versterker tussen phone-out en line-in autoradio ?

Pagina: 1
Acties:

• sa.te673
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik heb al gezocht, maar kan het niet (echt) vinden....

Op mijn autoradio heb ik een line-in ingang. Hierop heb ik mijn mp3 speler aangesloten (pda). Echter, de line-in is zo gedempt dat ik mijn autoradio op vol vermogen moet zetten..

Kan ik een versterkertje plaatsen tussen de Phone-out van mijn pda en de line-in van mijn autoradio ?
Zo ja, heeft iemand suggesties voor een betaalbare (max €100,-) versterker ? (Ik heb zelf al een beetje lopen zoeken, maar ben nogal een leek op dit gebied en er zijn nogal wat versterkers te koop....)

Alvast bedankt !

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit zou zo niet moeten mogen. De radio zou gewoon op normaal volume het signaal van je PDA moeten binnenkrijgen (als de PDA het volume vol open heeft staan). Zoniet dan lijkt me wat mis met een van de twee apparaten.

Probeer eens wat ander aan te sluiten op de line-in van de radio?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• sa.te673
Ik heb ook mijn mobieltje aangesloten op de line-in en ook daar moet het volume van mijn autoradio vol open.

Op de betreffende fora heb ik al gelezen dat het een bekend probleem is met deze autoradio (een RD4 blaupunkt voor citroen/peugeot).

Een andere optie is dus een andere autoradio, maar dat zie ik niet zo zitten (uiterlijk / stuurbediening etc.)

Verwijderd

Heb je de PDA output wel op line-out staan (mits hij deze optie heeft natuurlijk)? Anders moet je het volume van je PDA op max zetten.

• sa.te673
pda is een fujitsu siemens loox n520. Voor zover ik weet heeft deze geen line-out....

Verwijderd

sa.te673 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:44:
Zo ja, heeft iemand suggesties voor een betaalbare (max €100,-) versterker ?
Je loopt dan natuurlijk wel tegen het probleem aan dat zo'n versterker voeding nodig heeft...
Je hebt van die versterkertjes om een phono (turntable) signaal (is zacht signaal) om te zetten in Line-in signaal, kijk anders hier.
Pagina: 1