Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Intentionally left blank
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Het blijven nog steeds reacties. Afzonderlijk zijn ze zelfs nog op te vragen. Echter is besloten om aan v&a reacties geen karma-punten meer toe te kennen, en dat met terugwerkende kracht.pcgek schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:17:
tja, dan begrijp ik het. alleen: waarom blijft het aantal reacties dan wel hetzelfde?
[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 30-01-2008 20:21 ]
Intentionally left blank
dat er vanaf nu geen karmapunten meer worden gegeven op v&a begrijp ik, maar om het dan maar met terugwerkende kracht te doen, vind ik maar vreemd!crisp schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:21:
[...]
Het blijven nog steeds reacties. Afzonderlijk zijn ze zelfs nog op te vragen. Echter is besloten om aan v&a reacties geen karma-punten meer toe te kennen, en dat met terugwerkende kracht.
naja, als er weer eens verhogingen komen van bepaalde kosten, laten we dan maar hopen dat ze die actie van jullie dan maar niet overnemen
bedankt voor de uitleg.
[ Voor 9% gewijzigd door pcgek op 30-01-2008 21:16 ]
Deze maatregel sluit goed aan bij deze .plan: plan: Reacties uitgeschakeld in Vraag & Aanbod
Gewoon uit interesse: waar kwam die fluctuatie vandaan? Was dit het resultaat van het opvragen van m'n gallery page terwijl het correctie-script aan het runnen was oid? Of een foutje in het correctie-script?
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 31-01-2008 17:56 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Elke dag vind een herberekening plaats over de laatste 48 uur.oisyn schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:36:
Hoe snel wordt karma eigenlijk bijgeteld? Is dat een correctie per moderatie op je post, of wordt er 48 uur gewacht (dus nadat je post niet meer gemod mag worden)? Of is er gewoon een updatescript wat af en toe draait?
Intentionally left blank
toen reageren nog mogelijk was op v&a, werden er karmapunten gegeven voor reacties.Femme schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 00:17:
We nemen de vrijheid om de karmaberekening op ieder moment naar eigen inzicht te wijzigen. Soms pakt dat positief uit (bijvoorbeeld toen met terugwerkende kracht karma werd gegeven voor forumposts, productreviews, nieuwssuggesties, moderaties, enz.) en soms negatief.
nu is de karmaberekening, met terugwerkende kracht uit die reacties gehaalt.
mijn vraag : is deze beslissing wel naar alle eerlijkheid genomen? of heeft eerlijkheid er niets mee te maken, en verwijs je gewoon naar de eerste regel in je tekst.
Heb ik ook gemerkt, ben opeens met 2000 plaatsen gestegen in karma-ratingcrisp schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:09:
v&a reacties zijn uit de karma-berekening gehaald
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
mooi, dat jou dat niet ontgaan is.JHS schreef op zondag 03 februari 2008 @ 00:02:
De reacties zijn uitgeschakeld omdat er veel slechte tussen zaten, dus het lijkt mij dan niet meer dan logisch dat je daar ook geen karma voor krijgt? Dus ik zou ook niet weten wat er oneerlijk aan is, persoonlijk..
Edit: ik heb er blijkbaar 26,000. Van mij mag je tot aan de helft hebben
[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 03-02-2008 18:19 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
nou, eigenlijk niet veel,maar het gaat mij meer om het principe. omdat ik mag aannemen dat het hier om een bepaalde manier van belonen gaat, hadden het ook net zo goed euro,s kunnen zijn.JHS schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:25:
pcgek: Kan je je vraag dan verduidelijken, want kennelijk begrijp ik je niet goed.
ooit hebben ze een keer besloten, om karmapunten toe te kennen aan reacties bij v&a.(hoe nuttiger de reactie, des te meer punten)
nu deze functie is uitgeschakelt, houd dat natuurlijk op.
en wat ik nu onbegrijpelijk vind is: dat de heren besloten hebben, de karmaberekening met TERUGWERKENDE kracht, uit de v&a reacties te halen.
nu dit even ter vergelijking:je moet je eens voorstellen, dat je werkgever je morgen op straat zet, omdat er geen werk meer is.
en daar bovenop, moet je dan het loon(wat je verdient hebt), van de(lawe zeggen) laatste maanden, ook maar weer inleveren.
dat is wat ik duidelijk wilde maken, en wat er bij mij dus niet ingaat.
EDIT: ging niet helemaal goed, had een reactie moeten zijn op gambieters post.
[ Voor 7% gewijzigd door pcgek op 03-02-2008 19:02 ]
Verwijderd
Met karmapunten kan je niets kopen, dus die vergelijking klopt niet helemaalpcgek schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:38:
[...]
nou, eigenlijk niet veel,maar het gaat mij meer om het principe. omdat ik mag aannemen dat het hier om een bepaalde manier van belonen gaat, hadden het ook net zo goed euro,s kunnen zijn.
