Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na installatie van een programma krijg ik in word, voipbuster en andere programma's in plaats van onder andere ë een Russisch (cyrillisch) teken. Op google, microsoft en hier gezocht voor oplossing. Na uitvoeren van de diverse mogelijkheden geboden op deze sites zit ik nog steeds met het probleem.

Links van de berichten:
[XP] Sommige letters niet goed weergegeven*
[XP] Letters zoals é worden niet herkend
[XP] euro teken onleesbaar en ander raars *
http://www.microsoft.com/...&cr=BE&sloc=en-us&m=1&p=1

Wie weet een oplossing hiervoor?

Ik gebruik Windows XP Prof met SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bedoel je dat je de verkeerde letter krijgt bij het typen, of wordt het verkeerd weergegeven als je een bestand in bijv. Word hebt geopend?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icelus schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:27:
Bedoel je dat je de verkeerde letter krijgt bij het typen, of wordt het verkeerd weergegeven als je een bestand in bijv. Word hebt geopend?
Als ik in word bijvoorbeeld client intik dan wordt dit rood onderstreept. Middels rechter muis knop krijg ik dan voorstel van spellingcontrole. Hierbij staat dan als suggestie client met de e een vreemd russisch teken, in plaats van cliënt zoals ik gewend was.
Note: ik gebruik Firefox als webbrowser en deze heeft ook spellingcontrole. Firefox doet wel de juiste suggestie: cliënt.
Het beginscherm van voipbuster geeft het beltegoed aan. het euroteken wordt ook weer door een russisch teken weergegeven. Ook worden in voipbuster de menunamen met een groter ander lettertype als voorheen weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog tips ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Helaas, ik heb geen oplossing voor je maar zit met precies hetzelfde probleem. Ik zoek met de :X maar kan niets vinden. Laten we iig afspreken dat ik je bericht bij het vinden van de oplossing en omgekeerd.

edit

Dat ging vrij snel, ik heb het (hoop ik) gevonden. Die Russische progs veranderen waarden in het register en wel hier:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Nls\CodePage

De keys 1250 t/m 1255 staan allemaal op c_1251.nls (bij mij tenminste). Deze terugzetten naar c_1250.nls t/m c_1255.nls heeft het probleem opgelost.

Suc6

/edit

[ Voor 46% gewijzigd door 4tune op 11-03-2008 22:20 ]