Toon posts:

BenQ E900WA probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een probleem met mijn beeldscherm (te wete BenQ E900WA)
Het is een widescreen 19 inch maar het probleem is dat deze niet op een resolutie van 1440x900 gezet kan worden :S

Ik heb al de nieuwste drivers (uit 2005 :P) voor de videokaart (VIA/S3G KM400/KN400 onboard intergrated) gedownload
Ook heb ik gezocht naar drivers voor het beeldscherm op de BenQ website. Universele drivers kan ik ook niet vinden.

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-01 10:47
V&B FAQ

Kijk hier eens en post wat meer info over je opstelling

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gekeken in het FAQ maar kon niks vinden wat met het probleem te maken heeft.
En wat bedoel je met de opstelling? van mijn pc of? en wat wil je precies weten, de hardware in de pc?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:38
Ligt aan de VIA drivers, als je een AGP slot hebt zou ik gewoon een ander kaartje proberen.

• Sanch
Manier van aansluiten, andere dingen die je getest hebt (scherm getest met andere video kaart oid) etc...

Zorg er ook voor dat je niet alleen je videodrivers u[pdate maar ook je chipset drivers.

Anders is het mogelijk dat doordat de chip verouderd is en nogal instap is de resolutie niet ondersteund, oplossing hiervoor een aparte agp kaart erbij kopen.

[ Voor 45% gewijzigd door Sanch op 30-01-2008 10:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
De chipset-drivers en/of andere drivers kan ik niet vinden op google en viaarena (website van de maker) of je moet ervoor betalen (beetje vreemd voor drivers).
Verder heb ik geen andere videokaart geprobeert want hier hebben we allemaal dezelfde (bedrijf).

Het ziet er dus naar uit dat ik een nieuwe videokaart moet kopen maar heeft er iemand een idee welke videokaart 1440x900 ondersteund of moet ik eerst controlleren of er een agp, pci of pci-e ingang heeft

• Sanch
De meeste nieuwe kaartjes hebben de ondersteuning voor die resolutie wel en uiteraard eerst even checken welke aansluiting het moederbord heeft (zal waarschijnlijk agp zijn)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:38
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:41:
De chipset-drivers en/of andere drivers kan ik niet vinden op google en viaarena (website van de maker) of je moet ervoor betalen (beetje vreemd voor drivers).
Verder heb ik geen andere videokaart geprobeert want hier hebben we allemaal dezelfde (bedrijf).

Het ziet er dus naar uit dat ik een nieuwe videokaart moet kopen maar heeft er iemand een idee welke videokaart 1440x900 ondersteund of moet ik eerst controlleren of er een agp, pci of pci-e ingang heeft
Als het bord een uitbreidingsslot heeft is het agp bij deze chipset. Elke willekeurig budgetkaartje met ati of nvidia chip voldoet verder op die resolutie, sneller afhankelijk van je gebruik natuurlijk.
Pagina: 1