ADSL lijkt onmogelijk, andere alternatieven ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Goed mensen ik zit weer met een probleem waar ik zo even niet uitkom.

Het gaat om het volgende:

Sinds een tijd ben ik verhuisd naar een ander huis. Daar is geen internetaansluiting aanwezig. Deze heb ik toen op een bepaalde datum aangevraagd bij Telfort (20MBit/ADSL) voor 20 euro in de maand. Leek mij een prima oplossing.

Echter na drie weken viel er een brief in de bus dat ik niet aangesloten kon worden. Navraag bij de klantenservice leerde mij dat de centrale van KPN vol was. (Er konden geen Telfort aansluitingen meer bij).

Toen een nieuwe poging gedaan bij Alice, maar met hetzelfde resultaat.

Nu zit ik met mijn handen in het haar, ik wil gewoon snel internet voor weinig geld. :P
ADSL lijkt niet mogelijk, en om bij KPN ADSL te gebruiken met dezelfde snelheid kost een vermogen.

Nu zit ik aan het volgende te denken, en ik was benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben:

Een telefoonlijn aanvragen bij KPN (BelBudget, 11 euro per maand). Als deze er eenmaal is direct Telfort aanvragen (deze nemen dan je lijn over.)

De kosten hiervan worden dan:

11 x 12 = 132 euro. (KPN rekent gewoon een heel jaar als je de lijn opzegt)
20 x 12 = 240 euro. (Jaarabo bij Telfort.)

Dit lijkt mij nog altijd een goedkopere oplossing dan internet via de kabel te nemen.

Iemand hier ervaringen mee, of andere meningen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:12

BBrunekreeft

Dus...

Pizzaman schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:18:
Echter na drie weken viel er een brief in de bus dat ik niet aangesloten kon worden. Navraag bij de klantenservice leerde mij dat de centrale van KPN vol was. (Er konden geen Telfort aansluitingen meer bij).
Een telefoonlijn aanvragen bij KPN (BelBudget, 11 euro per maand). Als deze er eenmaal is direct Telfort aanvragen (deze nemen dan je lijn over.)
Waarschijnlijk komt die extra lijn die je aan gaat vragen gewoon uit in dezelfde centrale, dus dat zal het probleem van een volle centrale denk ik niet oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
De centrale opzich is ook niet vol, Alice/Telfort huren een 'stukje' van de centrale van KPN. Dat stukje is vol. KPN heeft nog ruimte zat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Pizzaman schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:18:
11 x 12 = 132 euro. (KPN rekent gewoon een heel jaar als je de lijn opzegt)
20 x 12 = 240 euro. (Jaarabo bij Telfort.)

Dit lijkt mij nog altijd een goedkopere oplossing dan internet via de kabel te nemen.
Op wat baseer jij deze uitspraak?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08
1. Wat vind jij een "snelle" verbinding?
2. Wat heb je voor 30 euro aan kabelinternet snelheid in jouw regio?

Veel meer alternatieven dan kabel heb je denk ik niet. voor 30 euro heb je een 3 Mbit bij KPN, dat is idd niet meer van deze tijd.
Als je in jouw regio UPC hebt is een bundeltje met telefonie misschien nog interessant, dan betaal je 35 euro voor een 6 mbit lijn + onbeperkt bellen. Dat is goedkoper dan een los internet abbo bij UPC met deze snelheid :D

edit: ik heb overigens geen idee of dat idee van zelf een KPN budget lijn aan laten leggen en vervolgens teflort mogelijk is.

[ Voor 13% gewijzigd door BackSlash op 30-01-2008 14:36 ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
The Zep Man schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:30:
[...]
Op wat baseer jij deze uitspraak?
Welke uitspraak ?

Dat je een jaar door moet betalen ? Website van KPN.
BackSlash schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:33:
1. Wat vind jij een "snelle" verbinding?
2. Wat heb je voor 30 euro aan kabelinternet snelheid in jouw regio?

Veel meer alternatieven dan kabel heb je denk ik niet. voor 30 euro heb je een 3 Mbit bij KPN, dat is idd niet meer van deze tijd.
Als je in jouw regio UPC hebt is een bundeltje met telefonie misschien nog interessant, dan betaal je 35 euro voor een 6 mbit lijn + onbeperkt bellen. Dat is goedkoper dan een los internet abbo bij UPC met deze snelheid :D

edit: ik heb overigens geen idee of dat idee van zelf een KPN budget lijn aan laten leggen en vervolgens teflort mogelijk is.
1. Snelle verbinding vind ik gewoon een vergelijkbare snelheid als bij Telfort/Alice. :)

UPC is niet leverbaar in mijn regio. :)

[ Voor 64% gewijzigd door Pizzaman op 30-01-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Sorry, maar je moet je niet af laten schepen.
Dit is een onzinverhaal.
Omdat je blijkbaar een lastig geval bent (nouja: je huis), zeggen ze maar dat je niet aansluitbaar bent.
Bel kpn om te vragen wat het probleem is. Dan hoor je vanzelf wat er aan de hand.
Dit kan bijv zijn dt de oude bewoner de lijn nog in zijn bezit heeft.

