Toon posts:

welke koeler op een maximus formula

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb pas geleden een maximux formula gekicht met een q6600 procc... nu wil ik er een andere koeler op zetten (ivm OC) nu wilde ik de thermalright ultra120E nemen .. maar die schijnt niet tepassen .
mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee?of wat zou een goed alternatief zijn

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 12:55
Kom op, iets meer moeite op je topicstart mag je wel doen. Het gebruik van de juiste interpunctie en hoofdletters.

Daarnaast ook wat je zelf al gevonden hebt, iets wat namelijk een vereiste is op GoT (lees de FAQ even). Het is wel handig om te weten waarom jij tot de conclusie bent gekomen dat die Thermalright niet past.

Want volgens Thermalright moet dit geen probleem op leveren.

Verwijderd

Check je socket type en zoek naar passende coolers en reviews daarvan

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 16:34
Past prima en Tuniq Tower ook. Allebei prima koelers, de True tikkie beter..

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Kom op, zoek eens reviews van andere koelers, want dit is een inzet van niets natuurlijk.

Bovendien is deze tweaker er in geslaagd om er een Thermalright 120 eXtreme op de zetten, dus ik weet niet waar je gelezen hebt dat het niet zou passen.

• The Realone
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:58:
Dat zegt natuurlijk niks. Tegenwoordig maken veel high end moederbord gebruik van uitgebreide koperen constructies om de NB/SB en wat nog meer te koelen (klik voor voorbeeld). Gevolg is dat er complete achtbanen dicht bij de socket zitten waardoor de op hun beurt gigantische koelers zoals de Thermalright 120, Tuniq Tower en Scythe Mugen mogelijk niet passen.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Er zitten natuurlijk wel heatpipes op de nieuwere mobo's, maar voor de TS gaat het achtbaanverhaal niet op. Ik denk dan ook, mede door de link in mijn vorige post, het gewoon zal moeten passen. Anders zou ik het overigens wel heel stom vinden van Asus om zo'n debiele heatpipe erop te zetten.

edit/
Zie hier overigens een pic met een Thermalright 120 eXtreme op een Maximus.

[ Voor 16% gewijzigd door Bitage op 30-01-2008 14:25 ]

• The Realone
Klopt dat je daar met een Maximus Formula niet zo'n last van hebt, maar zomaar blindelings vanuit gaan dat elke S775 koeler op een S775 kan (of welke socket dan ook) zoals Funk0001 aan geeft is niet echt verstandig meer tegenwoordig.

Verwijderd

Topicstarter
The Realone schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:31:
Kom op, iets meer moeite op je topicstart mag je wel doen. Het gebruik van de juiste interpunctie en hoofdletters.

Daarnaast ook wat je zelf al gevonden hebt, iets wat namelijk een vereiste is op GoT (lees de FAQ even). Het is wel handig om te weten waarom jij tot de conclusie bent gekomen dat die Thermalright niet past.

Want volgens Thermalright moet dit geen probleem op leveren.
Hoe ik aan die conclusie ben gekomen is dat ik Alternate heb gebeld en die vertelde bij dat de thermaright ultra120 E te groot zou zijn.
Nu zou ik gaan kunnen proberen met verschillende andere koelers,maar monteren mag weer niet vandaar dat ik het vraag op deze manier

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:58:
Op een 775 socket zou het allemal welk moeten passen maar de ruimte op het mobo is nar zeggen niet genoeg .

• J4cks0n
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-05 21:08
Heb ook een maximus formula met een e6600. Heb hier een Zalman CNPS7000B-Cu LED Koper op zitten. Prima ding. Heb mn e6600 met gemak op de 3.4ghz gekregen en was stressed max 60 graden.

"en past natuurlijk ook met gemak, geen aanpassingen oid"

[ Voor 14% gewijzigd door J4cks0n op 30-01-2008 23:57 ]

Verwijderd

Maximus; check!
Thermaright 120 ultra extreme; check!

Past prima hier. Zonder te modden of wat dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:19:
[...]

Hoe ik aan die conclusie ben gekomen is dat ik Alternate heb gebeld en die vertelde bij dat de thermaright ultra120 E te groot zou zijn.
Nu zou ik gaan kunnen proberen met verschillende andere koelers,maar monteren mag weer niet vandaar dat ik het vraag op deze manier
.. ja ik kan niets anders zeggen dan dat je gelijk heb ... ik kad ook even daar bij thermalright kunnen checken .. stom ... excuses daarvoor

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:53:
Maximus; check!
Thermaright 120 ultra extreme; check!

Past prima hier. Zonder te modden of wat dan ook.
bedankt voor die bevestinging .... _/-\o_ word kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Bitage schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:13:
Kom op, zoek eens reviews van andere koelers, want dit is een inzet van niets natuurlijk.

Bovendien is deze tweaker er in geslaagd om er een Thermalright 120 eXtreme op de zetten, dus ik weet niet waar je gelezen hebt dat het niet zou passen.
[/quot

sorry voor die inzet van niets ..was al een week of 4 bezig met vragen en kijken ... maar wel erg bedankt voor je hulp ik ben een hoop wijzer geworden ...

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:23:
Er zitten natuurlijk wel heatpipes op de nieuwere mobo's, maar voor de TS gaat het achtbaanverhaal niet op. Ik denk dan ook, mede door de link in mijn vorige post, het gewoon zal moeten passen. Anders zou ik het overigens wel heel stom vinden van Asus om zo'n debiele heatpipe erop te zetten.

edit/
Zie hier overigens een pic met een Thermalright 120 eXtreme op een Maximus.
bedankt voor die foto he , Dat over die heatpipes dacht ik namelijk ook .Maar ja , beter zeker weten, dan iets voor niets aanschaffen ... nogmaals bedankt .
Pagina: 1