Toon posts:

[Netwerk] Chello Extreme

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik ben sinds vorige week zaterdag overgestapt van Chello Classic naar Chello Extreme. Chello Classic is rond de 8 Mbps en Extreme is rond de 20 Mbps. Ze zeggen natuurlijk dat het die 20 Mbps alleen in de theorie werkt. Zelf heb ik een interne 54 Mbps WLAN kaart. Ik haal hiermee snelheden van rond de 900 Kbps. Ik heb ook nog een Linksys WUSB54GC, die ook rond die snelheid haalt. Wij hebben een Linksys WRT54G Router. Gelimiteerd tot 54 Mbps. De overige laptop die in de keuken staat heeft een Linksys WPC300N WL 600 Mbps PCMCIA kaart. Als ik mijn UTP CAT5 kabel in mijn laptop steek dan haal ik rond de 2000 Kbps. In de avond haal ik maar rond de 100 Kbps. Met kabel rond de 500 Kbps. De overige laptop heeft hier helemaal geen last van. Wel een klein beetje. In de ochtend haalde ik 27 Mbps.

De stappen die ik heb doornomen:

- Router de hele nacht uit gehad.

Verder heb ik geen stappen doornomen.

Hopelijk kunnen jullie mij hier verder mee helpen.

Groetjes,

Adam.

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:02

Simkin

Bzzzzz

pfff, je verhaal is niet echt makkelijk lezen, een <enter> her en der zou niet verkeerd zijn geweest...vind je zelf ook niet? en je hoeft niet af te sluiten met je naam, linksboven van je artikel staat automagisch je naam, handig he :*)

ontopic:

900 kilobit is natuurlijk wel erg weinig, weet je zeker dat je geen kilobyte bedoeld?

Over het verschil in snelheid tussen UTP en draadloos. UTP zal altijd sneller zijn. Draadloos is onderhevig aan storingen, is signaal sterkte afhankelijk en heeft te maken met encryptie, allemaal zaken die funest kunnen zijn voor je doorvoersnelheid.

Verder ligt het verschil in snelheid tussen vroeg en laat downloaden aan je ISP aangezien het in de avond gewoon drukker is op de kabel. Ook knijpen veel isp bepaald verkeer, zoals usenet en p2p, maar dat heb je vast wel gelezen toen je de zoekfunctie had gebruikt :>

Verwijderd

Topicstarter
Simkin schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:01:
pfff, je verhaal is niet echt makkelijk lezen, een <enter> her en der zou niet verkeerd zijn geweest...vind je zelf ook niet? en je hoeft niet af te sluiten met je naam, linksboven van je artikel staat automagisch je naam, handig he :*)

ontopic:

900 kilobit is natuurlijk wel erg weinig, weet je zeker dat je geen kilobyte bedoeld?

Over het verschil in snelheid tussen UTP en draadloos. UTP zal altijd sneller zijn. Draadloos is onderhevig aan storingen, is signaal sterkte afhankelijk en heeft te maken met encryptie, allemaal zaken die funest kunnen zijn voor je doorvoersnelheid.

Verder ligt het verschil in snelheid tussen vroeg en laat downloaden aan je ISP aangezien het in de avond gewoon drukker is op de kabel. Ook knijpen veel isp bepaald verkeer, zoals usenet en p2p, maar dat heb je vast wel gelezen toen je de zoekfunctie had gebruikt :>
Gewoon bij het download. De download snelheid. Volgens mij byte he? Kilobyte ja, sorry. Ik weet natuurlijk dat UTP altijd sneller is en blijft, fiber nog beter. Maar het is gewoon, ik krijg gewoon maar 900 kilobyte per seconde en we betalen voor 20 megabit.

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:05:
[...]
Gewoon bij het download. De download snelheid. Volgens mij byte he? Kilobyte ja, sorry. Ik weet natuurlijk dat UTP altijd sneller is en blijft, fiber nog beter. Maar het is gewoon, ik krijg gewoon maar 900 kilobyte per seconde en we betalen voor 20 megabit.
waarvandaan download je? voor de beste resultaten zou je een 100mb.bin moeten downloaden van een snelle server, nieuwsgroepen en speedtest website's (waar kleine files gebruikt worden) zijn niet echt representatief

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

Topicstarter
LinuZZ schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:07:
[...]

waarvandaan download je? voor de beste resultaten zou je een 100mb.bin moeten downloaden van een snelle server, nieuwsgroepen en speedtest website's (waar kleine files gebruikt worden) zijn niet echt representatief
Klopt, mijn vader en ik downloaden van test.upc.net.nl of zo iets. Een 50mb bin. Ik krijg met de kabel niet meer dan 1.5 mb download snelheid. Ik gebruik geen Nieuwsgroepen.

