Toon posts:

[Debian + Plesk] apache herstart iedere 5 minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een debian 4 server draait plesk 8.2.

Apache wat hier onderdeel van is restart om de 5 minuten,
Heb nog niet kunnen vinden hoe dit komt.
Heb via google al gezocht maar nog niks kunnen vinden vor dit vreemde probleem.

iemand een idee?

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Heb je de log files nagekeken of er iets is wat het commando geeft om te restarten? Of mischien dat apache crashed en dat het zichzelf recovered?

Iets meer onderzoek binnenin je eigen systeem kan geen kwaad ;)

• Raffy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06-2025
code:
1
2
3
4
[Wed Jan 30 18:34:54 2008] [warn] Init: You should not use name-based virtual hosts in conjunction with SSL!!
[Wed Jan 30 18:34:54 2008] [notice] Apache/2.2.3 (Debian) mod_jk/1.2.18 mod_python/3.2.10 Python/2.4.4 PHP/5.2.0-8+etch9 mod_ssl/2.2
.3 OpenSSL/0.9.8c mod_perl/2.0.2 Perl/v5.8.8 configured -- resuming normal operations
[Wed Jan 30 18:35:58 2008] [notice] Graceful restart requested, doing restart

dit staat in me log files. maar nog niet gevonden waar dat restart request vandaan komt.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

cronjob is de eerste plek waar ik zoiets stoms verwacht, heb je die al bekeken (van zowel root als je apache/httpd user) ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Raffy
ik heb /etc/crontab na gekeken maar daar staat niks in voor apache.
Daarnaast ook de andere crontabs die in /etc/crontab worden aangeroepen na gekeken maar ook daar niks kunnen vinden.

• Thyraon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-01 08:45
Hoe zit het met het geheugengebruik op je server? Ik heb op mijn (virtuele) server (die ook Plesk en Apache draait) namelijk een soortgelijk probleem gehad: de Linux-kernel begon op een gegeven moment processen af te schieten omdat het vrije RAM-geheugen vol liep.

Geef op je console dus even het commando 'free -m' om te zien hoeveel RAM er in gebruik is. Het kan ook interessant zijn om 'free -m -s 1' te draaien, daarmee wordt het overzichtje elke seconde ververst. Als het dan aan je RAM-geheugen ligt zou je een verloop naar beneden moeten zien en vervolgens weer een berg vrij geheugen als Apache gekilled wordt.

• Raffy
Thyraon schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:57:
Hoe zit het met het geheugengebruik op je server? Ik heb op mijn (virtuele) server (die ook Plesk en Apache draait) namelijk een soortgelijk probleem gehad: de Linux-kernel begon op een gegeven moment processen af te schieten omdat het vrije RAM-geheugen vol liep.

Geef op je console dus even het commando 'free -m' om te zien hoeveel RAM er in gebruik is. Het kan ook interessant zijn om 'free -m -s 1' te draaien, daarmee wordt het overzichtje elke seconde ververst. Als het dan aan je RAM-geheugen ligt zou je een verloop naar beneden moeten zien en vervolgens weer een berg vrij geheugen als Apache gekilled wordt.
Hier de uitkomst van het verbruik:

code:
1
2
3
4
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:          1012        843        168          0        247        317
-/+ buffers/cache:        278        733
Swap:         2588          0       2588

Het verbruik blijft over langere tijd het zelfde. er is dus geen verloop / geheugen lek.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Raffy schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:27:
ik heb /etc/crontab na gekeken maar daar staat niks in voor apache.
Daarnaast ook de andere crontabs die in /etc/crontab worden aangeroepen na gekeken maar ook daar niks kunnen vinden.
Ik zou ook even in /var/spool/cron kijken als ik jou was ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Raffy
Daar staat ook niks in...
Tenminste staat wel het eea maar niks wat gerelateerd is aan Apache of httpd.
Pagina: 1