Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:53
Hoi,

Ik heb een tijdje terug een desktop pc'tje gekocht via stage. Hierbij zit
windows XP Home met een sticker op de kast met de key. Maar nu wil
ik op dit pc'tje windows home server zetten. Nu is mijn vraag, als ik hier
later weer XP home op wil zetten, kan ik dit dan gewoon weer doet met de key op de sticker?
Of is deze maar 1 malig geldig, we hebben thuis nog een legale xp home cd.

mvg,

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ja, je kunt dan gewoon weer de key gebruiken die op je kast staat. Die hoort namelijk bij de hardware.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ja, sterker nog: die licentie mag je alleen maar op die PC gebruiken (en dus niet op een andere PC). Later WHS er af gooien en XP er weer op zetten zou geen enkel probleem mogen zijn vwb XP. Activatie zou kunnen mislukken, maar dan zou een belletje met MS genoeg moeten zijn.

Open deur: wat staat er in de licentievoorwaarden over genoemd?

offtopic:
Overigens hoe je zelf niet op enter te drukken om de vijf woorden. Alleen bij alinea's :)

[ Voor 23% gewijzigd door F_J_K op 30-01-2008 15:16 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:20
Vraag me af of die key bij een normale installatie werkt. Ik heb weinig ervaring met OEM licenties, maar als het hetzelfde werkt als bij laptops, dan moet je een recovery cd gebruiken en wordt de key in de sticker niet als geldig gezien bij het invoeren.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 16:45
Als je gewoon windows xp home oem cd gebruikt moet het werken, het kan zijn dat als het een HP of dell pc is of van ander merk je een company branded cd moet gebruiken met windows xp home oem licentie erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Misschien is het gemakkelijker om eventjes een andere harde schijf te kopen en daarop met WHS te spelen. Kun je heel snel weer terug naar je XP.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ajhaverkamp schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:49:
Misschien is het gemakkelijker om eventjes een andere harde schijf te kopen en daarop met WHS te spelen. Kun je heel snel weer terug naar je XP.
ehm whs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:45

Arjan A

Cenosillicafoob

Anders neem je de moeite even om het hele topic te lezen. 't Is maar één pagina ;).
Ontopic: 1 HD-tje kopen om een licentie uit te proberen? Een aparte partitie lijkt me voldoende :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Arjan A schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 01:09:
[...]

Anders neem je de moeite even om het hele topic te lezen. 't Is maar één pagina ;).
Ontopic: 1 HD-tje kopen om een licentie uit te proberen? Een aparte partitie lijkt me voldoende :)
hehe sorry, dacht dat dit mijn topic was :P ik heb precies dezelfde vraag gister gesteld, nou ja alleen niet over server maar over de taal :P excuus
Pagina: 1