Ik ben bezig om een ASP pagina naar PHP te vertalen;
Het gaat om een selectie uit een access database.
De database heeft 2 tabellen; persoon en vestigingen
en de relatie tussen de 2 is persoon.vestigingid en persoon.unid.
Ik selecteer een hoop velden en zoek deze als volgt in asp:
en in php doe ik nu dit
Op de een of andere manier krijg ik alle velden uit persoon goed geretourneerd (naam telefoonnummer etc), maar 2x
uit de tabel vestiging (plaas, locatie etc).
M.a.w alles uit de tabel persoon is goed opgehaald en gefilterd, maar voor vestiging krijg ik meerdere resultaten, waar dan dezelfde naam bij gegooid wordt.
Ik krijg er inmiddels geen touw meer aan vast geknoopt...
Het gaat om een selectie uit een access database.
De database heeft 2 tabellen; persoon en vestigingen
en de relatie tussen de 2 is persoon.vestigingid en persoon.unid.
Ik selecteer een hoop velden en zoek deze als volgt in asp:
code:
1
2
3
| FROM persoon, vestiging WHERE vestiging.unid = persoon.vestigingid AND ((persoon.archiefredenid Is Null) AND (persoon.achternaam Like '%::Achternaam::%') |
en in php doe ik nu dit
code:
1
2
3
| FROM persoon, vestiging WHERE vestiging.unid = persoon.vestigingid AND ((persoon.archiefredenid Is Null) AND (persoon.achternaam Like '%$zoek_naam%') |
Op de een of andere manier krijg ik alle velden uit persoon goed geretourneerd (naam telefoonnummer etc), maar 2x
uit de tabel vestiging (plaas, locatie etc).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Naam: Pietje Email: Pietje@bedrijf.nl Afdeling afdeling Functie: functie Telefoon: telefoon Mobiel: mobiel Bezoek adres: Teststraat1, 0000XX, Amsterdam Naam: Pietje Email: Pietje@bedrijf.nl Afdeling afdeling Functie: functie Telefoon: telefoon Mobiel: mobiel Bezoek adres: Teststraat2, 1234AA, Rotterdam |
M.a.w alles uit de tabel persoon is goed opgehaald en gefilterd, maar voor vestiging krijg ik meerdere resultaten, waar dan dezelfde naam bij gegooid wordt.
Ik krijg er inmiddels geen touw meer aan vast geknoopt...