[Live Messenger] hij gooit MP3's weg!!! GRMBL!

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:07

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb Vista Home Premium, met Windows Live Messenger (Version 2008, Build 8.5.1302.1018). Heel fijn, tot voor kort scande hij zelfs elk bestandje wat binnenkwam met die ingebouwde Live Scanner. Dus een jpg? Oke, prima. Eerst componenten downloaden, checken, checken, checken... 1 minuut later kun je het bestand inzien. DAT heb ik ondertussen uit weten te zetten.

Maar ik heb nog steeds dat hij soms uit zichzelf bepaalt dat iets "VERY UNSAFE" is (ofzo) als ik een bestand ontvang. Dan flikkert hij ook gewoon rucksichtlos bijvoorbeeld een MP3 bestand uit m'n Received Files.

Hoe zet ik dat uit? Ik bepaal echt zelf wat wel en niet veilig is.... :(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Je kan een alternatieve client zoals Pidgin gebruiken. WLM ziet dit als veiligheidsmaatregel, en die kan je niet uitzetten.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Bij mijn weten was je toch niet verplicht de Live Scanner te installeren ?
Ik heb gewoon ingesteld dat "explorer.exe" wordt gestart om "virus te scannen", dan kan je ook onmiddelijk een foto zien wanneer die wordt doorgestuurd.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• spaceboy
  • Laatst online: 09:07

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:51:
Bij mijn weten was je toch niet verplicht de Live Scanner te installeren ?
Ik heb gewoon ingesteld dat "explorer.exe" wordt gestart om "virus te scannen", dan kan je ook onmiddelijk een foto zien wanneer die wordt doorgestuurd.
Ja klopt. DAT deel heb ik ook al opgelost door dat virusscannen uit te zetten. Maar hij vindt nog steeds MP3's doodgevaarlijk!!!!111 :? Niet enkel een waarschuwing. Nee gewoon "Wij weten wat goed voor je is. Het is levenslink als je een MP3 opent. Wij hebben hem voor je weggegooid. Thank us later.".

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• anandus
  • Niet online
spaceboy schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:40:
[...]

Ja klopt. DAT deel heb ik ook al opgelost door dat virusscannen uit te zetten. Maar hij vindt nog steeds MP3's doodgevaarlijk!!!!111 :? Niet enkel een waarschuwing. Nee gewoon "Wij weten wat goed voor je is. Het is levenslink als je een MP3 opent. Wij hebben hem voor je weggegooid. Thank us later.".
Laten hernoemen naar *.liedje, en daarna weer terug hernoemen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
als je niet op de link klikt in MSN zelf maar gewoon naar je mijn ontvangen bestanden gaat in explorer kan je gewoon de file openen zonder dat hij hem deleted, kwestie van aanwennen :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

Blijft het bestand dan niet gewoon bij ontvangen bestanden staa, je kan ook proberen de ingebouwde scanner uit te zetten ?

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:45:
Blijft het bestand dan niet gewoon bij ontvangen bestanden staa, je kan ook proberen de ingebouwde scanner uit te zetten ?
hij blijft staat totdat je in die melding klikt op ok, dan wordt hij verwijderd.. vrij irritant maar gewoon zelf even explorer openen werkt prima :P

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Even A-Patch eroverheen gooien en het is opgelost, tenminste, met de nieuwste MSN Live (8.5) en de nieuwste A-Patch :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

Ik heb een batchfile in m'n windows-dir staan genaamd 'fakevirscan.bat'. De batchfile is leeg, en in msn aangegeven dat dat m'n virusscanner is. Works like a charm, nooit meer van die betweterige opmerkingen (en een dos-box-popup die voorbij flitst na elke filetransfer. elke keer weer hilarisch :+ ).

[ Voor 5% gewijzigd door basz op 30-01-2008 20:58 ]

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Je hebt (in het gespreksvenster) twee manieren om een ontvangen bestand te openen: via "Open bestand" en via een soort link met daarin het pad naar het bestand. Op die eerste kun je zonder meer klikken, als je op die laatste klikt dan gooit-ie hem inderdaad weg.

Verwijderd

Bestand opslaan als (geef locatie op, desktop bijv) en open 'm via je explorer en NIET via je MSN.

Ook heeft apatch deze functie om dit te disablen. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 12:12 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Inderdaad wat hier boven beschreven wordt met dat fake bat bestandje... Ik gebruik als "externe" scanner AVG free en nergens problemen mee. Kan alles sturen en ontvangen zonder problemen. Gewoon in je instellingen je virusscanner veranderen (MSN) dan ben je van het gedonder af.

Carpe Diem

Pagina: 1