• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb binnenkort 2 maanden een vrij flexibel rooster, en ga daarna na het buitenland. Niet echt lang genoeg om een baan te zoeken. Maar het lijkt me wel aardig om toch wat werk te doen.

En ik vroeg me af, zijn er mensen met ervaringen met dit soort werk? Waar vind je dat? :?

Verwijderd

Thuiswerk is waarschijnlijk erg lastig vinden. Maar als je naar het uitzendbureau gaat zijn er volgens mij voldoende bedrijven waar je 2 maanden lang aan de bak kunt om wat geld bij elkaar te verdienen

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-01 23:19

Qwerty-273

Meukposter

Het goede thuiswerk is zeer lastig te vinden. Het eerste wat je natuurlijk tegen komt is om "consultant" te spelen en mensen direct of via de telefoon de geweldige crap te duur te verkopen. Zodat jij een commisie mag opstrijken.
Daarnaast is er natuurlijk ook het echte thuis werk (bv. je krijgt dozen met spullen en een doos zakjes - aan jouw de taak om elk zakje te vullen met x aantal spulletjes uit de dozen). Echter de meeste bedrijven die dit doen hebben al een behoorlijk vast en betrouwbaar netwerk, waar je eigenlijk meestal alleen via via kan mee doen. Wat geeft het bedrijf namelijk de garantie dat jij de dozen niet door verpatst en met de noorderzon verdwijnt - een referentie van iemand die al voor dat bedrijf werkt is dan eigenlijk wel een must.

Waar vind je dat? Tja er zijn tal van personen/bedrijfje die een 'boekje' verkopen a een euro of 15 - 20 waar vervolgens dan een lijst met bedrijven instaan die thuiswerk kunnen bieden. Echter valt het verkopen van het boekje vaak ook onder thuiswerk en kom je weer op die 'consultant' functie uit :|

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01 11:52
Kleine kick:

daar komt nog bij dat het gros van thuiswerkadvertenties nep zijn - handgeschreven.nl is een mooi voorbeeld van bewezen oplichterij. Kijk vooral op tros radar om uit te zoeken welke instanties betrouwbaar zijn en welke niet.
Bel nooit naar 80cpm nummers - daar zit wel eencentrale achter maar die hebben als enige doel jou zo lang mogelijk aan de telefoon te houden en het aantal vacatures weegt lang niet op tegen het aantal belangstellenden. En dat weet ik, want ik heb er 1 middag gewerkt. Daarna gegaan, omdat ik weigerde bij dit soort praktijken betrokken te zijn.

Uitzendbureaus zijn goede opties, je kunt daar makkelijk iets voor kortere periodes vinden en toch nog even lekker bijverdienen voor je vertrekt - je krijgt ook per week betaald dus dat scheelt wachten op je loon :)

If you can't write, there is nothing left.