Nieuw AMD Systeem onzettend traag...

Pagina: 1
Acties:

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuw AMD Moederbord van asus gekocht met een X26400+ 3,2 Dualcore, maar het systeem is zooooooo traag het duurde 3 uur om Vista te installeren.

Mijn nieuwe specs:

Asus G-Surf365 AM2 Networking motherboard.
Asus EAH3850/G/HTDI 256MB PCI-E (Company of heroes edition).
AMD Atlhon X2 6400+ met een Zalman CNPS8000.
G.E.I.L 2x1GB DDR-2 800

In de bios staat het volgende onder de CPU config
CPU Count: Phisical 1 -> logical 2
bij mijn oude intel stond er netjes dat hij 2 cores had, dit is mijn eerste AMD processor ooit.

Wat ik ook probeer, ik krijg de grafische kaart ook niet aan de gang onder mijn Vista Ultimate X64
Zelfs met de driver en CCC geinstalleerd krijgt ik een 1.0 van windows vista omdat mijn grafische kaart niet snel genoeg zou zijn voor aero 8)7

Iemand een idee hierover ? waarom is mijn bak in godensnaam zo langszaam ?

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

Verwijderd

Lijkt mij wel te kloppen, het is 1 fysieke processor, met 2 logische kernen. Ik zou het eerder zoeken bij een driverprobleem voor de betreffende chipset, misschien even nakijken of je schijf wel op UDMA draait en niet op PIO modus. Anders harde schijf even laten checken met een programmaatje? Wat voor score geeft vista aan je HDD?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Daar gaat in ieder geval iets mis. Kijk eens met CPU-Z op welke snelheid je CPU loopt (moet 3200MHz zijn).

Heb je verder de 6400+ Black Edition? Als dat zo is kun je in de BIOS even kijken of je multiplier wel op 16 staat (16*200 = 3200MHz). Verder kun je proberen om Cool'n'Quiet uit te zetten (Configuratiescherm -> Eneregiebeheer -> Maximale performance).

Als laatste: Heb je wel de extra PCI-Express voedingskabel in je HD3850 gestoken?

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Reg. datum: 03 juni 2005
Daar gaat in ieder geval iets mis. Kijk eens met CPU-Z op welke snelheid je CPU loopt (moet 3200MHz zijn).
Zal ik vanavond meteen doen.
Heb je verder de 6400+ Black Edition? Als dat zo is kun je in de BIOS even kijken of je multiplier wel op 16 staat (16*200 = 3200MHz). Verder kun je proberen om Cool'n'Quiet uit te zetten (Configuratiescherm -> Eneregiebeheer -> Maximale performance).
Het staat uit in de bios en ik heb het in Vista ook op "performance" gezet.
Het is inderdaad de black edition (wat houd dat eigenlijk in ?) de multiplier weet ik niet maar ga ik controlleren vanavond.
Als laatste: Heb je wel de extra PCI-Express voedingskabel in je HD3850 gestoken?
bij de eerste keer starten was ik dit wel vergeten, maar toen gaf hij alarm en stond er het volgende in mijn scherm O-)

"U BENT DE VOEDING KABEL VERGETEN TE PLAATSEN IN UW VIDEOKAART !!" _/-\o_ _/-\o_

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-12-2025
Trekkerkearl schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:06:
Het staat uit in de bios en ik heb het in Vista ook op "performance" gezet.
Het is inderdaad de black edition (wat houd dat eigenlijk in ?) de multiplier weet ik niet maar ga ik controlleren vanavond.
De black edition's hebben geen lock op de multiplier, waardoor het vrij aantrekkelijk is voor overclockers.

[ Voor 24% gewijzigd door Xant0r op 30-01-2008 10:12 ]

• GENETX
Black Edition houdt in dta de multiplier unlocked is. Normaal staat deze vast in de CPU zodat je CPU gewoon de standaard snelheid loopt wanneer je de FSB niet omhoog schroeft. Bij een Black Edition kun je deze Multiplier zelf instellen, dus als je deze van 16 naar 17 zet gata je CPU op 3400MHz lopen. Echter zit daar wel een grens aan, je kan niet opeens je CPU op 10GHz oid laten lopen. Ik gok ook dat hij niet veel verder als 3400MHz zal komen...

Verwijderd

Ik heb eens op de website van ASUS gekeken, want voor mij is dit een nieuw Mamabord.

Maar ASUS geeft zelf ook niet veel info over dit bord.

Dit is de standaard info wat in kon vinden, ik ben wel even de user manual aan het neerhalen.
(info van ASUS????)
G-SURF365

Specially designed for Internet Cafe, Education and Mass networked system environment
- AMD AM2 Platform
- Dual-Channel DDR2 800
- Pin Fin Thermal Module
- CPU Level Up
- G-Guardian

Als ik meer weet meld ik mij.

