Draytek Vigor 2200E en 8/12Mbit lijn (Traag)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niviej
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 16:02
Goedendag tweakers!

Ik heb een abonnement op @Home intensief en heb dus een verbinding van 8Mbit (één deze dagen volgens mij veranderd naar 12Mbit)

Afijn, vandaag kwam ik er dus achter dat de Draytek 2200E mijn download snelheid drastisch naar beneden haalt.
Als ik mijn computer rechtstreeks op de modem aansluit krijg ik (gemeten op speedtest.nl) gemiddeld 1.25 Megabyte per seconde binnen terwijl dat met de Draytek Vigor 2200E aangesloten rond de 550 Kilobyte per seconde ligt.
Deze test heb ik meerdere keren geprobeerd en bleef dezelfde resultaten weergeven.

Enkele stappen die ik al heb ondernomen
- Gebruiksaanwijzing doorgelezen om te kijken of er een limiet ergens in is te stellen. (Niet dus!)
- Nieuwe firmware erop gezet (Dit veranderde helemaal niets)
- Hele Router gereset en alles opnieuw geconfigureerd
- Andere UTP kabel tussen modem en router gedrukt..
- Iets op internet proberen te vinden

Dit alles is dus slecht verlopen jammer genoeg.. :'(

Als iemand mischien hetzelfde probleem heeft gehad en dit hebben kunnen oplossen hoor ik het graag!
Ook natuurlijk als iemand zo een oplossing weet ;)

Degene die dezelfde verbinding als ik gebruik met een router erachter zou ik graag willen weten welke router...Dan kan ik namelijk mischien makkelijk een nieuwe router aanschaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

een WRT54GL gaat die speed wel halen. er staat me bij dat die oude Draytekjes max. ~6mbit er doorheen persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niviej
Yapser schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:03:
een WRT54GL gaat die speed wel halen. er staat me bij dat die oude Draytekjes max. ~6mbit er doorheen persen.
Gebruik je zelf ook een 12 mbit lijn icm deze router?

De Draytek gaat zowieso de deur nu uit want heb inderdaad op verschillende forums gelezen dat de 2200E gemiddeld 5 tot 6.5 mbit doorlaat...En jij bevestigd het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Staat de WAN verbinding in de Draytek (die volgens mij 10Mbit is, dus die 12 ga je geen plezier van hebben) op Full duplex (of Auto negotiation)?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niviej
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:02:
Staat de WAN verbinding in de Draytek (die volgens mij 10Mbit is, dus die 12 ga je geen plezier van hebben) op Full duplex (of Auto negotiation)?
Op de site stond dat het apparaat een WAN aansluiting had van 100mbit dus dat zal dan theoretisch gezien goed moeten zijn..

Over de vraag zelf van Full duplex of Autonegotiation snap ik helaas niet helemaal...Er zijn iig geen opties in de router zelf waar je iets dergelijks in kunt vullen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

De WAN kant kan nog zo leuk 100mbit zijn, het kreng routeert maximaal rond de 5/6 mbit. Een recente degelijke router (geen WRT54G, wel een WRT54GL) lost je probleem op.
Pagina: 1