[autoradio] Slechte ontvangst van 3fm

Pagina: 1
Acties:

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:34
Ik heb sinds een paar maanden een andere auto. In deze auto luister in naar radio 538 of 3fm. Het vreemde is dat de ontvangst van 538 perfect is maar van 3fm slecht, zelf als ik in Hilversum rijd. De autoradio die bij aankoop in de auto zat heb ik al vervangen maar dit heeft niet geholpen. Ik heb ook al eens een andere antenne op de auto geschroefd maar dit geeft ook geen betere ontvangst.
Waar kan het nou aan liggen?

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:24

mambo No5

Bad Apple?

't kan zijn dat je verbinding tussen de antenne buiten de auto en de aansluiting in de radio zelf niet fris meer is. Je zou dat kunnen testen door er een andere antenne in te stoppen (als je radio uit je dashboard is) en te testen of je daar een betere ontvangst mee krijgt. Als dat zo is (met een stuk kabel dat ongeveer even lang is als die door je auto loopt naar de antenne), dan heb je een erg grote kans dat er ergens een kabelbreuk zit en je dus niet volledig gebruik maakt van de capaciteit van de antenne. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:09

ChUcKiE

Dus........

Ik heb dus sinds een maand of twee precies hetzelfde probleem in 1 auto...slechte 3fm ontvangst!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• GoEV6
mambo No5 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:28:
't kan zijn dat je verbinding tussen de antenne buiten de auto en de aansluiting in de radio zelf niet fris meer is. Je zou dat kunnen testen door er een andere antenne in te stoppen (als je radio uit je dashboard is) en te testen of je daar een betere ontvangst mee krijgt. Als dat zo is (met een stuk kabel dat ongeveer even lang is als die door je auto loopt naar de antenne), dan heb je een erg grote kans dat er ergens een kabelbreuk zit en je dus niet volledig gebruik maakt van de capaciteit van de antenne. :)
Ik hoopte op een simpelere oplossing. Heb geen antenne op voorraad liggen.

Verwijderd

3 FM staat niet bekend om zijn goede ontvangst, hier (Alkmaar, en Noord-Holland in het algemeen) is 3 FM bijna nergens goed te ontvangen. Met geen enkele radio (behalve de kabel dan). Hij wordt bijvoorbeeld bijna weggedrukt door Wild FM :X

Ik ben bang dat er vrij weinig aan te doen is.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Grappig, ik merk dat andersom. De publieke zenders zijn altijd de enige die zonder enige vorm van storing of andere moeite te ontvangen zijn.

Anyway, TS: mischien is je radio net een tikkie verkeerd afgesteld? 98.55 ipv 98.6 zegmaar.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• GoEV6
CyBeR schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:07:
Grappig, ik merk dat andersom. De publieke zenders zijn altijd de enige die zonder enige vorm van storing of andere moeite te ontvangen zijn.

Anyway, TS: mischien is je radio net een tikkie verkeerd afgesteld? 98.55 ipv 98.6 zegmaar.
De radio zoekt zelf het meest sterke signaal. Handmatig afstemmen geeft ook geen beter resultaat.
Met mijn vorige auto had ik altijd goede ontvangst van 3fm en ik ben ondertussen niet verhuist. Ik weet dus zeker dat het niet aan de omgeving ligt en ook niet aan de radio. Kan het liggen aan de radioaansluiting, dus buiten de aansluiting van de antenne?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:32

LauPro

Prof Mierenneuke®

Sinds de nieuwe zenderindeling is het gewoon klote. De enige zenders die echt goed te ontvangen zijn zijn de publieke omroepen en de piratenzenders. Voor de rest is het huilen met de pet op.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• GoEV6
LauPro schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:57:
Sinds de nieuwe zenderindeling is het gewoon klote. De enige zenders die echt goed te ontvangen zijn zijn de publieke omroepen en de piratenzenders. Voor de rest is het huilen met de pet op.
3fm is volgens mij de publieke omroep dus dat is het niet.
Pagina: 1