Dit is oude wijn in nieuwe zakken:
(bron: hardware.info)
nVidia zal de reeds bestaande MCP61P, uitgerust met de GeForce 6100 en de nForce 430, hernoemen naar GeForce 7050 en nForce 630a. Ondanks dat de namen zijn veranderd, blijven de specificaties identiek aan de GeForce 6100 en de nForce 430.

Ik denk dat de BIOS een update nodig heeft, maar die is er (nog) niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 10:50 ]

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Black Edition houdt in dat de multiplier unlocked is
kijk dat hoor ik nu graag, ik heb de "beste" versie van de 6400+ processor gekocht 8) :P :9

Maar dit verklaart niet waarom mijn machine zo langszaam loopt ... die multiplier zal standaard zijn toch ?

Vista gaf mijn processor een 6 mijn geheugen een 5,5 en mijn HD een 5,5.
Het waren de grafische kaart opties die op 1.0 stonden bij de systeem clasificatie, terwijl ik wel de nieuwste driver had geinstalleerd en ccc de juiste kaart wel aangaf.

Het zou ook wel een mijn videokaart kunnen zijn :9

Ik hem nog zo'n videokaart en een 5000+ processor op een zelde moederbord geplaats (heb er altijd twee :*) ) ie kan ik vrijdag pas testen, want ik heb er geen voeding voor.

@ali bahbah
op de website kan je downloads selecteren, links zie je dan CPU Support, hij zou hem aan moeten kunnen volgende die lijst

[ Voor 21% gewijzigd door Trekkerkearl op 30-01-2008 10:43 ]

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je dit moederbord hebt gekozen?

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
ik hou niet van moederborden met veel rommel erop, deze is lekker kaal en de specs waren goed...
en hij ziet er ook nog eens onzettend lijp uit ... O-)

en de processor zit midden op het bord waardoor mijn koeler beter uitkomt.(19" kast) 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Trekkerkearl op 30-01-2008 10:57 ]

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

Óf een driverprobleem, óf je HDD staat op PIO, en niet op DMA.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
de HD heeft altijd goed gewerkt met mijn oude asus p5ld2 en intel e6700 dus dan zou het de bios moeten zijn. |:(

• GENETX
Heb je je chipsetdrivers overigens al geïnstalleerd van www.nvidia.com? Standaard ondersteunde Vista x64 de chipset van mn vorige laptop ook niet. Dat was de nForce 410/430 waar de renamed 630a van jou ook op is gebasseerd. Ik gok dat NVIDIA destijds de drivers nog niet kalar had, bij mij verdwenen destijds ook wat uitroeptekens in apparaatbeheer :+

Verwijderd

Trekkerkearl schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:50:
ik hou niet van moederborden met veel rommel erop, deze is lekker kaal en de specs waren goed...
en hij ziet er ook nog eens onzettend lijp uit ... O-)

en de processor zit midden op de kaart waardoor mijn koeler beter uitkomt. 8)
Ik zie wat je bedoelt, maar het bord is zo nieuw dat er in de BIOS misschien diverse fouten zitten, die de rest van je hardware beinvloeden.
Aan de rest van je nieuwe hardware zou het niet mogen liggen.
Als je twijfelt over je videokaart, misschien moet even een andere ATI kaart lenen, bij een vriend of vriendin. Of als je de spullen bij een winkel hebt gekocht, pak de spullen op laat hem daar eens bekijken.

Persoonlijk had ik een iets ouder product van ASUS gekozen, waar al diverse BIOS update's voor zijn geweest.
Ik ga niet zeggen dat dit moederbord slecht is, maar ik kan geen elke review of test vinden.
Zelf gebruik ik ook een laag geprijst moederbord. Maar dan 1 van Foxconn en die gaat als de brandweer.

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:06:
[...]

Ik zie wat je bedoelt, maar het bord is zo nieuw dat er in de BIOS misschien diverse fouten zitten, die de rest van je hardware beinvloeden.
Aan de rest van je nieuwe hardware zou het niet mogen liggen.
Als je twijfelt over je videokaart, misschien moet even een andere ATI kaart lenen, bij een vriend of vriendin. Of als je de spullen bij een winkel hebt gekocht, pak de spullen op laat hem daar eens bekijken.

