Toon posts:

[SQL-Server] Enterprise manager ontzettend traag

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een dag of wat is m'n Enterprise Manager in SQL Server 2000 echt onmundig traag. Echt bij elke actie die ik uit voer moet ik wel 30-60 seconden wachten (soms wel langer).

Ook queries runnen in de Query Analyzer duurt erg lang. Dit is van de een op de andere dag ontstaan en ik heb geen idee waardoor. Het vreemde is dat, wanneer ik een database via VB Script in m'n ASP pagina's aanspreek het wel gewoon snel werkt.

Komt iemand dit bekend voor of weet iemand hoe ik dat op kan lossen? Alvast bedankt.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Ik ga deze topic even omhoog kicken, want ik zit met exact hetzelfde probleem.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als unix man vraag ik me af of je grote tables wel indexes hebt gegeven? Ik kan me herinneren dat b.v. phpMyAdmin, een webbased 'enterprise manager', ook erg lang laad als tables niet of onjuist geindexeerd zijn. show_tables(); zou dat ook < 1 sec. moeten duren, denk ik :)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-05 09:26

pistole

Frutter

Op donderdag 15 februari 2001 20:13 schreef Insomnia het volgende:
Sinds een dag of wat is m'n Enterprise Manager in SQL Server 2000 echt onmundig traag. Echt bij elke actie die ik uit voer moet ik wel 30-60 seconden wachten (soms wel langer).

Ook queries runnen in de Query Analyzer duurt erg lang. Dit is van de een op de andere dag ontstaan en ik heb geen idee waardoor. Het vreemde is dat, wanneer ik een database via VB Script in m'n ASP pagina's aanspreek het wel gewoon snel werkt.

Komt iemand dit bekend voor of weet iemand hoe ik dat op kan lossen? Alvast bedankt.
Draai je de EM op de server of vanaf een andere pc? Wat doet je CPU (pakt mmc alle tijd)? Hoe is de belasting van de server?

Ik frut, dus ik epibreer

• jep

jep

Op maandag 20 augustus 2001 13:23 schreef twixx het volgende:
Als unix man vraag ik me af of je grote tables wel indexes hebt gegeven? Ik kan me herinneren dat b.v. phpMyAdmin, een webbased 'enterprise manager', ook erg lang laad als tables niet of onjuist geindexeerd zijn. show_tables(); zou dat ook < 1 sec. moeten duren, denk ik :)
Ik heb nog niet eens databases :D
Cpu doet geen ruk, geheugen ook niet.. hij doet gewoon een tijdje niets. doet alsof hij crashed en komt niet naar voren.. en dan komt hij toch nog ;)

• pistole

pistole

Frutter

Op maandag 20 augustus 2001 13:41 schreef j3p het volgende:

[..]

Ik heb nog niet eens databases :D
Cpu doet geen ruk, geheugen ook niet.. hij doet gewoon een tijdje niets. doet alsof hij crashed en komt niet naar voren.. en dan komt hij toch nog ;)
HEt enige dat SQLEM doet (bijna dan) is stored procedures aanroepen in de master database van mssql. Maar dan nog, na een verse install zou het toch niet traag mogen zijn.
Hoe zit het met geheugen; hoeveel pakt mssql? Heb je dat gelimiteerd?
Wat is uberhaupt je ervaring met mssql?

Ik frut, dus ik epibreer

• jep

jep

MSSQL doet als ik zit te wachten 10 mb..

Mijn ervaring is dat ik af en toe wat toevoeg en verander, je hoeft volgens mij geen enorme skills te hebben om te zien dat dit niet normaal is ;)

Op de servers doet hij 't wel goed.. dit is trouwens pas vandaag.. eerder deed hij 't goed.

Verwijderd

DNS probleem of Windows Resolution probleem?

• jep

jep

Het lijkt wel op een DNS probleem, tenminste.. zoals het in het algemeen vaak bestaat.

DNS werkt alleen perfect, ook voor localhost e.d.

En resolutie? Wat heeft die ermee te maken :? :)

• jep

jep

Heb trouwens 128, zit volgens NT absoluut niet vol.. maar ik zie nou in de SQL monitor dat hij wel op 96% staat, terwijl ik hem heb opgegeven dat hij al het geheugen (128) mag gebruiken.

Iets wat hij dus volgens de taskmanager niet zo is.

Als MSSQLEM sloom is is de rest trouwens wel snell.. het is echt alleen sql..

• pistole

pistole

Frutter

het lijkt er meer op dat je dan connectivity problemen hebt.

btw, resolution in de trent van "name resolution" oftewel naam naar adres vertalen.

Kan je bijvoorbeeld wel zonder problemen met servermanager naar die doos verbinden? Of ehh kan je zonder problemen shares benaderen en een (groot) bestand ernaartoe kopieren?

Ik frut, dus ik epibreer

• jep

jep

Op maandag 20 augustus 2001 15:59 schreef pistole het volgende:
het lijkt er meer op dat je dan connectivity problemen hebt.

btw, resolution in de trent van "name resolution" oftewel naam naar adres vertalen.

Kan je bijvoorbeeld wel zonder problemen met servermanager naar die doos verbinden? Of ehh kan je zonder problemen shares benaderen en een (groot) bestand ernaartoe kopieren?
Ja, Ja en Ja..

Connect ook gewoon naar de server op deze bak zelf..

Had ik al verteld dat hij eergister wel werkte en ik werkelijk niets heb veranderd?

Maakt het probleem waarschijnlijk wel vaag ;( maar dat is 't ook.

• jep

jep

Op msdn staat het als een bekend probleem bij grote databased e.d. Ik heb er nu echt helemaal niets inzitten, en ook servicepack 3 geinstalleerd.

Nog iemand... ?

• jep

jep

Foutje
Pagina: 1