[Externe HDD] Iomega of LaCie

Pagina: 1
Acties:

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-01 14:05
Voor m'n MacBook ben ik op zoek naar een nieuwe externe harde schijf van 500gb die voorzien is van FireWire. Ik heb reeds een Lacie Porsche 320gb fw, en zou wel graag nog eentje wille hebben, maar ik zag dat Lacie de 500gb firewire variant eruit is gegooid. Nu viel mij oog op de Iomega Ultramax 500gb firewire/usb2.0
http://tweakers.net/price...irewire-usb-20-500gb.html

Op internet kan ik weinig informatie vinden oer de betreffende schijf. Wat ik belangrijk vind ik dat de schijf stil is, kan iemand mij daar iets over vertellen? Ik vind dat m'n LaCie behoorlijk lawaai maakt. Is dit bij de Iomega erger of minder?

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Niet moeilijk doen en gewoon een 'Western Digital' kopen.
Weet je zeker dat je goed zit, Iomega en LaCie hebben altijd wel haken en ogen.

• Gabliboeba
Wootism schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:15:
Ja, ik zat ook al even te kijken naar de Western Digital. Dan toch wel graag 1tb, dan kan de LaCie 320gb enkel gebruikt worden als backup.

Maar welke?

Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/img/p/400/341418.jpg
Western Digital My Book Studio

of

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/a/aefw04.jpg

Western Digital My Book Pro

De Studio heeft 1 schijf, de Pro heeft 2 schijven. Tevens heeft de Studio 5 jaar garantie, de Pro heeft 3 jaar.
Wat is het beste?

[ Voor 4% gewijzigd door Gabliboeba op 31-01-2008 12:26 ]

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:55
Hoezo? Volgens mij is het eerder andersom :)
Wootism schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:15:

Verwijderd

ik weet niet waarvoor je die schijf juist gaat gebruiken, maar waarom geen TimeCapsule?

* Bestaat in 500GB en 1TB
* kan je draadloos ook accessen
* gigabit ethernet is sneller als firewire en USB2
* mogelijkheid om ook nog backups te maken met timemachine

• Gabliboeba
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:17:
ik weet niet waarvoor je die schijf juist gaat gebruiken, maar waarom geen TimeCapsule?

* Bestaat in 500GB en 1TB
* kan je draadloos ook accessen
* gigabit ethernet is sneller als firewire en USB2
* mogelijkheid om ook nog backups te maken met timemachine
En daar even lekker 500 euro voor dokken. Die is gek.

Ik heb inmiddels de Western Digital My Book II Studio 1TB al gekocht. 230 euro. Dat is toch heel wat beter dan de 500 euro voor Time Capsule.

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:13
ik heb zelf 3 schijven uit de porsche design serie van Lacie.
de 250, 320, en 500 GB alle in een usb uitvoering.
en elke lacie schijf heeft een ander merk hardisk in de behuizing.
een mishubitsi, een westerdigital en nog een ander merk.

nog nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Heb zelf 2 Lacie schijven van ieder 500GB, de ene is een keer teruggestuurd naar Lacie wegens problemen met de voeding/stroom, de ander twee keer. Komen iedere keer geformatteerd terug.
Voor mij in ieder geval geen Lacie meer! Maar heb met andere merken geen ervaring.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit niet Apple specifiek is, past het beter in Opslagmedia & I/O Controllers :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een externe schijf voor mijn mbp. Toch ook vooral voor videobewerking. FW800 is dus een must. Ik twijfel tussen de Mybook Studio en die Iomega Ultramax.

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Toevallig :)

Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/img/p/400/341418.jpg

Heb deze mybook studio toevallig een maand langs mijn pc-tje staan.
Geweldig apparaat.
Heb zelf voor deze gekozen omdat hij een eSata aansluiting heeft, en dan zit je met je 375MB/s toch wel wat sneller dan de 60MB/s van usb2.0. En hij is fluisterstil.

Je merkt al waar mijn voorkeur naar uit gaat... ;)

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-02 21:45
Heb zelf sinds 2 dagen hier een Lacie Porsche design 500 gb staan. Vind dat hij het best aardig doet. Hoewel de voeding echt kokend heet wordt. Iemand een idee of dit hoort? Anders moet ik Lacie straks gaan claimen omdat mijn kamer is afgefikt:P Zit een Samsung Spinpoint T166 in. Schijf wordt zelf gewoon warm en ik vind hem (op dat getril na) best stil.

één is geen, twee is één

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Kan ik een eSata aansluiten op een Sata-controller, met andere woorden is eSata hetzelfde als Sata :?
Wootism schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:39:
Toevallig :)

[afbeelding]

Heb deze mybook studio toevallig een maand langs mijn pc-tje staan.
Geweldig apparaat.
Heb zelf voor deze gekozen omdat hij een eSata aansluiting heeft, en dan zit je met je 375MB/s toch wel wat sneller dan de 60MB/s van usb2.0. En hij is fluisterstil.

Je merkt al waar mijn voorkeur naar uit gaat... ;)

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Moris schreef op maandag 04 februari 2008 @ 00:17:
Kan ik een eSata aansluiten op een Sata-controller, met andere woorden is eSata hetzelfde als Sata :?
[...]
Ja, je kan eSata aansluiten op Sata dmv een verloop kabeltje. (deze zijn overal te koop)
Nee, eSata is niet hetzelfde als Sata. eSata is over het algemeen sneller hoewel het wel vergelijkbaar is met Sata300.

Sata heeft een max. kabellengte van 1meter en eSata 2 meter.
Niet dat dat boeit ofzo, maargoed.

[ Voor 10% gewijzigd door Wootism op 05-02-2008 14:50 ]

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Als ik het goed begrijp wordt een eSata via een verloopkabel op de Sata-controller van je moederbord aangsloten, juist :?
Wootism schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:48:
[...]

Ja, je kan eSata aansluiten op Sata dmv een verloop kabeltje. (deze zijn overal te koop)
Nee, eSata is niet hetzelfde als Sata. eSata is over het algemeen sneller hoewel het wel vergelijkbaar is met Sata300.

Sata heeft een max. kabellengte van 1meter en eSata 2 meter.
Niet dat dat boeit ofzo, maargoed.

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Moris schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:38:
Als ik het goed begrijp wordt een eSata via een verloopkabel op de Sata-controller van je moederbord aangsloten, juist :?
[...]
uhm dat kan, alleen heb je dan geen eSata meer maar gewoon Sata (wat ook nog steeds erg goed is)
Ik heb op mijn moederbord een externe aansluiting voor eSata dus ook gewoon eSata aangesloten. Dit is helaas niet standaard op alle moederborden.

Verwijderd

Heb nu een weekje de Mybook Studio 1tb in gebruik. Heel snel, heel stil, heel fijn apparaat :D
Pagina: 1