Problemen blijven zich opstapelen bij installatie geluidsk..

Pagina: 1
Acties:

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 10:58
Ik probeer nu al 2 dagen mijn geluidskaart eindelijk geinstalleerd te krijgen maar het wil maar niet leuken, er was steeds een probleem, uiteindelijk heb ik al die problemen op te weten lossen met hotfixes van microsoft. (kb888111, en nog wat andere) maar wanneer ik nu de driver probeer te instaleren krijg ik "the audio driver files do not support your computer hardware"

Ik heb een asus formula special edition als moederbord en met een 'onboard' geluidskaart (die je werkelijk in een pci slot moet stoppen :9 ) met flink wat gegoogle kom ik der nog geen wijs uit. Iemand een idee? (Dit is bij de drivers die ik bij mijn moederbord heb gekregen)

Ps. nieuwe onderdelen allemaal net binnen, dus heeft nog niet eerder gewerkt.

Edit: voor de duidelijkheid ik heb in device manager steeds drivers moeten herinstaleren. Stond steeds een geel uitroeptekentje bij. Nu staat er nog een geel uitroeptekentje bij "Audio device on high definition audio bus" daar heb ik ook naar gegoogled, aantal 'hotfixes' gedownload maar die halen dat uitroeptekentje niet weg.

[ Voor 18% gewijzigd door jorde op 30-01-2008 16:13 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:44

GaMeOvEr

Is een hork.

dus de drivers van de asus site en alle bijbehorende meukee werken niet, dat zeg je eigenlijk?

Moest je ook niet toevallig een intel High Definition audio dinges laden ofzo?

Aannames zijn fataal.

• jorde
GaMeOvEr schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:07:
dus de drivers van de asus site en alle bijbehorende meukee werken niet, dat zeg je eigenlijk?

Moest je ook niet toevallig een intel High Definition audio dinges laden ofzo?
Daar is niets van voorbij gekomen, ik heb in de bios HD audio naar AC 97 verandert, maar ook zonder succes, en ja dat zeg ik, die drivers willen niet instaleren, die van realtek site zelf overigens wel, instaleren zich, druk complete, reboot. Maar nog steeds geen audio, en de audio drivers worden ook niet geladen.

Ik google even intel high definition audio, en kijk of ik daarmee verder kom

Edit: zojuist met AC'97 drivers geprobeerd maar succes moest hierbij ook uitblijven

[ Voor 5% gewijzigd door jorde op 30-01-2008 17:42 ]

• jorde
Nog ideeën? Ik word er een beetje moedeloos van om eerlijk te zijn *tear*

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:55
Je moet inderdaad eerst een package downloaden van de asus site ( MS HD Audio ) en dan pas de drivers.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Jorde89 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:40:
Nog ideeën? Ik word er een beetje moedeloos van om eerlijk te zijn *tear*
Niet kicken na zo korte tijd aub! Kicken staan we pas toe na 24 uur.

Wacht gewoon even rustig af, er is heus wel iemand die je wil helpen :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• jorde
tc982 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:43:
Je moet inderdaad eerst een package downloaden van de asus site ( MS HD Audio ) en dan pas de drivers.
MS? HD audio? Kan ik niet vinden bij de drivers, en de site van asus zelf geeft dan ook niks bij de zoekresultaten.

Bovendien heb al aardig wat packages gedownload en geinstalleerd en dan de drivers, maar telkens tevergeefs.

Edit2: dat is dus die hotfix, maar die helpt niet, en nu ik er een 64-bit versie op gezet heb, wil die hotfix niet eens werken!

@voodooless, sorry stond al weer bijna onderaan, vandaar dat ik even weer poste

[ Voor 19% gewijzigd door jorde op 30-01-2008 21:59 ]

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:55

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• jorde
Dat had ik ook gedaan, maar daar zat het probleem niet in. Ik heb het nu opgelost. Heb de kaart in een ander pci slot gedaan, en met windows update het goede gedownload. Werkt nu en ik ben blij :P

Kan nu in vrede sterven. (Wat het al aan het doen was)

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Dan heb je er een nieuw probleem bij gekregen ;) Waarom werkte de kaart niet in het eerste PCI slot wat je hebt geprobeerd. Nu moet je dat gaan uitzoeken. Is je PCI slot misschien defect???

;)

Carpe Diem

• jorde
muppet99 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:42:
Dan heb je er een nieuw probleem bij gekregen ;) Waarom werkte de kaart niet in het eerste PCI slot wat je hebt geprobeerd. Nu moet je dat gaan uitzoeken. Is je PCI slot misschien defect???

;)
Nee al gevonden, had de verkeerde drivers geinstalleerd voor dat pci slot. Vandaar dat hij het niet deed. (Deed dat ook uiteindelijk met windows update, maar die maakte er ati hd audio drivers van en instaleerde die, dat werkte ook niet en dus weer uninstalled in ander pci slot gezet, opnieuw windows update gedraait en ditmaal downloade die wel het goede :))

Als je nou gaat zeggen dat ik uit moet zoeken waarom windows update het fout deed, dan zeg ik he is microsoft! Duh?!

• jabero_again
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-06-2023
Ik heb ook een Formula board. Die meegeleverde geluidskaart werkt ( volgens mij ) alleen in het speciaal daarvoor aangewezen slot. Je kunt hem niet zomaar in een ander PCI slot zetten. Er is een blauwe (?) socket voor de audio en de witte zijn voor de andere kaarten. Zit ie nu in de blauwe slot?

• jorde
jabero_again schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:51:
Ik heb ook een Formula board. Die meegeleverde geluidskaart werkt ( volgens mij ) alleen in het speciaal daarvoor aangewezen slot. Je kunt hem niet zomaar in een ander PCI slot zetten. Er is een blauwe (?) socket voor de audio en de witte zijn voor de andere kaarten. Zit ie nu in de blauwe slot?
Zwarte, daar deed hij het eerst ook niet in, vandaar dat ik naar een witte was gegaan, en nu weer terug naar de zwarte. Die het nu dus wel doet (eerste keer geen windows update gebruikt)
Pagina: 1