Toon posts:

HP 8510W re-install probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop (de 8510W) heeft een probleem met uitvallen.

Vista blijft vastlopen, dus probeer ik een herinstallatie te doen. Alleen kom ik allerlei vage uitval problemen tegen.

Zodra ik boot vanaf de cd/dvd kan ik in de windows setup komen en gaat ie bestanden laden, enkel na 5 minuten ongeveer (verschilt soms) gaat laptop plotseling herstarten zonder enige aanwijzing :?
Ook kan de setup, als ie al verder komt ineens geen vasteschijfstation in de computer vinden.
Hij geeft dan de volgende melding op de bluescreen:

Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden
Zorg ervoor de de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door de fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.

Setup kan niet doorgaan. Druk F3 om setup af te sluiten

Een probleem die zich ook voordoet is dat als ik de dvdrom drive open en een dvd erin stop en weer dichtdoe, de laptop ook ineens herstart :?

Iemand die mij op weg kan helpen? En welke info hebben jullie meer nodig om mij te helpen?

Verwijderd

Stap1 : check of je bios je HD wel detecteerd.... is het een IDE of een SATA schijf?.... Sata schijven hebben een irritant trekje dat ze drivers nodig hebben alvorens je aan de installatie begint, de "press F6 to start 3rd party SCSI/RAID-nogiets" melding weejewel?

Conclusie kun je wel trekken dat hij gewoon geen hardeschijf ziet en daarom de bestanden wel laadt maar daarna geen vast medium kan vinden om je windows op te zetten... ga eerst dat ff checken dus

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:07:
Stap1 : check of je bios je HD wel detecteerd.... is het een IDE of een SATA schijf?.... Sata schijven hebben een irritant trekje dat ze drivers nodig hebben alvorens je aan de installatie begint, de "press F6 to start 3rd party SCSI/RAID-nogiets" melding weejewel?

Conclusie kun je wel trekken dat hij gewoon geen hardeschijf ziet en daarom de bestanden wel laadt maar daarna geen vast medium kan vinden om je windows op te zetten... ga eerst dat ff checken dus
Tis een sata idd en bij de bios vind ie de HD wel en heb via bios ook een HD check gedaan en die was gewoon in orde.
F6 functie werkt niet op me laptop, weet niet of er andere opties zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand trouwens een idee hoe het kan dat mijn laptop steeds restart? Zelfs als ik in de Bios bezig ben :?

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:35
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:52:
Iemand trouwens een idee hoe het kan dat mijn laptop steeds restart? Zelfs als ik in de Bios bezig ben :?
Volgens mij moet er in de bios op de laaste tab ergens iets staan waarmee je je sata port op legacy kan zetten. Probeer dan nog eens XP te installeren. Als je met Vista aan de knutsel gaat heb je hier waarschijnlijk geen last van.

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Sinds wanneer loopt ie vast? Heb je geen optie om met bijvoorbeeld F11 een Recovery te doen (dan heb je probleem ook niet)?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:25:
Sinds wanneer loopt ie vast? Heb je geen optie om met bijvoorbeeld F11 een Recovery te doen (dan heb je probleem ook niet)?
Sinds 3 weken begin me laptop steeds vast te lopen, en iedere keer als ik recoverydvd wilde maken liep ie vast en ging herstarten.
Nu deed ik bij herstarten op F11 drukken en ging ie idd herinstalleren, alleen ergens op de helft van herinstalleren viel ie weer uit :? en aangezien ie bij herinstalleren eerst de schijf formateert was er dus bij de onverwachte herstart geen backup meer en kan ie nergens bij.

Verwijderd

Topicstarter
Heineken01 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:14:
[...]

Volgens mij moet er in de bios op de laaste tab ergens iets staan waarmee je je sata port op legacy kan zetten. Probeer dan nog eens XP te installeren. Als je met Vista aan de knutsel gaat heb je hier waarschijnlijk geen last van.
Ik ga het nu proberen

Verwijderd

Topicstarter
Heineken01 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:14:
[...]

Kan het niet vinden helaas :'(

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:35
Niet iets wat hier op lijkt:

Afbeeldingslocatie: http://www.lekkerdoen.eu/tweakers/bios.jpg
Deze dan op Enable zetten

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-03 16:44

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Maar als je zegt dat je laptop zelf in bios uitvalt, neig ik toch te denken aan een hardware probleem.
Misschien hitte.
Maar ik denk niet sata settings veranderen hier iets aan gaat veranderen.
Maar proberen kan altijd!

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-03 08:04
Heineken.01 toont de jusite optie: als Vista wilt installeren native mode enablen, igv XP disablen (zelf gebruiker van 8710w).

Het herstartprobleem moet haast wel hardwarematig zijn tenzij je veel rommel hebt geinstalleerd - dat weet je zelf het beste.

[ Voor 33% gewijzigd door MOmax op 01-02-2008 12:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
jpm.lensen schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:05:
Maar als je zegt dat je laptop zelf in bios uitvalt, neig ik toch te denken aan een hardware probleem.
Misschien hitte.
Maar ik denk niet sata settings veranderen hier iets aan gaat veranderen.
Maar proberen kan altijd!
Heb niks aan software kunnen installeren aangezien ie steeds uitvalt.

Krijg soms 2 probleemcodes:
PXE-E61: Media test failure
PXE-M0F: Exiting HP PXE ROM

En aantal keer dat ie me HD niet kan vinden,maar als ik een memory check doe in de bios dan geeft ie aan dat memory 100% in orde is en me HD ook ;(

Kan het misschien liggen aan de HD dat die kapot is? Kan dat een reden zijn van uitval?
Of evt de CMOS batterij? kan dat een reden van uitval zijn?

Verwijderd

Topicstarter
De melding die ie geeft:

Non-System disk or disk error
replace and strike any key when ready

Zou een kapotte HDD de oorzaak kunnen zijn van uitval?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:45:
De melding die ie geeft:

Non-System disk or disk error
replace and strike any key when ready

Zou een kapotte HDD de oorzaak kunnen zijn van uitval?
Kan, of MBR kapot.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1