Bios flash, gelukt maar kan niet in de setup

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 21:56
Ik heb net mijn bios geflasht naar reversie: 0803

Ik heb toenstraks dit topic geopend die door een mod dicht is gegooit (Bios update (programma ziet mijn mainbord niet)). Echter heb ik de FAQ gelezen en heb de bios geflasht door middel van een diskette.

Dit verliep allemaal prima, ik moest resetten en de nieuwe bios versie zag ik keurig in het opstartscherm. Daarna kwam ik in Windows, en kreeg ik even later de melding dat 'de nieuwe hardware geinstaleerd was, en dat de pc opnieuw moest worden gestart'.

Ik reset de computer, en druk op 'del' om te kijken in de bios of alles nog goed staat. Echter krijg ik een zwart scherm te zien, en mijn monitor gaat niet op de stand-by stand.

In de FAQ kon ik hier niets over vinden, en via de search kan ik zo ook niets vinden.

Ik draai Windows XP SP2, en dit is de hardware:

Intel Core 2 Duo E6850
Asus P5N-E SLI
2X Corsair PC6400 1GB
Asus EAH 3850 512MB PCi-E
Creative Xtreme Music

Alvast bedankt. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met een CMOSreset.

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 21:56
Gedaan maar leverde niets op. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Doe dan eens een reflash (desnoods met andere biosversie) en kijk wat dat oplevert.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb toenstraks dit topic geopend die door een mod dicht is gegooit (Bios update (programma ziet mijn mainbord niet)). Echter heb ik de FAQ gelezen en heb de bios geflasht door middel van een diskette.
Daar repte je in je vorige topic met geen woord over...

Verder zou je ondertussen dondersgoed moeten weten dat het zonder overleg "heropenen" van gesloten topics niet gewaardeerd wordt - zie:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Tenslotte heb je het hier blijkbaar over iets heel anders - schijnbaar een misflash na op een andere manier flashen dan je in je vorige topic probeerde. En daar staat ook eea over in de FAQ, en wederom is in deze topicstart niets te lezen over wat je aan de hand daarvan verovlgens kunt doen.

Weer dicht wegens weer te weinig inzet en/of te onduidelijke info - en omdat je niet zomaar gesloten topics mag heropenen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.