HTPC: AM2 & Asus Onboard HDMI vs C2D configuratie

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:50
Ik wil een HTPC maken, maar ik zit even met de configuratie in mijn maag. Een Core2Duo configuratie is vast een stuk sneller dan een 'goedkope' AM2 oplossing, maar kan die AM2 configuratie nu wel/niet fatsoenlijk HDWMV bestanden afspelen? (720 en 1080).

Ik had namelijk in gedachte om een AM2 X2 4400+ te nemen in combinatie met een Asus M2A-VM/HDMI moederbord, met 2gb geheugen.

Dat is natuurlijk een stuk goedkoper, dan dat je een Core2duo neemt met een losse PCI-Express kaart (HD2400 bijv.).

Iemand die mij hier toevallig bij kan helpen? :p

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Je kan dan misschien beter nog een paar nachtjes wachten op de AMD 780 chipset. Deze heeft net als de HD 2xxx en HD 3xxx serie UVD. De huidige 690 heeft dit nog niet waardoor de videokaart al in het voordeel zou zijn, overigens heeft de 690 wel AVIVO wat ook al heel wat doet, maar UVD is beter.

Wachten op de 780 lijkt me zinvol want:
1. Verbruikt minder dna een losse HD 2400 erbij (en iig ook direct passief :+) maar geeft voor HDTV wel dezelfde prestaties
2. Veel goedkoper als een C2D setup

Ofwel, het beste van 2 werelden :). De kracht van de HD2400 die je in de C2D wilde voor de prijs van een AMD systeem :D

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:50
Ben benieuwd wanneer die moederborden met die 780 chipsets uitkomen, en wat die ongeveer gaan kosten dan :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Ze zouden al uit moeten zijn, alleen de driver was nog neit klaar voor Hybrid Crossfire. Dus ik verwacht dat ie ergens midden februari uit gaat komen (iets van hooguit 3 weken) en dan zal er wel genoeg stock zijn omdat ze ondertussen een maand langer kunnen fabriceren. ik denk ook niet dat deze bordjes veel duurder worden. Een High-end bord zoals die van mij kost maar 75 euro. Dus ik gok een prijsje van rond de 60 euro.