[iTunes] Slimme afspeellijst zonder video's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perejoseph
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:38
Ik heb al een tweetal jaartjes een iPod Nano 2gb (1st gen). Sinds december heeft mijn broertje een ipod classic in zijn bezit. Dat is allemaal goed en wel maar hij wilt hier natuurlijk video's zien.
Aangezien we dezelfde bibliotheek bezitten (heeft zijn redenen :) ) krijg ik al zijn video's in mijn bibliotheek te zien wat ik niet graag zou willen hebben. Als ik nu mijn Nano wil vullen met muziek zou ik dit willen doen door een aantal slimme afspeellijsten. Een bepaalde lijst moet zo zijn opgebouwd dat hij alleen nummers laat zien zonder beoordeling en geen video mag zijn. Als ik iets instel voor de beoordeling en dat het nummer geen video is (type video is allemaal film) dan laat hij een lege lijst zien.
Is er iemand die weet hoe ik dit het beste kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:33
Match all/any of the following rules:
Weet bijna zeker dat het daarin zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Filetype is not MP4 moet je toevoegen.
Overigens vult de iPod nano nooit video materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58
Er zijn meerdere wegen naar Rome. Je moet iig niet kiezen voor "soort video" :). Ik gebruik zelf daarvoor "soort" is niet "MPEG-4-videobestand".

Ondanks dat de Nano ze niet zal kopiëren is het voor je eigen overzicht in iTunes wel zo makkelijk, om ze daar al te scheiden.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, geen beoordeling én soort bevat geen videobestand.
Hoedje schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:02:
Er zijn meerdere wegen naar Rome. Je moet iig niet kiezen voor "soort video" :). Ik gebruik zelf daarvoor "soort" is niet "MPEG-4-videobestand".

Ondanks dat de Nano ze niet zal kopiëren is het voor je eigen overzicht in iTunes wel zo makkelijk, om ze daar al te scheiden.
Mmm...

Ik gebruik een playlist met daarin de muziek die ik er sowiezo op wil. Alles wat er nog mogelijk op moet zit in deze smartlist (natuurlijk veel overlap maar dat maakt niet uit):

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/sky53785/smartlist.png

Het probleem is dat wanneer je 'soort bevat niet videobestand' kiest de afspeellijst volloopt tot 5 gig, terwijl hij anders maar 3,5 gig groot is... Maw, hij vult 'm met niet-videobestanden zonder rekening te houden met de datum van toevoegen en het aantal keer afgespeeld.
Voldoen aan alle criteria gaat niet aangezien de bestanden afvallen die meer dan 5x afgespeeld zijn, maar ouder dan 2 maanden.

Ik heb het opgelost door de videobestanden te unchecken, maar als het automatisch zou kunnen zou 't natuurlijk beter zijn...

Bovendien kan je met die fatty iPod nano's nietmeer zeggen dat videobestanden niet gekopiëerd worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perejoseph
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:38
Ik heb het net even geprobeerd zoals Hoedje het zei en nu werkt het helemaal.

@mcstrat
  • Ik heb nog wel zo een oldskool iPod Nano (1stg gen) :P
  • Ik heb zo ook wel een paar lijsten met 4/5 sterren, bepaalde genres, enz. die worden gesynchroniseerd.
P.S. Ik wou het vooral hebben om een overzicht te hebben zonder video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om 't topic even te kapen (:P) (probleem TS is opgelost dus :)); in mijn geval moet ik dan toch nog een extra smartlist maken om de inhoud van onderstaande op te halen:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/sky53785/smartlist.png

én deze dan nog eens te combineren met soort is geen videobestand, right?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58
Topickaping is natuurlijk niet de bedoeling, maar goed dit is waarschijnlijk vrij snel opgelost :P. Ik heb het 3 keer doorgelezen en ik snap niet precies wat je wil. Maar je kunt idd niet in een slimme afspeellijst zowel "of" als "en" (zie ook hierboven lowfi in "[iTunes] Slimme afspeellijst zonder video's"). Je zult dan dus inderdaad eerst een afspeellijst moeten maken met alleen muziek en daar dan weer uit selecteren voor deze slimme afspeellijst.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'T was om te vermijden om nog zo'n topic te openen :).

Ehm, idd, de bedoeling was wat bovenstaande smartlist bij elkaar raapt zonder de videobestanden, aangezien dit niet lukt door het trucje met 'soort' uit te halen. Maar het is inderdaad opgelost door nog een extra lijst te maken.
Pagina: 1