Multi-core and multi-threaded gaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50
Ik ben op zoek naar een overzicht van spellen welke Multi-core and multi-threading ondersteunen.
Op mijn zoektocht kom ik allemaal artitkelen tegen uit 2005 en 2006. Maar niks recent.

Kan iemand hiermee mij helpen ?

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er schieten me een paar te binnen, maar niet echt games die ik persoonlijk om de gameplay zou kopen:
- Crysis
- UT2007
- Supreme Commander
Volgens mij ook company of heroes of niet? Volgens de geruchten gaat de aankomende battlefield 3 ook gebruik maken van een multi threaded engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:08
World in Conflict :)

Maarja, vrijwel elk spel is multi-threaded tegenwoordig. Ook een hoop oudere spellen kunnen met behulp van patches multi-threaded gemaakt worden zoals Quake 4 en Flight Simulator X. Bij Oblivion kan het ook, daarvoor moet je wat tweaken in je oblivion.ini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles dat op de soource 2007 engine loopt is bijv. ook multi-threaded.
Dus Half-Life 2: Episode 2, Team Fortress 2, Portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
Kost het nog steeds zoveel tijd als wanneer ze de engine gebruiken van een multi-threaded/core game en die gebruiker voor een nieuwe game.....moet dan heel de multithreading opnieuw geconfigureerd worden?

Is er ergens een keurmerk of herkeningspunt waar aan je kan zien dat een spel multithreaded of mutli-core geoptimaliseerd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Dethroned schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:04:
Kost het nog steeds zoveel tijd als wanneer ze de engine gebruiken van een multi-threaded/core game en die gebruiker voor een nieuwe game.....moet dan heel de multithreading opnieuw geconfigureerd worden?

Is er ergens een keurmerk of herkeningspunt waar aan je kan zien dat een spel multithreaded of mutli-core geoptimaliseerd is ?
Je kan het zien door tijdens de game taskmanager even te openen, als je ziet dat al de core's 100% in gebruik zijn dan is het multithreaded, anders zal maar 1 core 100% cpu usage hebben :)

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:12
Enemy Territory: QUAKE Wars:

code:
1
r_useThreadedRenderer "2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
GENETX schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:24:
Enemy Territory: QUAKE Wars:

code:
1
r_useThreadedRenderer "2"
En "4" voor quad cores ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee. Als je ETQW speelt en je hebt Dual-Quadcore dan moet je deze maar toepassen ;) . Die 2 staat voor de mode. 0 is uit, 1 is ergens nog wel in beperkt en 2 laat je CPU echt zweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
GENETX schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:58:
[...]

Nee. Als je ETQW speelt en je hebt Dual-Quadcore dan moet je deze maar toepassen ;) . Die 2 staat voor de mode. 0 is uit, 1 is ergens nog wel in beperkt en 2 laat je CPU echt zweten.
Ik schaam me eigenlijk voor mijn opmerking. Uiteraard is wat je aangeeft logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dethroned schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:28:
[...]

Ik schaam me eigenlijk voor mijn opmerking. Uiteraard is wat je aangeeft logisch.
Je hoeft je helemaal niet te schamen hoor! Ik dacht eerst hetzelfde tot ik de rest over het commando las. Eigenlijk meot je het een beetje terugredeneren naar de com_unlock_timingmethod cvar. Die kent dezelfde standen en deze ThreadedRenderer is daar van afgeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quake3 Arena uit 1999 kon je zelfs al dualcpu instellen, en maakt gebruik van SSE instructies :)

Hier wordt soms nog een potje Quake3 gespeelt op een CoreDuo en met dualCPU enable en merk je wel degelijk verschil.. in plaats van 800Fps blijft hij strak op de 1000Fps staan :P
Hoger gaat die niet, daar is de Quake3 engine op gelimiteerd ;)

Niet dat het nut heeft 1000Fps maar staat wel stoer natuurlijk _/-\o_

Meende dat Earth2150 ook Dualcpu ondersteunde,Serious Sam 2 , en Serious Sam 3
Verder geen idee welke games het nog meer ondersteunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:12:
Quake3 Arena uit 1999 kon je zelfs al dualcpu instellen, en maakt gebruik van SSE instructies :)

Hier wordt soms nog een potje Quake3 gespeelt op een CoreDuo en met dualCPU enable en merk je wel degelijk verschil.. in plaats van 800Fps blijft hij strak op de 1000Fps staan :P
Hoger gaat die niet, daar is de Quake3 engine op gelimiteerd ;)

Niet dat het nut heeft 1000Fps maar staat wel stoer natuurlijk _/-\o_

Meende dat Earth2150 ook Dualcpu ondersteunde,Serious Sam 2 , en Serious Sam 3
Verder geen idee welke games het nog meer ondersteunde.
Klopt, in W:ET (op de Q3 engine gebasseerd) heb je ook "r_usesmp". Echter kan die nie tnaar 1 helaas |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 18:53

NoTimeRemains

I know

volgens mij ondersteundt FSX quadcores maar sla me niet dood als het niet is

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoTimeRemains schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:24:
volgens mij ondersteundt FSX quadcores maar sla me niet dood als het niet is
Die heeft idd Quad core support + Directx 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Volgens mij alleen met SP1, zonder patches ondersteunt het volgens mij geen multi-threading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD fanboy schreef:
Ook een hoop oudere spellen kunnen met behulp van patches multi-threaded gemaakt worden zoals Quake 4 en Flight Simulator X
Weet iemand ook welke patches hier bedoeld worden, wil nl. FSX optimaal van een quadcore Q6600 gebruik laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 00:05:
AMD fanboy schreef:
Ook een hoop oudere spellen kunnen met behulp van patches multi-threaded gemaakt worden zoals Quake 4 en Flight Simulator X
Weet iemand ook welke patches hier bedoeld worden, wil nl. FSX optimaal van een quadcore Q6600 gebruik laten maken.
leonpwner1 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:55:
Volgens mij alleen met SP1, zonder patches ondersteunt het volgens mij geen multi-threading.
Pagina: 1