petri-net*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188639

Topicstarter
weet iemand een simpele uitleg te vinden over het petri-net???ik ben hier mee aan het oefenen;en dan met name vragen van; een petrinet zit in de toestand (3,0,01) hoelang heeft hij nodig om in de toestand (1,0,2,1) te komen,maar ik begrijp het niet echt.elke berekening die ik maak is anders dan de uitkomst.btw,het boek wat ik gebruik is wfm van van der aalst(niet echt duidelijk voor mij).
bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hier al eens gekeken?
Verder wil ik je verzoeken je posts met hoofdletters en interpunctie, en liefst met degelijke zinsconstructies, op te bouwen, want hier is geen touw aan vast te knopen. Verder mis ik nogal wat informatie in je startpost (zoals hoe je je berekeningen dan maakt, wat je dan niet snapt en wat er niet duidelijk is in je boek etc. en ik zie weinig terug van je eigen inzet. Zie ook eens onze Programming Beleid Quickstart, waarin je precies kunt lezen hoe we hier graag een topic zien.

Hierbij dan ook het vriendelijke verzoek je startpost even aan te passen ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ). Maak dan meteen even duidelijk wat dit topic in PRG doet (wat is precies je programmeerprobleem?)

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 30-01-2008 12:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Je gaat in de weer met distributed en parallel simulaties en jij verwacht een simpele uitleg?

Probeer google eens met "petri net tutorial".
Een van de eerste hits bij mij kwam hier uit:
http://www.informatik.uni...Nets/introductions/aalst/

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alles kan simpel uitgeleg worden.Ik heb idd al gegoogeld maar ik vond geen relevante informatie,vandaar mijn verzoek alhier.Mbt het wikipedia artikel;ik zal het eens doornemen;kwam zelf namelijk op een ander artikel uit wat minder duidelijk is/was.De problemen die ik met name tegenkom hebben betrekking op de zogenaamde Reachability graph en op petri nets met een dummy plaats.Het voorbeeld van wikipedia begint namelijk met 1 plaats,gaat dan naar 2 en naar 3 en zakt dan weer naar 2 en 1.Ik weet dat je via dit Reachability graph kunt berekenen hoelang een petri-net nodig heeft om een bepaalde situatie te bereiken,maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe dit dus te doen.Ik denk dat als ik de Reachability graph onder de knie heb,dat de rest dan ook wel komt.

terugkomend over het zogenaamde gebrek aan interpunctie van mijn kant; ik zit met mijn rechter arm in het gips(rsi).Alles wat ik nu tik is met links gedaan en het typen gaat dus een beetje lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anoniem: 188639 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:22:
terugkomend over het zogenaamde gebrek aan interpunctie van mijn kant; ik zit met mijn rechter arm in het gips(rsi).Alles wat ik nu tik is met links gedaan en het typen gaat dus een beetje lastig...
offtopic:
Vanaf 2006 al dan?? Zover ik zie heb je dat 'gebrek aan hoofdlettergebruik en/of interpuctie' toch al een tijdje ;)

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 30-01-2008 12:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:-) dat heeft ook te maken met snel tikken;hoofdletter gebruik tikt langzamer en ik zit pas 6 maanden in het gips dus het is idd niet sinds 2006.
Maar goed,zonder op elke slak zout te leggen,ik heb het probleem gevonden.Als een transitie vuurt dan vertrekt er uit elke invoerplaats een token en komt er eentje aan bij elke uitvoer plaats.Die gouden regel heb ik over het hoofd gezien.Dus bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 09:09
offtopic:
Hoofdlettergebruik hoeft er niet voor te zorgen dat je langzamer typt: je typt een hoofdletter H met de wijsvinger op de H en de pink op de linker shift. Werkt prima bij mij ;). Sneller typen is meer een kwestie van oefenen dan het weglaten van interpunctie en dergelijke.
Pagina: 1