De karmapunten zijn bedoelt om inzichtelijk te maken wat de relatieve bijdrage van een gebruiker aan Tweakers.net is, en of dat nu in karma, kilokarma of gigakarma wordt uitgedrukt doet niet terzake. Met zekere regelmaat worden de beoordelingscriteria getweaked om een goede balans te vinden tussen de verschillende soorten bijdragen. Nu is gebleken dat de reactiemogelijkheid in v&a toch meestal op een niet erg constructieve wijze werd gebruikt is besloten om deze bijdragen helemaal niet mee te laten tellen. Sowieso was daar sinds het uitschakelen van de moderaties al geen mogelijkheid meer om op enigerlei wijze het 'nut' van een reactie te bepalen.
Intentionally left blank
Nou is karma sowieso niet puur gebaseerd op nuttige bijdragen - zo sta jij voornamelijk op #6 wegens je 29k aan forumpostscrisp schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:06:
Sowieso was daar sinds het uitschakelen van de moderaties al geen mogelijkheid meer om op enigerlei wijze het 'nut' van een reactie te bepalen.
Niet dat het mij wat uitmaakt hoor, ik opper maar wat
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 03-02-2008 19:16 ]
jaja, pak me maar op de euro,scrisp schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:06:
[...]
Met karmapunten kan je niets kopen, dus die vergelijking klopt niet helemaal
De karmapunten zijn bedoelt om inzichtelijk te maken wat de relatieve bijdrage van een gebruiker aan Tweakers.net is, en of dat nu in karma, kilokarma of gigakarma wordt uitgedrukt doet niet terzake. Met zekere regelmaat worden de beoordelingscriteria getweaked om een goede balans te vinden tussen de verschillende soorten bijdragen. Nu is gebleken dat de reactiemogelijkheid in v&a toch meestal op een niet erg constructieve wijze werd gebruikt is besloten om deze bijdragen helemaal niet mee te laten tellen. Sowieso was daar sinds het uitschakelen van de moderaties al geen mogelijkheid meer om op enigerlei wijze het 'nut' van een reactie te bepalen.
het gaat hier niet om fouten die in het syteem zitten ofzo? het gaat hier om BESLISSINGEN die zijn genomen in het verleden, toz van hetgene waar we het over hebben.
en die beslissingen heb ik niet genomen, daar zijn een paar andere mensen voor verantwoordelijk, die nu inzien dat het een foutieve is geweest.
dus.... het mt maakt fouten, en ik moet daar voor boeten.(nee gelukkig zijn het geen euro,s)
Er wordt mbt de forumposts o.a. wel onderscheid gemaakt tussen posts in tech- en nontech fora.oisyn schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:14:
[...]
Nou is karma sowieso niet puur gebaseerd op nuttige bijdragen - zo sta jij voornamelijk op #6 wegens je 29k aan forumposts(niet dat ik wil beweren dat die niet nuttig zijn, maar er is nou eenmaal geen beoordelingssysteem op het forum). Wat dat betreft zou je evt kunnen overwegen om de beoordeling van de V&A reacties niet (meer) mee te nemen in de karmaberekening, maar het aantal gemaaktde V&A reacties weer wel, net als bij forumposts gedaan wordt.
Niet dat het mij wat uitmaakt hoor, ik opper maar wat
Verder kan ik er niet veel over kwijt aangezien het preciese algorithme een bedrijfsgeheim is natuurlijk
Ik zou dat geen fout willen noemen, eerder voortschrijdend inzicht. Het is ook geen exacte wetenschap maar zoals ik al eerder zei een balans die we proberen te vinden die zo goed mogelijk weergeeft wat een ieders bijdrage is, en je moet je daarbij niet blindstaren op een paar punten verschil het is immers altijd maar een indicatie die zelfs niet zuiver objectief kan zijn...pcgek schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:03:
[...]
het gaat hier niet om fouten die in het syteem zitten ofzo? het gaat hier om BESLISSINGEN die zijn genomen in het verleden, toz van hetgene waar we het over hebben.
en die beslissingen heb ik niet genomen, daar zijn een paar andere mensen voor verantwoordelijk, die nu inzien dat het een foutieve is geweest.
dus.... het mt maakt fouten, en ik moet daar voor boeten.(nee gelukkig zijn het geen euro,s)
Intentionally left blank
''Ik zou dat geen fout willen noemen, eerder voortschrijdend inzicht''
ik had het ook niet alleen over fout, maar over foutieve beslissingen.
iig, beslissingen waar jullie op teruggekomen zijn.
(moeilijk he? een ja of nee antwoord)
[ Voor 53% gewijzigd door pcgek op 03-02-2008 21:23 ]