-| Hit it i would ! |-
Wat jij zoekt zijn actieve speakers. Zoek daar maar eens naar (of de Engelse variant), dan zul je vanalles vinden. Je ziet ze vooral bij PA, en in studio omgevingen.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
http://www.feedback.nl/?id=26&a=103 (voor PA)
en
http://www.feedback.nl/?id=26&a=207 (voor studio monitors)
Misschien handig om er even bij te zeggen waar je de speakers voor wilt gebruiken.
Het idee van bijvoorbeeld studiomonitors is om het geluid zo neutraal mogelijk weer te geven, wat weer vrij vermoeiend of saai zou kunnen zijn bij standaard thuisgebruik.
Dus kwalitatief moeten het niet zo'n toppers zijn, in de badkamer sta je nu niet echt op de kwaliteit van geluid te laten als bv in de woonkamer.
Maar bedoeling is dat ik geen zin heb om in elke kamer nog eens een aparte, grote versterker moet gaan droppen en dan nog eens wegmoffelen.
-| Hit it i would ! |-
Mooi plan!Falcon10 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:29:
bedoeling is om ze in ons nieuw huis te gaan hangen in verschillende ruimtes voor multiroom audio.
Dus kwalitatief moeten het niet zo'n toppers zijn, in de badkamer sta je nu niet echt op de kwaliteit van geluid te laten als bv in de woonkamer.
Maar bedoeling is dat ik geen zin heb om in elke kamer nog eens een aparte, grote versterker moet gaan droppen en dan nog eens wegmoffelen.
Je zou ook eens naar draadloze speakers kunnen kijken, ben je meteen van je luidspreker kabel zooi af. Tuurlijk hebben die ook een voeding nodig, maar dat is makkelijker te realiseren dan meters speaker kabel.
JBL heeft best hele aardige: Control 2.4g Wireless Speaker System
[ Voor 12% gewijzigd door kaajee op 30-01-2008 22:31 ]
Verwijderd
zoe zo 123 niets anders weten
Er gaat al WIFI liggen in huis.
En tevens liggen de stereokabels reeds in de muur, dus zou gek zijn ze dan niet meer te gebruiken.
-| Hit it i would ! |-
Life is not about specs, it is about joy!
als ik een multiroomversterker zou willen, dan moeten alle kabels naar 1 centrale plaats.
en dat kost een serieus pakje meer aan meters koperkabel.
vandaar dat ik met een centraal opslagsysteem zit, en vervolgens per ruimte sattelieten die het signaal opvangen en vervolgens naar de boxen ter plaatse sturen.
enkel moet bij de meeste merken nog een extra versterker aan de sattelieten, bealve bij Sonos, waar je er ook hebt met ingebouwde versterker. Maar bv Squeezebox heeft dat niet.
-| Hit it i would ! |-
bron = netwerk harddisk.
die hangt op switch.
aan die switch komen ook alle UTP kabels toe van alle ruimtes.
in sommige ruimtes is vlak naast UTP aansluiting ook audioaansluiting.
in de hoeken van die kamer komen deze audioaansluitingen terug uit de muur voor de boxen.
-| Hit it i would ! |-
Een aktieve speaker wil een audio signaal krijgen (via tulp, jack of neutrik) van een voorversterker: Dát is je bron.
Wise enough to play the fool
-| Hit it i would ! |-
Wise enough to play the fool
Pinnacle soundbridgeteacher schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:41:
Nou, hoe wil je in elke kamer van je netwerkaansluiting naar een audio aansluiting gaan?
[ Voor 27% gewijzigd door Barry|IA op 01-02-2008 13:29 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
sonos heeft wel een model met ingebouwde versterker, maar dies redelijk prijzig, dan koop ik liever een paar boxen met ingebouwde versterker, zodat je die grote satteliet niet ziet.
-| Hit it i would ! |-
Maar dan moet je alsnog wel 3 of 4 squeezebox'en kopen.Falcon10 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:58:
momenteel heb ik de sonos in gedachten of de squeezebox die audiosignaal naar UTP zet.
sonos heeft wel een model met ingebouwde versterker, maar dies redelijk prijzig, dan koop ik liever een paar boxen met ingebouwde versterker, zodat je die grote satteliet niet ziet.
Het is niet van audio -> UTP, maar van UTP -> audio.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Dit aangesloten op de al eerder genoemde multiroom versterker, in combinatie met op elke ruimte afgestemde speakers (vochtbestendige in de badkamer) is goed betaalbaar, en qua geluidskwaliteit ook goed.
If it ain't broken, don't fix it
Beide vormen hebben zo zijn voordelen en nadelen.