Toon posts:

vervormd, onzuiver geluid, met meerdere soundcards

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zeer slecht geluid als ik interne mp3tjes afspeel. Ik heb 2 soundcard geprobeerd en ook een ander slot maar het blijft slecht. Ook ligt het niet aan de plankjes want die doen het beide in een ander pc perfect. Ik heb drivers geinstalleerd, instellingen goed gezet. maar niks helpt, ik kom er niet meer uit nu.

Het geluid vervormt. dus niet zuiver. Ook de speakers heb ik trouwens op n ander pc gehangen maar doen t daar weer prima!

Waar kan dit aan liggen? 8)7 :?

EDIT: pc is een 700mhz met 640MB SD. moet toch een mp3 tje kunnen draaien neem ik aan :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 18:04 ]

Verwijderd

Zonder al te onvriendelijk te willen klinken- hoe moeten wij dat weten? Volledige PC specs & software info zijn/is essentieel. Dus post dat eerst maar eens.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 18:06 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
Over welke geluidkaart hebben we het? En wat is je mobo? Welke drivers en versies hiervan heb je al geprobeerd? OS? Zonder volledige specs wordt het nogal lastig :)

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:30

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

equalizer van winamp/windows media player misschien heel hard staan of heel veel bas?

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry! voor de onvolledige post.

Bij Deze:

Pentuim 3 700mhz
640 MB
Win XP SP 2
moederbord: DFI CA61

creative soundblaster live 5.1 OF C-media 8738

heb de drivers van beide leveranciers geprobeerd.
De nieuwste lijkt me dan.

Ik denk zelf bijna aan een hardware matige storing?

Verwijderd

Topicstarter
powerflux schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:06:
equalizer van winamp/windows media player misschien heel hard staan of heel veel bas?
badankt, maar nee had ik ook al naar gekeken.

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee misschien wat ik nog kan proberen ?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
Wat zijn de specs van de andere PC waarin je de kaart geprobeerd hebt? Misschien kunnen we daar nog wat mee om te vergelijken?

En kicken <24 uur is niet liev :o

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Diablo1984:
Ik wil je verzoeken om de FAQs te lezen.
-Je topic-titel is nietszeggend, onduidelijk en onvolledig
-Je startpost is volkomen onvolledig, je meldt niet wat je zelf al gedaan hebt, welke hardware je hebt etc.
-Je kickt je topic binnen 24uur omhoog, dat is niet volgens de regels.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
excuses! ik zal de FAQs door lezen!

@bitage.

De specs van de andere pc waarin ik beide kaarten geprobeerd heb met goed resultaat:

AMD athlon XP
1244 MHZ
ECS K7S5A pro
2 x 512 DDR
XP HOME SP2

Verwijderd

je moet eens in de bios kijken, daar staat iets van pci delayed transaction, deze moet je enablen, heb dit probleem ook al eens gehad met een pci geluidskaart.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

houthakker

Poehé

Ik zou de voedingen eens swappen.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
@ Xian1980,

Ik had goede hoop bij de tip van jou. Maar helaas na het enablen van de PCI Delayed transaction nog steeds hetzelfde storende geluid.

@ houthakker,
Wat is dat precies?

Verwijderd

Misschien heb je een storingsbron in de buurt? of maakt er ergens sluiting?

Verder, als je naar je geluid gaat, zorg dat de balkjes niet volledig open staan, dit zorgt voor onzuiver geluid (overstemt alst ware) ik heb ze thuis op 90% staan

Verwijderd

Topicstarter
kwakdoos,

Nee geen storingsbron in de buurt! de twee pc's die ik heb geprobeerd staan naast elkaar (bijna)

De balkjes staan bij mij op 70% dus dat kan t ook niet zijn.

Ik heb trouwens nu een verbetering van mijn geluid! is weer wat zuiverder en geen gekraak meer.
Ik heb de visualisatie van media player uit gezet. als ik hem weer terug inschakel is het weer kraken en onzuiver. die staat dus nu uit. Het is nog niet optimaal maar er zit vooruitgang in.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu winamp geinstalleerd en het geluid is weer naar tevredenheid.
Alleen heb ik bij het minimaliseren van openstaande apllicaties nog heel even een storing.

Geen idee waarom media player het probleem is.

het is geen snelle PC maar tis maar voor mijn hobby (PDW, AIS, SCANREC ) ect.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 10:28 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen overv audio horen daar...

