Ik zit ergens mee in mijn maag en de afgelopen 2 uur op internet zoeken heeft me weinig informatie gegeven dus stel ik de vraag hier.
Ik heb eergisteren bij bedrijf B een contract getekend waarin staat dat ik per 1 maart bij hun in dienst treed. Het betreft een groot nationaal projectbureau en via hun ga ik in de slag bij een ingenieursbureau (bedrijf C) in Maastricht.
Nu heb ik gisteren mijn huidige arbeidscontract bij bedrijf A opgezegd en met inachtneming van de opzegtermijn betekent dit dat ik vanaf 1 februari aan mijn laatste maand arbeid aldaar begin. Tijdens het gesprek hoe en waarom vroegen ze natuurlijk bij wie en waar ik ging werken. Nu is het ingenieurswereldje echt enorm klein, zeker in Limburg, en ik heb open en eerlijk verteld waar ik ging werken. Toen de naam van bedrijf C viel begon mijn afdelingshoofd gelijk over het concurrentiebeding in mijn contract, nl het volgende:
Nu staat er bovenaan mijn contract:
P.S. Mocht de werkgever zich gaan beroepen op dit beding en we komen er gezamenlijk niet uit ga ik natuurlijk de rechtsbijstand inschakelen. Verder informatie is dat ik bijna 2 jaar geleden bij mijn huidige bedrijf als starter begonnen ben.
Ik heb eergisteren bij bedrijf B een contract getekend waarin staat dat ik per 1 maart bij hun in dienst treed. Het betreft een groot nationaal projectbureau en via hun ga ik in de slag bij een ingenieursbureau (bedrijf C) in Maastricht.
Nu heb ik gisteren mijn huidige arbeidscontract bij bedrijf A opgezegd en met inachtneming van de opzegtermijn betekent dit dat ik vanaf 1 februari aan mijn laatste maand arbeid aldaar begin. Tijdens het gesprek hoe en waarom vroegen ze natuurlijk bij wie en waar ik ging werken. Nu is het ingenieurswereldje echt enorm klein, zeker in Limburg, en ik heb open en eerlijk verteld waar ik ging werken. Toen de naam van bedrijf C viel begon mijn afdelingshoofd gelijk over het concurrentiebeding in mijn contract, nl het volgende:
Nu ben ik niet zo bang dat ik bovenstaand concurrentiebeding nietig of in ieder geval gematigd krijg voor de kantonrechter maar wat aan me knaagt is de definitie van "vestigingsplaats" in dit soort beschrijvingen.Het is de medewerker verboden en gedurende de dienstbetrekking en binnen een tijdvak van een jaar na beëindiging daarvan, binnen een straal van 100 km van vestigingsplaats van werkgever, om een onderneming te starten of deel te nemen in een onderneming in welke vorm dan ook, of direct of indirect, werkzaam, behulpzaam of betrokken te zijn bij een onderneming of instelling gelijk, soortgelijk of aanverwant aan de onderneming van de werkgever
Nu staat er bovenaan mijn contract:
Nu is mijn vraag wat ik met "statutair" aanmoet. Ik werk namelijk in een vestiging die staat in Roermond maar die plaatsnaam wordt nergens genoemd in mijn contract. Dus als een vestiging ergens "statutair" gevestigd waar moet ik dan die straal van 100 km toepassen?Bedrijf A
statutair gevestigd te Amsterdam
nader te noemen de werkgever
P.S. Mocht de werkgever zich gaan beroepen op dit beding en we komen er gezamenlijk niet uit ga ik natuurlijk de rechtsbijstand inschakelen. Verder informatie is dat ik bijna 2 jaar geleden bij mijn huidige bedrijf als starter begonnen ben.