[Folding@Home] Hoe installeren onder Linux

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Ubuntu 64 bit nu draaien en wil graag Folding@home hier op laten werken. Ik heb van de downloadpagina de fah6 beta gedownload en alle instructies die daar stonden uitgevoerd. De client wil echter niet starten, bestand bestaat niet krijg ik te zien. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Systeem: Q6600, 2gig ddr2/800, asus p5k, gf6600gt/256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 20:21

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Je hebt de linux versie gedownload?

En wat gebeurd er als je een console opent en naar de map met de executable gaat en intikt: ./fah6
En is het bestand wel uitvoerbaar? (chmod +x fah6)

[ Voor 15% gewijzigd door SandStar op 30-01-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de Linux 64 bit versie, beta 6. Wat ik ook intype, krijg iedere keer hetzelfde. Wordt er gek van, want ondertussen staat mijn koe stil. Dat is niet leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Even de titel een beetje verduidelijkt.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kuuke schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:32:
Even de titel een beetje verduidelijkt.
thx

Weet je ook een oplossing misschien? Ik heb een Generic kernel. Moet ik daar misschien een andere voor hebben? Linux laat wel 4 cores zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:49

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:40:
[...]

thx

Weet je ook een oplossing misschien? Ik heb een Generic kernel. Moet ik daar misschien een andere voor hebben? Linux laat wel 4 cores zien.
Er staat me iets van bij dat je ook 32-bits packages geinstalleerd moest hebben voor delen van het programma. Maar hoe of wat zou ik niet precies weten, misschien dat iemand anders dat kan aanvullen.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 05:37

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Je moet eerst de 32bit compatibility libraries installeren, de FahCores zijn 64bit maar de FAH client zelf is 32bit.

code:
1
sudo aptitude install ia32-libs

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
smoking2000 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:43:
Je moet eerst de 32bit compatibility libraries installeren, de FahCores zijn 64bit maar de FAH client zelf is 32bit.

code:
1
sudo aptitude install ia32-libs
Thanks! Dat was de truuk. Hij is nu gestart. Ben benieuwd naar de snelheid onder Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het normaal dat de processor op zo'n 75% draait? Ik heb hem gestart met ./fah6 -smp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 05:37

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Yup, op een quad wel ja.

Check de CPU usage op mijn eigen Q6600 maar.

De 4 threads kunnen niet op 100% usage met elkaar lullen, als de ene thread een piek in zijn CPU usage heeft, zit er een dal in de usage van de thread waar hij mee aan het ouwehoeren is.

Dit helaas zo omdat lineair schalen erg moeilijk te realiseren is. Met 4x meer CPUs heb je niet 4x meer performance, dit is maar iets van 3.5 door communicatie overhead, geheugen bandbreedte e.d.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercewee
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 09:13

Ercewee

a.k.a. K

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:13:
Is het normaal dat de processor op zo'n 75% draait? Ik heb hem gestart met ./fah6 -smp
Ja. Ik zie zelf 1 process met bijna 100% en drie anderen met ~ 60%-80% ongeveer.

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 20:21

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:59:
[...]

Thanks! Dat was de truuk. Hij is nu gestart. Ben benieuwd naar de snelheid onder Linux.
Die is best goed. Ik draai ook Linux op een Q6600 met smp client en dat leverd leuk spul op.
Wat ook een idee is om 2 smp clients te draaien met elk een ander "MachineID".
Je units doen er dan wel langer over maar uiteindelijk leverd dat relatief meer punten op.

De smp client is namelijk nogal wat tijd kwijt aan het syncen van de cores. Dat kan je merken aan het feit dat je cpu belasting vrijwel nooit de 100% haalt.

Met 2 clients hou je je cpu toch iets meer nodig. Maar het vreet ook meer geheugen.
Momenteel gebruikt de smp core rond de 100mb per core maar ik heb al een nieuwere smp-core gehad die rond de 200mb per core pakte en dan gaat het snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal eens kijken hoe een en ander verloopt. Een 2e client kan er dan nog wel bij.
Onder Windows(32bit) liep hij wel op 100% en ik had gelezen dat dit sneller moest draaien onder Linux. Ben nu dus wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag was om een of andere reden mijn internet even weggevallen en moest ik mijn koe rebooten. Tot mijn schrik zag ik dat de cklient (beta1) expired was per 2 februari. Ik heb toen een nieuwe versie gedownload en alleen de tarbal uigepakt in mijn 2 clientmappen en toen wilde het wel weer. Hij pikte toen bij de clienten gewoon op waar ik was gebleven. Het gaat hier dus wel om de 64 bit versie. Niet schrikken dus, zoals ik wel deed. Ik dacht eerst dat ik mijn workunits kwijt was, maar bij Stanford in de lijst staat ie er gewoon bij gelukkig.
Als iemand die problemen ook tegenkomt, even een nieuwe downloaden dus.
Pagina: 1