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Probeer eens een groot bestand te downloaden van vb een microsoft server (servicepack) (http://www.microsoft.com/download), die hebben meestal een grote capaciteit.

Als dit wel snel gaat en je download van ergens anders niet, dan weet je dat het of ligt aan de server of aan het protocol waarmee je download.

Verwijderd

Topicstarter
Simkin schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:11:
Probeer eens een groot bestand te downloaden van vb een microsoft server (servicepack) (http://www.microsoft.com/download), die hebben meestal een grote capaciteit.

Als dit wel snel gaat en je download van ergens anders niet, dan weet je dat het of ligt aan de server of aan het protocol waarmee je download.
Ik heb even gekeken. Service Pack 2 was het. Met een CAT5 UTP kabel. Hij schommelt tussen de 1.9mb en 2.2 mb overdrachtssnelheid.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:41

Tijntje

Hello?!

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:15:
[...]
Ik heb even gekeken. Service Pack 2 was het. Met een CAT5 UTP kabel. Hij schommelt tussen de 1.9mb en 2.2 mb overdrachtssnelheid.
Dat is best acceptabel voor 20 mbit. De theoretische max is 2.5 MB maar die haal je nooit door de overhead.

[ Voor 10% gewijzigd door Tijntje op 30-01-2008 16:18 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Tijntje schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:17:
[...]

Dat is best acceptabel voor 20 mbit.
Tuurlijk, dat zeker. Maar download ik in de avond van dezelfde server dan is met de UTP kabel rond de 700 kbps en dat vind ik frappant.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 16:18 ]

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-03 15:38
nou dat is een nette snelheid :)
en zoals de andere tweakers ook zeggen is draadloos altijd trager

How are you doing?

Verwijderd

Topicstarter
stftweaker schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:19:
nou dat is een nette snelheid :)
en zoals de andere tweakers ook zeggen is draadloos altijd trager
Dat weet ik, daarom wil ik graag altijd de kabel, is altijd sneller. Maar ik vind het gewoon frappant dat het internet zo ontzettend traag is in de avond.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 16:27 ]

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Test dezelfde server eens savonds. Is die idd trager dan heb je helaas veel downloaders in de straat waarmee je de kabel deelt.

Verwijderd

Topicstarter
Simkin schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:28:
Test dezelfde server eens savonds. Is die idd trager dan heb je helaas veel downloaders in de straat waarmee je de kabel deelt.
Dat zal ik doen, en dan laat ik het vanavond wel weten.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:05:
[...]
Als je ook even op de site kijkt dan zie je nog het volgende
25.
Wat is de minimale snelheid van UPC Breedband Internet?

De snelheid van de internetverbinding wordt bepaald door de drukte op het net. Daar heeft UPC geen invloed op. Vandaar dat er geen minimale snelheid kan worden gegarandeerd.

26.
Wat is de maximale snelheid van UPC Breedband Internet?

De maximale snelheden van UPC Breedband Internet vindt u in het abonnementenoverzicht. Wist u overigens dat UPC Breedband Internet regelmatig tot “beste koop”of “voordelige keus” van de consumentenbond wordt uitgeroepen?

27.
Is de snelheid van kabelinternet ook afhankelijk van de afstand tot de centrale?

Nee, ten opzichte van ADSL heeft kabel internet een groot voordeel. Kabelinternet is een techniek die u de snelheid geeft die onafhankelijk is van een afstand tot de wijkcentrale. Met kabelinternet zit u direct op het Internet wat uw snelheid ten goede komt.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03 10:45

bord4kop

maximaal 100KB!

Tijntje schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:33:
Als je ook even op de site kijkt dan zie je nog het volgende

[...]

25.

De snelheid van de internetverbinding wordt bepaald door de drukte op het net. Daar heeft UPC geen invloed op. Vandaar dat er geen minimale snelheid kan worden gegarandeerd.

26.

De maximale snelheden van UPC Breedband Internet vindt u in het abonnementenoverzicht. Wist u overigens dat UPC Breedband Internet regelmatig tot “beste koop”of “voordelige keus” van de consumentenbond wordt uitgeroepen?

27.
Is de snelheid van kabelinternet ook afhankelijk van de afstand tot de centrale?

Nee, ten opzichte van ADSL heeft kabel internet een groot voordeel. Kabelinternet is een techniek die u de snelheid geeft die onafhankelijk is van een afstand tot de wijkcentrale. Met kabelinternet zit u direct op het Internet wat uw snelheid ten goede komt.
25.

