Toon posts:

pc ombouwen naar andere kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb hier een pc staan die ik wil gebruiken als media center, ik heb geprobeerd om hem om te bouwen in een htpc kast, maar helaas, alles is gelukt op het power-stuk na, ik kan het wel aansluiten zodat hij het doet, alleen krijg ik het power lichtje niet aan.
kan iemand mij hiermee helpen??

het gaat om een Quasar2 (MS6786) KM400A versie 2.0 moederbord en de aansluitingen die ik erop moet doen:

1 keer 3 pin (power led)
2 keer 1 pin (powersw + gnd)
2 keer 2 pin (hdd led en resetsw)

thnx in advance.

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-04 07:58
Is het probleem dat je de aansluiting voor de pinnetjes niet kan vinden, of werken de switches + leds niet?

Je moet voor dat moederbord trouwens een 2-pin power led hebben, kijk hier: Packard Bell site

[ Voor 48% gewijzigd door Sanch op 30-01-2008 11:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat is leuk, deze kast kwam met een 3 pin power led... en de enige die niet werkt is de power led. nog een oplossing hiervoor?

• Sanch
Knip het stekkertje door een pruts het op de goeie pinnetjes :P

Verwijderd

Jup, stekkertje doormidden snijden met een mesje en daarna aansluiten op je moederbord of de ijzeren pinnetjes die aan de kabel zitten uit het plastic halen en opschuiven.

Had je zelf ook wel kunnen bedenken, gewoon creatief zijn.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:07
Probeer eerst iig je PC aan te krijgen door met een shroevendraaier de 2 powerpins op het moederbord even te verbinden.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-05 20:08
Je kunt één van die draden uit de connector halen. Moet je even met een pincet of klein schroevendraaiertje het plastic nokje optillen en dan kun je het draadje eruit trekken (voorzichtig)
Dan kun je hem daarna in het gaatje daarnaast drukken.

Want je 3 pins power led gebruikt maar 2 draden...

Daarna kun je de 3 pins power connector gewoon op de 2 pins aansluiting op je moederbord doen. Het lege stuk van de connector gewoon buiten de rest van de aansluitingen laten...

[ Voor 11% gewijzigd door Saeverix op 30-01-2008 11:13 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
en maakt het dan nog uit welke van de 3 draden ik eruit haal en bij welke ik hem erin stop?

• Sanch
er zijn als het goed is maar 2 draden (meestal groen en wit) en ze moeten gewoon naast elkaar komen zodat het aan is te sluiten op een 2-pins connector

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:21:
en maakt het dan nog uit welke van de 3 draden ik eruit haal en bij welke ik hem erin stop?
Wat hierboven staat over 2 draden klopt. Toevoeging erop is dat het wel uitmaakt welke je waar op aansluit (LEDjes zijn polariteit gevoelig), maar het kan geen kwaad om het verkeerd aan te sluiten (proberen en daarna wisselen mag dus). LEDjes branden niet als je ze verkeerd om aansluit.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-05 10:34
ik heb zon zelfde soort probleem
Ik ehb een jaar ofo terug een Antec Nine Hundred gekocht en mijn HP D530 CMT leeggehaald en erin gehangen. Alles werkt, nehalve de HDD/power led (ik kan kiezen of het 1 of het ander) maar de led gaat op de powerstand alleen aan als de PC uit is en op de HDD stand doet ie gewoon helemaal nix O-) beetje raadsel wak hier mee aanmoet eigenlijk

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt, thnx.... achteraf had ik dit ook zelf kunnen bedenken geloof ik zo... maar goed
thnx 4 ya help

• Sanch
Speedlink schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:41:
HP D530 CMT leeggehaald en erin gehangen
Welk moederbord zit erin? (btw draadjes steler foei! :X)

[ Voor 7% gewijzigd door Sanch op 30-01-2008 11:47 ]

• Lampuhkap
Dat HP moederbord :) (echt werkelijk waar geen idee wat voor ding dat t is)

Verwijderd

In het boekje van je mobo heb je een schema, meestal staat het op het MOBO ook zelf nog wel aangegeven waar de stekkertjes moeten.... wat de HDD led betreft, what purpose does it serve anyway, onnodig stroomverbruik.. je hebt geen ledje nodig om je te vertellen dat je HD draait (die ledjes stammen nog uit de tijd van DOS dat je daaraan de activiteit van je HD kon monitoren)....

