Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#/ASP.Net 1.1] Vreemd probleem *

Pagina: 1
Acties:

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 12:35
Na lang ontwikkelen, ben ik nu eindelijk bezig om me website binnen ons bedrijf in productie te zetten.
Echter doet zich om de productie server een probleem voor welke ik niet ben tegen gekomen op ontwikkel en ook niet in acceptatie.

Het probleem :
Zodra ik op een knop druk op de website welke via postback iets uitvoerd, dan word de cache geleegt.
Echter blijven wel de cache items bestaan ( alleen dan leeg ), zodat de applicatie niet door heeft dat de cache leeg is.

nu het vreemde :
Zodra ik in de pagina in Trace="True" toevoeg, doet het probleem zich niet meer voor. ?? 8)7

Ik heb het vermoeden dat er op de productie server een patch van .Net ontbreekt, echter heb ik geen idee welke patch dat zou zijn.
Het gaat om een win2k3 server SP1 ( ivm driver problemen met het SAN kan SP2 nog niet uitgerold worden )

Is er iemand die een soortgelijk probleem kent/heeft gehad of me in iedergeval de juiste richting kan opsturen?

Ik heb google geprobeert, echter heb ik geen idee hoe ik dit probleem moet formuleren.

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 10:27
Controleer of het IIS worker proces zich niet onnodig vaak recycled. In de event log van de 2003 machine zou je dat kunnen traceren. Door een recycle zou de cache leeggemaakt kunnen worden.

Zaken die kunnen zorgen voor een Recycle van een IIS worker proces:
- Aanpassingen in de web.config
- Ik heb ooit meegemaakt dat er logfiles in de \bin directory weg werden weggeschreven (wat not done is). Hierdoor zal IIS ook een recycle uitvoeren.

HTH :)

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• Fiander
Ik ga morgen kijken ofdat het iis worker process recycled, zit vandaag thuis.
De app heeft een eigen log folder, dus dat zal het niet zijn.

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
wat versta je onder cache?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Fiander
Waneer ik iets ( één Regel / of een Tabel ) nodig heb, dan word er eerst in System.Web.HttpContext.Current.Cache gekeken ofdat deze reeds opgehaalt is, als ie er al staat, dan word hetgeen ik nodig heb daar uitgehaalt, en anders via de database, waarna het in cache geplaatst word.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
public static DataTable GetTable(string commandText, SqlParameter[] param, 
    string tableName, bool useReadCache, bool writeToCache, 
    string cacheKey,int minutesValid)
{
  DataTable dt;
  if((System.Web.HttpContext.Current.Cache[cacheKey]==null)||(!useReadCache))
  {
    dt = GetTable(commandText, param, tableName);   
    if(writeToCache) System.Web.HttpContext.Current.Cache.Insert(
        cacheKey, dt.Copy(), null, DateTime.Now.AddMinutes(minutesValid), TimeSpan.Zero);
  }
  else
  {
    dt = ((DataTable)System.Web.HttpContext.Current.Cache[cacheKey]).Copy();
    dt.TableName = tableName;               
  }         
  return dt;
}

Nou lijkt het dus het geval te zijn dat de cachekeys nog wel herkent worden alleen dat de objecten allemaal leeg zijn.
En dit laatste doet zich dus niet voor waneer ik Trace informatie laat genereren.

• Fiander
Probleem gevonden:
Om de een of andere reden werd er bij een postback foute viewstate informatie doorgegeven.

Pagina: 1