Move OH > AH

Oslik blyat! Oslik!

• houthakker
  • Nu online

houthakker

Poehé

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:58:
@ Xian1980,

Ik had goede hoop bij de tip van jou. Maar helaas na het enablen van de PCI Delayed transaction nog steeds hetzelfde storende geluid.

@ houthakker,
Wat is dat precies?
Voeding uit je computer halen en een andere proberen.

Specs

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Blijkbaar kon de PC de load van windows mediaplayer niet aan.
Een tip om dan naast winamp te proberen is: Foobar, een erg licht basic programma wat erg prettig werkt.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Welke bitrate heb je de mp3 ge-encoded? En misschien ook niet onbelangrijk: welke codec gebruik je?
Als je de mp3 met een bitrate van <128 kbs coded hebt, verbaasd het me eigenlijk jouw probleem niet. Persoonlijk zou ik het op 192 kbs coderen met Fraunhofer codec. Hogere bitrate is redelijk discutabel, aangezien je geluidskaart toch de bottleneck wordt.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 14:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Dat jullie hier nit op kunnen komen zeg...

Nieuwe batterij halen voor je gehoorapparaat?

:+

• houthakker
  • Nu online

houthakker

Poehé

Volgens mij is er echt iets ontzettend mis met je PC. Echte en p1 uit het jaar blok kon toch al wel een beetje mp3's decoderen. Mpxplay al geprobeerd :+. Linux? Beos? :P

Specs

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Welke versie van mediaplayer heb/had je draaien?

Life is not about specs, it is about joy!

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Het heeft natuurlijk niks met de voeding te maken. Dat is geen wonder middel en hij heeft ook geen problemen met spontane vastlopers ofzo. De computer loopt blijkbaar al jaren lekker, waarom zou dan opeens de voeding dit probleem veroorzaken...

Diablo1984, hier een paar tips:
- Controleer de versterking van het geluid, Dus op je computer kijken of de schuifjes bij Winamp en de volumeregeling van Windows niet te hoog staan. Controleer ook of de versterking van ej speakerset niet te hoog staat.
- Controleer het processorgebruik terwijl je een mp3tje probeert af te spelen met de taakmanager. Misschien draait je proc om een of andere reden al op 100% en dan is dat mp3tje net effe teveel (ook al kan elke P100 een mp3tje spelen).
- Probeer je speakerset ook is op die 2e PC die het wel goed doet (of een andere speakerset op jouw PC). Misschien ligt eht wel aan je speakers; het kan best een los draadje zijn of een draadbreuk of een stekker die kapot is gegaan.

@electropruts (hieronder):
Nee, zn pc kan Windows XP prima hebben. Hij heeft 3 of 4 maal de minmale systeemeisen (P233, 128mb geheugen). Het draait pas redelijk lekker vanaf een P450 en 192mb geheugen maar dat heeft 'ie ook gewoon. Windows XP is het probleem niet en ook de processor is het probleem niet.

[ Voor 15% gewijzigd door brute51 op 31-01-2008 19:49 ]

Ik heb echt een hele goeie PC.

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 20:43
houthakker schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:12:
Volgens mij is er echt iets ontzettend mis met je PC. Echte en p1 uit het jaar blok kon toch al wel een beetje mp3's decoderen. Mpxplay al geprobeerd :+. Linux? Beos? :P
Ja, maar daar draait geen windows XP sp2 op met de nieuwste (zware) windows mediaplayer. Onder win98 heeft hij waarschijnlijk helemaal geen problemen. Denk dat de processor toch gewoon een tikkie te langzaam is, om de boel goed te trekken.

EDIT: @hierboven: in theorie wel moet ie het trekken ja, en dat doet ie ook, zegt hij zelf. Maar hoeveel services draaien er verder? Mijn pc trekt makkelijk windows XP, maar als ik een heleboel troep aan heb staan kan zelfs die traag worden... Ook al moet XP er makkelijk op draaien. Het hele 'windows mediaplayer werkt slecht, winamp iets beter' gebeuren klinkt erg veel als een te zware load voor je systeem... Heb het zelf ook al eens gehad.

En verder... geloof ik dat als mijn punt nergens op slaat jouw puntje twee ook vrij nutteloos is ;)

[ Voor 34% gewijzigd door electropruts op 01-02-2008 18:02 ]

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Pagina: 1