[Vista] BF2 in 16:10 niet startend te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inleiding:
Sinds gisteren heb ik een nieuw beeldscherm, een HP breedbeeldscherm. Vanaf dat moment wil mijn Battlefield 2 niet meer opstarten. Het is bekend dat BF2 standaard geen breedbeeld als keuzemogelijkheid aanbiedt, maar ook de trucs die dit omzeilen helpen niet om het spel te kunnen starten.

Specs:

Gigabyte P35C-DS3R rev 2.0 (Bios versie F10, @ FSB 400)
Intel C2D E6750 @ 3,2GHz
Asus EN8800GT (nVidia 169.25 drivers)
4x1 Gig Kingston Valueram PC 6400
HP w2207h TFT panel (via VGA kabel, Mediamarkt is te duur met HDMI>DVI kabel, die komt nog)
Windows Vista business 64bit

Waarneming:
BF2 Splash screen verschijnt na het starten van de snelkoppeling van BF2. Vervolgens wordt het beeld zwart, flikkert een keer naar Vista achtergrond en wordt vervolgens weer zwart. Dit gebeurt nog een keer waarbij ik uiteindelijk op het bureaublad terug ben. Spel is dan niet opgestart.

Wat heb ik geprobeerd:
Omdat ik beken ben met de problemen van widescreen ondersteuning door BF2 heb ik een aantal manieren proberen te vinden om dit probleem op te lossen. Allemaal komen de opties op hetzelfde uit: Het veranderen van de command line in de snelkoppeling. Zo gezegd zo gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://pic15.picturetrail.com/VOL579/4226866/14675840/301504039.jpg

Hierbij heb ik een scala aan mogelijkheden geprobeerd. Fullscreen vervangen door widescreen, wat volgens sommige zou uitmaken. Verder heb ik aanhalingstekens geplaatst om de gehele locatie van het spel ("D:\.........\BF2.exe") maar deze verdwijnen toch iedere keer weer.

Enkele voorbeelden:

"D:\Games\Battlefield2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1680 +szy 1050

D:\Games\Battlefield2\BF2.exe +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1680 +szy 1050

D:\Games\Battlefield2\BF2.exe +menu 1 +widescreen 1 +szx 1680 +szy 1050

"D:\Games\Battlefield2\BF2.exe" +menu 1 +widescreen 1 +szx 1680 +szy 1050

etc...

Ook zonder het gedeelte " +menu 1" geprobeerd, maar ook dan geen succes.

Hopelijk heft iemand een idee. Zie ik wat over het hoofd of zijn er nog andere mogelijkheden?

Additioneel:

Nog weer een tijd zitten knoeien om het aan de praat te krijgen, maar nog steeds geen succes. Wel weer wat extra's geprobeerd. Ook wanneer ik mijn desktop op 1280x1024 (da's heul mooi :9) instel waar ik BF2 ook met mijn CRT monitor op speelde dan 'crasht' BF2 nog steeds kort na het splash screen. Uiteraard geprobeerd met en zonder toevoegingen in de command line.

Tevens heb ik nog geprobeerd om de settings in video.con te wijzigen, maar ook hier geen succes.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een aantal dagen durf ik wel even een klein topic kickje te doen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat niemand ditzelfde probleem tegen het lijf is gelopen en het uiteindelijk toch heeft weten op te lossen.

Dus bovenstaande vraag blijft staan: Hoe krijg ik BF2 tóch aan de praat aangezien de geprobeerde command line entries niet blijken te werken?

Edit: Na nog even kutten is het dan toch gelukt. Het aanpassen van de video.con file werkte ook niet. De oplossing was uiteindelijk dan ook simpeler... het verwijderen van mijn BF2 mapje in mijn documenten, alwaar al mijn informatie stond (waarschijnlijk was alleen de video.con verwijderen uit de profielen al genoeg geweest).

Nadat ik gestart had kreeg ik weer een nieuwe video.con. Hierin heb ik alle settings op 'high' gezet, waarbij ik de resolutie in de file heb laten staan op 800x600@60Hz. Door de toevoeging in de command line op 1680x1050 te laten staan neemt hij die resolutie gecombineerd met de detail settings uit de video.con file.

Het viel me nu allen op dat het beeld wat wazig lijkt te worden als ik snel draai met de helikopter. Framerate blijft gewoon op nagenoeg 100fps. Misschien V-sync aanzetten voor de framerate.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde net replien dat je je in de video.con files je res. settings moet aanpassen, maar je was er zelf al achter gekomen.
Wat er gebeurd is dat BF2 een ctd doet(heb ik zelf ook meegemaakt) als er monitor wordt aangesloten met een resolutie waar BF2 niet op stond ingesteld.
Als je de BF2 dump bestanden nog hebt zul je zien dat er ook een melding van wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS748
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-01-2016
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:29:
Na een aantal dagen durf ik wel even een klein topic kickje te doen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat niemand ditzelfde probleem tegen het lijf is gelopen en het uiteindelijk toch heeft weten op te lossen.

Dus bovenstaande vraag blijft staan: Hoe krijg ik BF2 tóch aan de praat aangezien de geprobeerde command line entries niet blijken te werken?

Edit: Na nog even kutten is het dan toch gelukt. Het aanpassen van de video.con file werkte ook niet. De oplossing was uiteindelijk dan ook simpeler... het verwijderen van mijn BF2 mapje in mijn documenten, alwaar al mijn informatie stond (waarschijnlijk was alleen de video.con verwijderen uit de profielen al genoeg geweest).

Nadat ik gestart had kreeg ik weer een nieuwe video.con. Hierin heb ik alle settings op 'high' gezet, waarbij ik de resolutie in de file heb laten staan op 800x600@60Hz. Door de toevoeging in de command line op 1680x1050 te laten staan neemt hij die resolutie gecombineerd met de detail settings uit de video.con file.

Het viel me nu allen op dat het beeld wat wazig lijkt te worden als ik snel draai met de helikopter. Framerate blijft gewoon op nagenoeg 100fps. Misschien V-sync aanzetten voor de framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS748
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-01-2016
Als je dit gebruikt werkt het wel en ook voor ander game's

http://www.starbase01.com/site/index.php?id=22,87,0,0,1,0