Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is dat mijn pc niet alle cores ziet in windows xp sp2.

Ik heb een intel core 2 duo E6600 en als ik in mijn bios kijk herkent hij wel allebij de cores, maar wanneer ik in taakbeheer kijk dan zie ik er maar 1 staan. Ik kan ook niet niet voor programma's aangeven op welke core ze moeten draaien.En ik merk ook dat mijn computer veel slomer draait, voorheen kon ik zware aplicaties draaien en tegelijk bijvoorbeeld nog een installatie uitvoeren. Wanneer ik nu een installatie uitvoer draait de processor al op 100%.

Een aantal weken terug begon mijn computer al raar te doen, windows wou niet altijd opstarten, sinds zaterdag kon ik helemaal niet meer in windows komen. Ik heb nu windows opnieuw geinstalleerd samen met alle drivers die ik orrigineel van alle componenten heb.

Als iemand weet hoe ik windows allebij mijn cores kan laten herkenning maak je mij een gelukkig man.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:14
Als je bij Apparaatbeheer kijkt, heb je je computer geinstalleerd alszijnde multiprocessor of uniprocessor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30
Misschien stomme vraag, maar heb je wel One Graph Per CPU aangevinkt? (onder View in de Taskmanager)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik onder apparaatbeheer kijk dan staat er 2 keer
intel(r) core(tm)2 cpu 6600 @2.44ghz

One Graph Per CPU (deze optie kan ik nu niet eens aanvinken :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 23:40:
als ik onder apparaatbeheer kijk dan staat er 2 keer
intel(r) core(tm)2 cpu 6600 @2.44ghz

One Graph Per CPU (deze optie kan ik nu niet eens aanvinken :S)
Als je kijkt in device manager onder computer, staat hier dan een uniprocessor of multiprocessor PC geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onder computer staat bij mij
ACPI-pc (advanced configuration and power interface)
ik kan verder nergens iets vinden over uniprocessor of multi (ik heb de nederlandse windows xp misschien kan iemand me daarmaa wat meer op weg helpen om dat dan te vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Installeer dan eens de ACPI Multiprocessor PC. Vaak kun je dit nog wel updaten (maar zorg voor backups e.d., je kunt je install ermee om zeep helpen enzo). Dit is te doen door de driver van de ACPI PC te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klopt het dat ik dit alleen kan installeren door windows opnieuw te installeren of zijn er nog andere mogelijkheden daarvoor, ik heb namenlijk even op internet gekeken omdat ik geen updates kon doen met de windows cd of elke andere driver cd die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:00

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 00:31:
klopt het dat ik dit alleen kan installeren door windows opnieuw te installeren of zijn er nog andere mogelijkheden daarvoor, ik heb namenlijk even op internet gekeken omdat ik geen updates kon doen met de windows cd of elke andere driver cd die ik heb.
Je hoeft ook niet vanaf CD een update uit te voeren als het goed is. Je moet "Ik wil zelf kiezen" selecteren en vervolgens "Niet zoeken, ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren". Vervolgens kun je uit de getoonde lijst "ACPI-Multiprocessor PC" kiezen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... multiprocessor is niet eens een van de keuzes alleen die ene die er al stond en standaard pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 00:42:
hmmm... multiprocessor is niet eens een van de keuzes alleen die ene die er al stond en standaard pc
Dan is het misschien aan te raden toch eens opnieuw te installeren. En aan het begin van de setup eens op F5 te duwen, zodat je zelf kan kiezen wat voor type pc je wilt installeren. Dan forceer je gewoon dat het een multicpu pc moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo ik heb windows repair gedaan, en nu ziet hij gelukkig wel alle cores. Dus het probleem is opgelost bedankt voor alle hulp in ieder geval :D
Pagina: 1