Als je dan die informatie (als je er nog niet uit komt) weer hier neerzet, dan kunnen mensen je beter advies geven.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ik heb KPN al gebeld, die hebben mij vertelt dat de lijnen voor Alice/Telfort inderdaad allemaal bezet zijn en dat er dus voor die klanten geen ruimte is. Daar kan ik verder ook niks op ondernemen. :)

KPN kan zelf wel gewoon een lijn aanleggen, maar daar betaal je een vermogen voor 20 Mbit. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Pizzaman op 30-01-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Een snelheid van 20 Mbit zul je niet voor een leuk bedrag vinden bij een kabelaar :) Daarnaast is het de vraag of je die snelheid in de praktijk zult behalen. Zo heb ik een 20 Mbit ADSL lijn gehad, echter doordat ik te ver van de centrale woon (1700 meter) haal ik niet meer dan 12 Mbit.

Wat je ook kan proberen is via zo'n adsl winkel (www.breedbandshop.nl bijv) te kijken wat er allemaal te vinden is. Zelf zit ik bij Concepts.nl. Zij 'vereisen' dat je een KPN lijn zelf aanschaft (die van 11 euro bijv) en vervolgens kun je bij hen ADSL afsluiten (loopt via BBNED). Ik heb persoonlijk prima ervaringen bij die toko.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Pizzaman schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:55:
Ik heb KPN al gebeld, die hebben mij vertelt dat de lijnen voor Alice/Telfort inderdaad allemaal bezet zijn en dat er dus voor die klanten geen ruimte is. Daar kan ik verder ook niks op ondernemen. :)

KPN kan zelf wel gewoon een lijn aanleggen, maar daar betaal je een vermogen voor 20 Mbit. :)
Hoe kan dit nu?
KPN is verplicht om een klant aan te sluiten. Als er ruimte is op de kpn-lijn, dan is die er ook voor telfort.
Dat mag geen verschil uitmaken.

edit: ik ga er wel vanuit dat de div postcodechecks op internet wel zeggen dat adsl mogelijk is, buiten kpn om.

[ Voor 9% gewijzigd door Quacka op 30-01-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ja precies, zoals jij het beschrijft wil ik het ook doen. Gewoon een vaste lijn bij KPN aanvragen en vervolgens direct ADSL aanvragen.

Ik weet dat de snelheid lager kan zijn, daarom juist vind ik 20 MBit belangrijk. Bovendien woon ik met drie mensen in huis dus een beetje snelheid is handig.
Quacka schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:00:
[...]

Hoe kan dit nu?
KPN is verplicht om een klant aan te sluiten. Als er ruimte is op de kpn-lijn, dan is die er ook voor telfort.
Dat mag geen verschil uitmaken.
KPN wil mij ook wel aansluiten, maar alleen als ik een KPN-abbo neem.

Telfort kan mij niet aansluiten omdat ze geen ruimte hebben meer in de KPN-centrale.

Dit is tot nu toe mijn ervaring, ook al komt dat niet helemaal overeen met jouw verhaal. :?

[ Voor 49% gewijzigd door Pizzaman op 30-01-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Pizzaman schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:01:
Ja precies, zoals jij het beschrijft wil ik het ook doen. Gewoon een vaste lijn bij KPN aanvragen en vervolgens direct ADSL aanvragen.

Ik weet dat de snelheid lager kan zijn, daarom juist vind ik 20 MBit belangrijk. Bovendien woon ik met drie mensen in huis dus een beetje snelheid is handig.

[...]

KPN wil mij ook wel aansluiten, maar alleen als ik een KPN-abbo neem.

Telfort kan mij niet aansluiten omdat ze geen ruimte hebben meer in de KPN-centrale.

Dit is tot nu toe mijn ervaring, ook al komt dat niet helemaal overeen met jouw verhaal. :?
Ik heb er echt nog nooit van gehoord dat de centrale vol kan zitten voor niet-kpn-klanten.

