oorlog ontstaan

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:58:
En een A900 of in ieder geval een FF Sony wordt volgens DPreview gemeld, ze waren aanwezig bij een persconferentie. Sony gaat hard body-wise, vergeet de lenzen niet...
Vooralsnog presenteren ze bij iedere beurs de afgelopen periode een aantal nieuwe objectieven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn vind ik het erg stil op het lenzenvlak, de PMA is toch gestart: de tafeltjes met producten zijn toch uitgestald of voegen ze er de laatste dag nog wat aan toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik vind het een mooie ontwikkeling, Maar ik snap niet waarom Sony twee apperaten op de markt zet die qua features EN prijzen zo dicht bij elkaar liggen. Wordt het niet duidelijker van.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om zowel op prijs als op specs te concurreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:31:
Om eerlijk te zijn vind ik het erg stil op het lenzenvlak, de PMA is toch gestart: de tafeltjes met producten zijn toch uitgestald of voegen ze er de laatste dag nog wat aan toe?
Het lenzen nieuw tot nu toe is beperkt gebleven tot de 70-300G en CZ 24-70. Dus er staat nog wel wat op het lijstje van PMA 2007.

Stilzwijgend in de maanden na de introductie van de A700 geintroduceerd: 16-105, 55-200, 18-250 (laatste 2 zijn tamrons).

Wat we nog over houden van de PMA2007 is:
Wide zoom (16-35 f/2.8)
2x wide prime (iets van een 35 f/1.8 en een 24 f/1.4 oid)
Tele zoom (80-400 f/4.5-5.6)
Tele prime (200 f/4 macro)
Tele prime (400 f/2.8)
Tele prime (600 f/4)

[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 01-02-2008 10:59 ]

Pagina: 1