Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik ben bezig voor iemand xp home dutch te installeren met legale key.

ik heb een legale xp home key, maar ben zo stom geweest niet naar de install cd te vragen omdat ik dacht dat ik beter een xp home integrated install van een willekeurige torrent site kon gebruiken omdat dat me onwijs veel werk zou schelen. echter er is nergens een nederlandse versie te vinden.

wat ik niet vraag is een link of url omdat dat illegaal is. ik wil alleen weten of het mogelijk is een nl'se key te gebruiken voor een engelse install. en wat raden jullie anders aan? toch maar een standaard iso van het net plukken (nl'se versie) en dan de key gebruiken? of kan ik dan ook nog gezeik krijgen omdat de cd ook weer afhankelijk is van de key? wel of niet oem etc?

edit: of is het mogelijk een taalpakket oid te slipstreamen in een engels install???

[ Voor 5% gewijzigd door Tennisbal op 30-01-2008 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:26
Ik weet niet of het met de home versie ook is, maar de Engelse versie van Windows XP Pro biedt volgens mij de mogelijkheid om meerdere talen te installeren. Hoe en wat zul je op moeten googelen, heb het nooit gedaan.

Om een Nederlandse CD key te gebruiken zul je waarschijnlijk bij de setup in de problemen komen. Ik voer hier altijd een werkende key in die minder legaal was. Als Windows dan geactiveerd wordt geeft het aan dat er een verkeerde/ongelde CD key in gebruik is, hier kun je als nog de legale Nederlandse CD key gebruiken :)
Ik doe dit vrijwel altijd omdat ik te lui ben CD keys te activeren en heb via school meerder CD keys voor de Windows XP Pro versies

[ Voor 4% gewijzigd door Mosaics.Ruled op 30-01-2008 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
eXSs schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 00:51:
Ik weet niet of het met de home versie ook is, maar de Engelse versie van Windows XP Pro biedt volgens mij de mogelijkheid om meerdere talen te installeren. Hoe en wat zul je op moeten googelen, heb het nooit gedaan.

Om een Nederlandse CD key te gebruiken zul je waarschijnlijk bij de setup in de problemen komen. Ik voer hier altijd een werkende key in die minder legaal was. Als Windows dan geactiveerd wordt geeft het aan dat er een verkeerde/ongelde CD key in gebruik is, hier kun je als nog de legale Nederlandse CD key gebruiken :)
Ik doe dit vrijwel altijd omdat ik te lui ben CD keys te activeren en heb via school meerder CD keys voor de Windows XP Pro versies
ey super das een goede tip, wijzigen kan je neem ik aan met een van die proggie om key's te changen? of geeft microsoft dat zelf aan? hoewel kan ik met een engelse xp wel een nederlandse key invullen? als dat bij de setup al foutgaat lijkt me het bij activatie zelf ook fout te gaan, of mag je tegenwoordig elke taal installeren die je wilt?

ik wil namelijk geen gezeik in de toekomst omdat dit een klant is en het dus 100% legaal moet zijn. uiteraard kan het via deze omweg opgelost worden als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:26
tennisbal schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 01:03:
[...]

ey super das een goede tip, wijzigen kan je neem ik aan met een van die proggie om key's te changen? of geeft microsoft dat zelf aan? hoewel kan ik met een engelse xp wel een nederlandse key invullen? als dat bij de setup al foutgaat lijkt me het bij activatie zelf ook fout te gaan, of mag je tegenwoordig elke taal installeren die je wilt?

ik wil namelijk geen gezeik in de toekomst omdat dit een klant is en het dus 100% legaal moet zijn. uiteraard kan het via deze omweg opgelost worden als dat kan.
Bij de setup vul ik gewoon een standaard key in die werkt.
Als je Windows daarna gaat activeren zal ie het via internet proberen en met de melding dat het een ongeldige CD-key is komen. Als dit gebeurt kun je er ook voor kiezen op de CD-key opnieuw in te vullen; hier vul ik dan een geldige key in die in kan activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Dit gaat als het goed is NIET werken bij andere talen. Engels <> Nederlands is incompatible in XP, Vista daarentegen werkt dit dacht ik weer wel (bij sommige OEM versies).

Ook zou je moeten kijken naar VL, Retail en OEM versies ;). Ik zou gewoon een standaard ISO ergens scoren en dan die installeren met je legale key ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:56

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Als goed is werkt het gewoon. Ik heb vaker op een engelse compu een nederlandse versie met de engelse code geïnstalleerd. Dus zou het anders om ook moeten werken. Je kant niet een Pro met een Home code of anders om installeren.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Roman schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:11:
Als goed is werkt het gewoon. Ik heb vaker op een engelse compu een nederlandse versie met de engelse code geïnstalleerd. Dus zou het anders om ook moeten werken. Je kant niet een Pro met een Home code of anders om installeren.
net getest, maar het werkt dus niet. wel irritant want ik kan gewoon nergens een werkende dutch torrent vinden. en nee dit is geen request ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Het is meestal niet mogelijk om een OEM key (sticker vanonder op je laptop bv) van WinXP te gebruiken op een non OEM cd. Ongeacht welke taal. Heb het al meegemaakt dat mijn dell windows xp installatie geen legale MA3D key wou slikken, en omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
DevilsProphet schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:47:
Het is meestal niet mogelijk om een OEM key (sticker vanonder op je laptop bv) van WinXP te gebruiken op een non OEM cd. Ongeacht welke taal. Heb het al meegemaakt dat mijn dell windows xp installatie geen legale MA3D key wou slikken, en omgekeerd.
Mijn Dell Windows XP Recovery CD vroeg mij nooit om een key, wat ik erg vreemd vind. Maar iig, hij wordt tenminste wel als legaal gezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
opgelost, ik heb een oem cd van iemand kunnen scoren. en werkt eindelijk :P
Pagina: 1