Ook als je op internet zoekt krijg ik weinig resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Zou best kunnen kloppen hoor, ik zag laatst toevallig zo'n Kassa aflevering die ook over KPN / Telfort ging... waar het exact over ging weet ik niet meer, maar de klant van Telfort wilde "iets" en die belde servicedesk van Telfort op. Telfort verwees iig naar KPN en KPN weer met het vingertje naar Telfort... ofwel, die 2 partijen liggen mekaar niet zo :P

Maar ik heb iig zonder problemen ADSL via Concepts via een zelf bestelde 11 euro lijn van KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Elke provider huurt een stukje ruimte in de centrale. Laten we als voorbeeld nemen dat er 100 lijnen beschikbaar zijn.

Daarvan worden er 10 gehuurd door Telfort. Er zijn dus nog 90 lijnen vrij voor KPN. Als al deze 10 lijnen gebruikt zijn door Telfort kan Telfort dus geen nieuwe klanten aansluiten. Tenzij zij een lijn bijhuren bij KPN. De klantenservice van Telfort vertelde mij dat dat niet zomaar gebeurde.

Dit is wat ik weet...
BackSlash schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:09:
Zou best kunnen kloppen hoor, ik zag laatst toevallig zo'n Kassa aflevering die ook over KPN / Telfort ging... waar het exact over ging weet ik niet meer, maar de klant van Telfort wilde "iets" en die belde servicedesk van Telfort op. Telfort verwees iig naar KPN en KPN weer met het vingertje naar Telfort... ofwel, die 2 partijen liggen mekaar niet zo :P

Maar ik heb iig zonder problemen ADSL via Concepts via een zelf bestelde 11 euro lijn van KPN :)
Ja probleem is dat je dan dus wel even 11 euro per maand extra betaald. :) Terwijl als je gewoon ADSL afsluit bij Telfort/Alice/Concepts je dat niet betaald.

[ Voor 45% gewijzigd door Pizzaman op 30-01-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Mislukte migratie... wijkcentrale vol?!

Dus het kan best dat 1 aanbieder geen vrije poorten meer heeft (telfort/tiscali-netwerk)
Maar hoe kan het dan dat de 2e aanbieder ook geen vrije poorten heeft (alice/bbned-netwerk)?
Hoe groot is nu de kans.

Kan je op jouw postcode ook tele2 krijgen (op hun eigen netwerk)? In dat geval kan je ook tele2 nog eens bellen en vragen of zij wel lijnen vrij hebben.
3 uit 3 en kpn zelf wel: dat zou wel erg gek zijn.

En het kassa-verhaal ging om een ander probleem. Ik weet even niet meer wat. Volgens mij de verhuizing van het isra-punt of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Tele2 is wel leverbaar. Alleen de snelheid die zij leveren is natuurlijk niet te vergelijken met Telfort enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Pizzaman schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:20:
Tele2 is wel leverbaar. Alleen de snelheid die zij leveren is natuurlijk niet te vergelijken met Telfort enz.
jawel.
Tenminste, normaal gesproken wel.
Tele2 met vision box (die je niet hoeft te gebruiken): ook 30 euro.
Alleen heb je daar alleen 's avonds en weekend gratis bellen. Maar het is maar om te kijken of deze wel lijnen vrij heeft in die centrale.

Eventueel heb je ook nog Orange, welke volgens mij een eigen netwerk heeft. (al weet ik dat even niet meer zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:06
En hoe zit het met Orange? Die werken toch ook met eigen lijnen...?

(en dat zei de man boven mij dus op hetzelfde moment)

[ Voor 29% gewijzigd door dreamscape op 30-01-2008 15:24 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Voor zover ik het heb kunnen lezen op de site van Orange maken zij ook gebruik van het netwerk van KPN. Grote kans dus dat dat ook niet gaat werken, bovendien is bellen doordeweeks niet gratis.

Ik denk dat ik maar gewoon een telefoonlijn van KPN aan ga vragen en daarna direct Telfort. Dan betaal ik het eerste jaar 132 euro meer, maar kan ik wel onbeperkt bellen en internetten met 20Mbit.

Vraag is alleen of dat gaat werken?

[ Voor 49% gewijzigd door Pizzaman op 30-01-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Laatst online: 13:19
wat te denken van bijvoorbeeld een vodafone hsdpa abo en die in een linksys router

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 16:06
In je topicstart heb je het over Telfort voor 20 euro, dat is ook nog zonder bellen. Als je ook wilt bellen ben je bij Telfort nog een tientje meer kwijt.

Orange werkt volgens mij met een eigen netwerk, maar als je het zeker wilt weten kun je ze natuurlijk gewoon even bellen.

