• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-01 22:01
Ik ben opzoek naar een losse flitser aangezien ik geen flitsschoen op mijn toestel heb.

Collega van mij adviseerde een een losse schoen met sensor die flitslicht detecteert.
En daarop een losse (oude) flitser.

Maar werkt dit goed? Mensen met ervaring hiermee?
Ik kan eigelijk weinig vinden op het internet hierover.

En ik vind enkel op Ebay zo'n losse schoen die verstuurd word vanuit hong kong.

Afbeeldingslocatie: http://i10.ebayimg.com/05/i/000/89/e8/fce3_1.JPG

Opzich leek me dit wel handig. Maar het moet natuurlijk wel werken

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Begin eens met vertellen welke camera je hebt, en wat je er zoal mee schiet :)

Voor eht zelfde geld zijn wij het hier totaal neit met je collega eens of weet iemand hier een betere oplossing.

Gabriël AM5

• madmaus
Ik heb een Sony H2.
Het leek mij wel handig om in soms extra flits te kunnen gebruiken.
Zoals bij macro foto's. Als ik dat de ingebouwde flits gebruik krijg je zo'n schaduw van de lens.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 17:59

YellowCube

Wait...what?

Ik heb ooit twee van deze dingen gehad en het werkt op zich heel goed. Hij let enkel en alleen op verhogingen in de lichtintensiteit dus zelfs overdag in vol zonlicht wordt ie nog probleemloos getriggerd door de interne flitser van je camera.
Je moet echter wel bedenken dat het ding niets anders doet dan je flitser af laten gaan. Er is geen enkele feedback van je camera mogelijk die er eventueel voor zorgt dat je externe flitser meer of minder flitst (en zodoende correct belicht).

Je moet wel even kijken of je camera niet toevallig gebruik maakt van een zogenaamde pre-flash (aan de hand waarvan de interne flitser vervolgens op de juiste waarde ingesteld wordt). Zo ja, dan moet er de mogelijkheid zijn deze pre-flash uit te zetten, want anders wordt de externe flitser te vroeg getriggerd.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• madmaus
Ik heb geen voor flits voor de lichtmeting. Enkel als ik rode ogen reductie gebruik. Maar die moet ik natuurlijk niet gebruiken.
Er zal dan een flitser op moeten komen die handmatig in te stellen is.

Maar ik neem aan dat deze dingen ook wel in nederland te vinden zijn toch?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:01

ThunderNet

Flits!

madmaus schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:31:
Ik heb geen voor flits voor de lichtmeting. Enkel als ik rode ogen reductie gebruik. Maar die moet ik natuurlijk niet gebruiken.
Er zal dan een flitser op moeten komen die handmatig in te stellen is.

Maar ik neem aan dat deze dingen ook wel in nederland te vinden zijn toch?
jup.. genoeg winkels, alleen via ebay is stukken goedkoper ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• madmaus
Ik heb geen ervaring via ebay.
Straks is die kapot. En dan zit je weer daarmee.
Ik zoek wel even op de site van fotokonijnenberg

Zou elke losse flitser op die schoen passen?
Of zit er onderling veel verschil tussen?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:01

ThunderNet

Flits!

Niet elke losse flitser past.. Die van Minolta/Sony hebben afwijkende voetjes.. Voor de rest is een flitsschoentje een iso standaard.
Bij konijn kost ie 25euro ex verzending dacht ik :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• madmaus
Owh das een mooie prijs. Ga ik daar even neuzen.

Bedankt voor jullie expertise

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Metz heeft speciaal voor dit soort camera's ook een flitsertje in het assortiment. http://www.metz.de/en/pho..._28_CS-2_digital.225.html misschien iets om in gedachten te houden.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Een slave unit zoals dat blokje in je startpost zou je 2e hands voor zeg 5 euro moeten kunnen krijgen, en een aantal oudere flitsers hebben zo'n ding al ingebouwd (heb ooit een Osram flitser gehad met inschakelbare slave en flitslichtmeter, weet alleen 't type niet meer).

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb laatst precies zo'n dingetje besteld uit HK voor zo'n 5 a 10 euro inclusief verzenden, dus voor dat geld zou ik 'm lekker daar bestellen ipv konijn. Ik meen bij hvstar, maar dat zou ik moeten checken. Doet wat het moet doen, maar idd geen enkele lichtmeting o.i.d. mee mogelijk. Maar als je daar mee kunt leven en om mee kunt gaan: doen.
Ik geloof trouwens dat o.a. de Nikon SB-25 zo'n ding ingebouwd heeft. Dat is ook nog een optie.

• FireMotion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

FireMotion

De wereld is een plaatje.

Ze hebben nog een andere type bij DealExtreme, eentje waarbij je misschien wel je red-eye reductie kan gebruiken.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:27
Hey ja, die lijkt me wel handiger! Kan je intensiteit en zo zelfs regelen! :)
Pagina: 1