Policy op W2K Pro station wordt niet doorgevoerd

Pagina: 1
Acties:

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 00:08
Zit met een probleempje dat de wsus policy op een aantal Windows 2000 Pro SP3/SP4 werkplekken niet wordt doorgevoerd.

De policy wordt toegepast op een OU. Heb nu ongeveer 600 computers in de OU staan en bij een stuk of 60 worden de wsus instellingen niet toegepast. Met GPRESULT /V zie je dat de gpo wel wordt toegepast en welke registerinstellingen hij wil wijzigen. In het register van de betreffende pc wordt echter niks aangepast.

Zit nu dus met het probleem dat de gpo wel wordt geladen, maar de registerinstellingen niet worden toegepast.

Hebben ook een aantal xp stations, maar daar heb ik geen problemen mee. Als je daarop GPUPDATE /FORCE draait dan worden de instellingen meteen gewijzigd. Op W2k met SECEDIT /REFRESHPOLICY MACHINE_POLICY /ENFORCE duurt het allemaal wat langer of gebeurt het dus gewoon helemaal niet.

Heb op het moment geen idee meer waar ik het probleem kan zoeken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staan er nog zaken in je eventlogs hierover? :)

• Fred_Perry
elevator schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:08:
Staan er nog zaken in je eventlogs hierover? :)
Alleen deze: "Beveiligingsbeleid in groepsbeleidobjecten is toegepast."

Voor de rest geen foutmeldingen of wat dan ook.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En de RSOP.MSC geeft ook aan dat de policy gezet zou moeten worden? In dat geval lijkt het haast of de registry keys access-denied zijn voor SYSTEM oid ? :)

• Fred_Perry
elevator schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:12:
En de RSOP.MSC geeft ook aan dat de policy gezet zou moeten worden? In dat geval lijkt het haast of de registry keys access-denied zijn voor SYSTEM oid ? :)
SYSTEM heeft full control op de registry. RSOP.MSC werkt volgens mij alleen met XP

Heb nog eens een secedit force gedraaid op een machine en met regmon gekeken. Dit stukje is het enige dat me opvalt. Kan wel overal de goeie keys in de registry gaan zetten, maar wil dit liever via een policy laten toepassen.

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/1952/windowsupdateregmonsv6.jpg