Orange 20 MBit plus bellen is 25 euro, maar dan is het bellen niet gratis. Als echter KPN veel te duur is en Telfort niet leverbaar is, dan is je keuze volgens mij al snel vrij beperkt...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 19:55

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Pizzaman schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:30:
Voor zover ik het heb kunnen lezen op de site van Orange maken zij ook gebruik van het netwerk van KPN. Grote kans dus dat dat ook niet gaat werken, bovendien is bellen doordeweeks niet gratis.

Ik denk dat ik maar gewoon een telefoonlijn van KPN aan ga vragen en daarna direct Telfort. Dan betaal ik het eerste jaar 132 euro meer, maar kan ik wel onbeperkt bellen en internetten met 20Mbit.

Vraag is alleen of dat gaat werken?
Wanneer de telfort centrale vol zit, zit deze vol. Of je nou wel of niet een KPN telefoonlijn eronder hebt hangen, je wordt uiteindelijk voor je adsl nog steeds in de telfort centrale geprikt.

Dit gaat dus niets oplossen!

Je hebt een aantal opties:
-- Andere ADSL ISP, en hopen dat hun centrale niet vol zit
-- KPN ADSL, maar dan betaal je de hoofdprijs
-- Kabelaars

Zo te horen gaat Telfort m niet worden. KPN heeft wel een aansluitplicht, maar dat is ALLEEN voor vaste telefonie, niet voor alle andere diensten (dus ook NIET voor IPB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Mystikal heeft volledig gelijk. Een analoge lijn en te weinig ADSL poorten in de centrale, zijn
2 verschillende dingen.
Doe een postcode check op www.internetten.nl en klik dan bovenaan op "toon beschikbare netwerken",
dan zie in één oogopslag wat er mogelijk is in je centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook gewoon bij tmobile een databunder kopen. Dan heb je 1 mbit ongeveer en heb je in heel nederland internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:22:
Je kunt ook gewoon bij tmobile een databunder kopen. Dan heb je 1 mbit ongeveer en heb je in heel nederland internet :)
Als je gewoon leest, dan begrijp je dat dit zijn bedoeling niet is.
Maar ja, lezen is moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Wie zegt dat de centrale vol zit?

Lijkt mij eerder dat de kabel naar je huis geen ruimte heeft voor een nieuwe aansluiting. Dan is er of geen kabel aanwezig, of die staat op een ander adres/huisnummer/toevoeging in de administratie of hij is volledig bezet doordat een oude bewoner er nog ADSL heeft liggen of je zelf al een andere lijn hebt erop ofzo.

Komt nauwelijks/niet voor dat er geen ruimte is voor een nieuwe ADSL aansluiting. Kan ook dat er geen koperlijn volledig naar je huis ligt maar een stuk met glasvezel in het aansluitnet. Dan is ADSL niet mogelijk gewoonweg.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 13:20

basz

Professioneel prutser

Quacka schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:23:
[...]
Eventueel heb je ook nog Orange, welke volgens mij een eigen netwerk heeft. (al weet ik dat even niet meer zeker)
Orange heeft inderdaad een eigen netwerk. Probeer het eens, zou ik zeggen. En als je de livebox terugstuurt kost het je een euro minder in de maand :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:44
Orange heeft niet overal een eigen netwerk. Waar ze dat niet hebben gebruiken ze KPN lijnen die ze bij Orange aflevert.

Dan nog kan het vol zijn. Als de aders tussen KPN en Orange allemaal bezet zijn gaat het feest nog niet door tot er uitgebreid is.

Welke centrale gaat het hier trouwens om ? Dit kost Telfort geld als het een beetje grote centrale is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ik heb het even nagevraagd. :) Orange maakt gebruik van het KPN netwerk in mijn regio (postcode 3512). Grote kans dus dat ik opnieuw word afgewezen, ik denk dat er niks anders op zit dan kabel te nemen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:18

slaay

Natuurbeleven.com

Als ze KPN netwerk gebruiken is er toch geen probleem?
Want je geeft zelf aan, dat KPN je wel als nieuwe klant op hun netwerk kon aansluiten.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ja maar alleen als je KPN-klant bent, niet als je dus een klant van Orange bijvoorbeeld bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Een korte update:

De KPN man wist mij te vertellen dat er blijkbaar toch nog een signaal op de lijn staat. De oude bewoner heeft zijn abbo niet opgezegd dus.

Volgens de KPN man moet ik nu een speciale procedure aanvragen bij Telfort zodat de lijn vrijkomt ?
Pagina: 1