Toon posts:

Automatisch MSN logs vanaf externe PC op thuis-pc krijgen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op zoek naar een programma (of dit bestaat weet ik niet) waarmee ik mijn chatlogs die ik maak via MSN op een andere computer (buiten het eigen netwerk) automatisch kan laten versturen naar mijn vaste computer.

Ik doe veel zaken buitenshuis, en wil graag al mijn gesprekgeschiedenis thuis op de computer hebben.

Is hier een programma of andere mogelijkheid voor?

Alvast bedankt!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:43
Gebruik een portable messenger, zoals Pidgin Portable. Logs e.d. gaan dan gewoon op de usb-stick.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik heb nu het programma zodanig ingesteld dat chatlogs worden opgeslagen. Maar worden die logs lokaal opgeslagen of in het programma zodat je ze overal waar je dat programma opent kan zien? Wat ik dus wil is het tweede.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:43
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 01:51:
Bedankt, ik heb nu het programma zodanig ingesteld dat chatlogs worden opgeslagen. Maar worden die logs lokaal opgeslagen of in het programma zodat je ze overal waar je dat programma opent kan zien? Wat ik dus wil is het tweede.
De logs gaan ergens in de map waar jij Pidgin installeert. Dat kan op een usb-stickie zijn, netwerkschijf e.d. Je sleept dus wel telkens heel Pidgin mee, maar dat heeft ook het voordeel dat je je voorkeuren e.d. ook meeneemt.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
En stel, ik heb nu mijn MSN account aan mijn Pidgin toegevoegd.

Ik ga morgen ergens op een openbare computer op MSN Messenger, en kom vervolgens thuis.. zie ik die dan de chatlogs van dat gesprek in Pidgin? Ik denk het niet he?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:39
Alles wat je buiten Pidgin om doet wordt (uiteraard) niet in Pidgin opgeslagen.
Je moet je eigen Pidgin overal mee naartoe nemen en daarmee chatten.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit kan inderdaad niet automatisch; zelf je storage meenemen op bijv. een USB stick is de meest eenvoudige oplossing. Een alternatief zou iets van een batch-script zijn wat dmv 7-zip oid een zipje automatisch verstuurd naar je emailadres; deze zou je dan handmatig uit moeten voeren; maar ook dit script moet je uiteraard op deze externe computer beschikbaar hebben :)

Ik pas je topictitel meteen even aan; let er in het vervolg zelf even op dat deze je probleem enigszins beschrijft.

msn logs > Automatisch MSN logs vanaf externe PC op thuis-pc krijgen? *

[ Voor 21% gewijzigd door Spider.007 op 30-01-2008 16:32 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1