26.

27.

28.
Is de snelheid van kabelinternet ook afhankelijk van overboeking die wordt toegepast?
JA, gigantisch, maar de overboeking vertellen wij (UPC, Chello, HetNet, @Home, etc.etc.) er nooit bij ;)

Nog even wat, misschien wist je het wel, maar 20Mbps is niet hetzelfde als 20 mb/sec
die 2,5Mb/s, hierboven genoemd is reeël, Die haal je soms -bijna- trouwens...

| Security Management |

Verwijderd

Topicstarter
bord4kop schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:47:
[...]

28.
Is de snelheid van kabelinternet ook afhankelijk van overboeking die wordt toegepast?
JA, gigantisch, maar de overboeking vertellen wij (UPC, Chello, HetNet, @Home, etc.etc.) er nooit bij ;)

Nog even wat, misschien wist je het wel, maar 20Mbps is niet hetzelfde als 20 mb/sec
Ook nog even wat, ik ben niet dom. Ik weet dat 8 bits in 1 byte gaan. Dat is wel genoeg gezegd denk ik?

Ontopique,

Ik heb van dezelfde server gedownload met schommeling tussen 400 en 500 Kbps.

Verwijderd

Topicstarter
bord4kop schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:47:
[...]

28.

Dat weet ik. Ik heb weer van de server gedownload. Ik haalde schommelingen tussen de 400 en 500 Kbps.

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
welke versie van de wrt54g heb je? oudere v1/2/3 halen maar 10 mbit ofzo

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:38:
[...]
Dat weet ik. Ik heb weer van de server gedownload. Ik haalde schommelingen tussen de 400 en 500 Kbps.
probeer vanavond eens het volgende bestand te downloaden:

http://pelluzzweb.nl/100mb.bin

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

Topicstarter
Hardcore-Maniac schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:41:
welke versie van de wrt54g heb je? oudere v1/2/3 halen maar 10 mbit ofzo
Ik heb werkelijk geen idee. Als je Firmware bedoelt heb ik V 4.02 geloof ik. Maar ik heb altijd een 54 Mbps verbinding.

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Lijkt me duidelijk Adam, gevalletje overboeking. Hier kan je helaas niets aan doen of je moet bereid zijn om de huizen in de rest van de straat in de fik te zetten maar dat kan wel wat extreem overkomen bij sommigen mensen.

Verwijderd

Topicstarter
LinuZZ schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:30:
[...]

probeer vanavond eens het volgende bestand te downloaden:

http://pelluzzweb.nl/100mb.bin
100 mb in 1 min en 12 sec.
Overdrachtssnelheid: 1.38 mb, de top was 2.19 mb.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:45:
[...]
Ik heb werkelijk geen idee. Als je Firmware bedoelt heb ik V 4.02 geloof ik. Maar ik heb altijd een 54 Mbps verbinding.
Hij heeft het over de revisie van de hardware, en met die 10 mbit bedoeld hij de WAN zijde.

Verwijderd

Topicstarter
Tijntje schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:49:
[...]

Hij heeft het over de revisie van de hardware, en met die 10 mbit bedoeld hij de WAN zijde.
Sorry, als hij dit bedoelt: ik heb een 2.2 versie. Ik vind het dan wel raar dat hij 54 Mbps weergeeft en die WP300N die geeft veel meer aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 12:53 ]

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:51:
[...]
Sorry, als hij dit bedoelt: ik heb een 2.2 versie. Ik vind het dan wel raar dat hij 54 Mbps weergeeft en die WP300N die geeft veel meer aan.
hij geeft 54 aan op de LAN/WLAN zijde van je netwerk, er wordt hier gevraagd om de throughput op je WAN zijde. Helaas wordt dit bijna nergens geadverteerd en is het altijd moeilijk te vinden in tech documenten.

Trouwens als je ff nadenkt en leest wat hierboven is neergezet is het antwoord je al meerdere malen gegeven. Je haalt overdag rond de 2-2.5 MBps, en 's avonds een stuk minder. Dit is dus trafficshaping of een te grote overboeking op je lijn. Niets aan te doen. Zet je torrents 's ochtend of 's middags aan en gebruik 's avonds je internet om gewoon wat te surfen en dergelijke.

[ Voor 28% gewijzigd door batsma op 31-01-2008 13:24 ]

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
of werk over een ssl verbinding als dit werkt met torrents?
Pagina: 1