• Sanch
ja die 0.06watt zal echt in de kosten lopen, voor de rest als het ledje erop zit is het een beetje lauw als ie niet werkt hé

Over dat schema van je moederbord, zit het niet aan de binnenkant van je oude kast?

Verwijderd

Lol, dat is het punt niet hoeveel watt het verbruikt, ik vind het gewoon raar dat ze die dingen nog steeds op de kast bouwen zonder dat het een échte functie heeft...

• Lampuhkap
Nou t schema heb ik wel xD
ik kan t ook prima volgen,zelfs op de mobo zelf kan ik die kleine priegelkutletters niog wel lezen,maar t werkt gewoon niet zoals t moet. Die Power doet precies andersom zn werk en de HDD helemaal niet...vind dat toch wel beetje wazig. Ik kom overigens op internet niet zo 1 2 3 een mobo schema tegen voor jullie

• Lampuhkap
tis meer omdat ik al eerder een PC heb zien sneuvelen door t verkeerd aansluiten van een LED...dus ben liever zeker van mn zaak als dat ik mn backup PC verkracht

Verwijderd

Speedlink schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:40:
tis meer omdat ik al eerder een PC heb zien sneuvelen door t verkeerd aansluiten van een LED...dus ben liever zeker van mn zaak als dat ik mn backup PC verkracht
Hoe krijg je dat voor elkaar :?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Zolang je die powerled dingetjes inderdaad niet in je geheugen slots gaat stampen zal je niet snel een moederbord om zeep helpen. :)
Maakt dus niet zo hele veel uit als je ze nou verkeerd om in die pinnetje dingen doet ofzo.

• Lampuhkap
Nou, ik heb al 2 eerdere mobos zien sterven (waren weleenswaar P2 en P3,maaar toch...) door t verkeerd aansluiten van een ledje....Don't ask me how.....aansluiten ---> PLOK....Pc viel uit en wilde niet meer aan....
Ik werk al meer dan 10 jaar met PC's en heb de meest rare dingen inmiddels wel eens gezien....maar met die lampjes en powerswitches wil er soms nog wel eens wat raars gebeuren..Zoals bij de HP...t zijn een heel bosje pinnetjes bij elkaar en het is zelfs met beschrijving erbij lastig om goed na te gaan welk stekkertje op welk groepje pinnetjes gaat.
Daarom vraag ik hier ook soort van 'hulp' :)

Verwijderd

Huh... wtf, dat is wel heel vaag dat je PC sloopt met een ledje.... zelf heb ik wel een keer vergeten de ophoog-moertjes te plaatsen en heb toen met mijn 12-13 jarige harses het moederbord direct op de ijzeren achterplaat geschroeft (ja handig...) maar je MOBO fryen met een verkeerd ledje had ik nog nie eerder gehoord :) proficiat hehe :P

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-05 22:06
Ik hoop dat je je ledjes niet hebt aangesloten terwijl je pc aan staat want dan kan ik er mij wel iets bij voorstellen :s

• Bazvv
  • Laatst online: 03:03
Volgens mij hebben tegenwoordig alle voedingen ook kortsluitings beveiliging, ik heb ook een keer de floppy stroom connector aangesloten terwijl de pc aanstond. Zodra ik 1 pinnetje raakte ging hij uit maar kapot was hij niet.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
molexjes enzo zijn gewoon hot pluggable zeg maar. Zou je computer niet van moeten herstarten. (tenzij je natuurlijk het ding er verkeerd om in doet, of kortsluiting maakt)
Zelfs IDE is wel een beetje hot pluggable. (hoewel het zeer sterk af te raden is, maar bij xbox'jes doe ik dat regelmatig en het is in de letterlijk honderden keren nog nooit verkeerd gegaan.)
Pagina: 1