Persoonlijk had ik een iets ouder product van ASUS gekozen, waar al diverse BIOS update's voor zijn geweest.
Ik ga niet zeggen dat dit moederbord slecht is, maar ik kan geen elke review of test vinden.
Zelf gebruik ik ook een laag geprijst moederbord. Maar dan 1 van Foxconn en die gaat als de brandweer.
hmmm, je hebt mischien gelijk, ik wou net iets te modern zijn :P
ik ga vanavond even die bios versies van mijn bord checken asus zegt dat mijn moederbord een lagere versie dan die op de website van de fabriek heeft gehad als het een van de eerdere productie modellen is.

Ik ga ook even windows xp professional 32 bit proberen (gewoon om te kijken, mischien helpt het)

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
euh......ik heb nu XP Pro 32 Bit draaien, een er zijn geen problemen....

De multiplier was al 16 en kon ik niet hoger zetten in de bios (is ook van belang).
En eindelijk kon ik de native 1050x1680 van me 22"WS draaien....

kan het zien dat dit aan Vista ligt ? zou 32 bit het wel kunnen doen ? (heb ik ook wel)

ik vind het maar vaag.... ik meld me als ik vista 32 bit geprobeert hebt...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:19
Gewoon videodriver probleem dus.

• GENETX
Idd, heb je wel de Vista x64 driver gepakt ipv de x86 driver van de ATi Site?

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Neeeh, geen driver probleem (niet aan mijn kant in ieder geval).
Vista 32bit draait bij gods gratie nog langzamer dan de 64bit versie het duurt 40min voor ik het startscherm van de dvd geladen heb en de installatie duurde nog een 3 uur... het lijkt wel of alles in slowmotion draait. :X :?

Windows XP X64 draaide wel goed, en ik heb NFS Pro street demo op het hoogste graphics nivo gedraait met 1024x786 en dit ging als een trein.....niets tussen te krijgen O-) :9

Ik weet niet waar het aan ligt, maar het probleem moet bij Vista gezocht worden.
Toch wel gek dat de 64bit versie ook zo slecht draait op een native 64bit processor. :(

• GENETX
Zoals gemeld, het ligt ergens anders... Heb je de nForce Chipset drivers al geinstalleerd?

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Ja, ik heb zelfs de nieuwste van de website afgehaalt bij nvidia.
De video drivers heb ik van ati.com (en ik heb de goede versie geprobeert).
De nieuwste geluids drivers heb ik van asus.com gedownload.
ik heb ook de nieuwste silicon raid driver voor mijn extra sata controller.

Het loopt al mis tijdens het dvd installatie menu, het wordt daarna alleen maar gekker...zelfs zonder een enkele driver te hebben geinstalleerd...
Na de driver installatie word het iets beter, maar niet veel.

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van dit moederbord, 1 driver pakket + 1 audio driver en alles werkt....alleen de grafische kaart en de raid card moeten nog extra.
Bij mijn oude moederbord moest ik 6 drivers installeren alleen voor het moederbord zelf.

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Blijkbaar werken de drivers van de nvidia site nu wel....maar die van asus niet (zijn toch hetzelfde ?)

Mischien haalt asus de bestanden door elkaar, of zijn het oude drivers.... het werk in ieder geval niet.
De installatie is nog steeds traag, maar na de nvidia drivers van nvidia.com (onder vista en niet xp) werkt het perfect. _/-\o_

als je op ati.com kijkt dan staan er 3 downloads, de volledige, alleen de drivers en alleen ccc
Als je alleen de driver download dan krijg je niet de wdm driver maar alleen de video drivers en geen 3D ondersteuning.....blijkbaar :O

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:07

--MeAngry--

aka Qonstrukt

WDM heb je alleen nodig voor video input, dus dat heb jij nergens voor nodig.
Je probleem is waarschijnlijk dat je de performance analyser van Vista niet opnieuw hebt gedraaid na de installatie van CCC. Je moet namelijk op "Update my score" klikken in het Prestatie-index venstertje, en dan schakelt ie Aero etc pas in.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Heb ik gedaan, maar het bleef bij 2 eentjes in de index.....hij wou hem niet pakken nu doet hij het wel ik het volledige pakket heb geinstalleerd.

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Opgelost (het snelheids probleem dan), het lag aan mijn geil geheugen.

Ik keek in de bios en zag het geheugen daaien onder 5-5-5-18 en had zoiets van.....effe checken of dat klopt)

En jah hoor, mijn geheugen draait op 4-4-4-12 @ 2,1 volt volgens de specs.
Na dit ingestelt te hebben en vista opnieuw te hebben geinstaleerd, werkte vista op volle snelheid zonder enig instabieliteit van welke soort dan ook.

-->Solved Dus !!<-- @admins, pas even de topic titel aan willen julliie...[opgelost]

[ Voor 5% gewijzigd door Trekkerkearl op 06-02-2008 09:32 ]

Pagina: 1