Goede avond, mede tweakerds
Het begint bij mij weer te kriebelen om weer eens te gaan sleutelen aan mijn servertje.
Ik heb zo juist een Windows Server 2008 bak geïnstalleerd (werkt wel leuk).
Nu heb ik daar AD, DHCP, DNS, TS, Exchange2k7 opgeïnsteleerd.
Als ActiveDirectory domain heb ik: tim427.net
Dit domein heb ik ook laten registreren bij pcextreme.nl
Op dit moment staat er in hun DNS dat tim427.net gekoppeld moet worden aan mijn huis-IP-adres.
In mijn router staat dan ook een DMZ naar de server toe.
Nu zit ik met het volgende probleem:
Als ik een subdomein wil gebruiken, bijvoorbeeld webmail.tim427.net, en wil dit gaan koppelen aan mijn OutlookWebAccess lukt dat niet. Reden: Heel simpel; ik kan alleen ip adressen opgeven in pcextreme.nl's DNS-servers....
Dus ik dacht; ik ga gewoon mijn eigen DNS-server gebruiken. Dus ik een mailtje gestuurd naar dat bedrijf, krijg een mailtje terug:
Primary DNS: mijn huis-IP-adres
Secundary DNS: nameserver van pcextreme.nl
Krijg vervolgens een bericht terug: is niet mogelijk.
We zouden best een uitzondering voor u willen maken, maar dan heeft u MINIMAAL 2 DNS-Servers nodig met verschillende IP-Adressen....
Weet iemand; een bedrijf die bovenstaande WEL toe laat. Of hoe ik het anders kan doen?
Het begint bij mij weer te kriebelen om weer eens te gaan sleutelen aan mijn servertje.
Ik heb zo juist een Windows Server 2008 bak geïnstalleerd (werkt wel leuk).
Nu heb ik daar AD, DHCP, DNS, TS, Exchange2k7 opgeïnsteleerd.
Als ActiveDirectory domain heb ik: tim427.net
Dit domein heb ik ook laten registreren bij pcextreme.nl
Op dit moment staat er in hun DNS dat tim427.net gekoppeld moet worden aan mijn huis-IP-adres.
In mijn router staat dan ook een DMZ naar de server toe.
Nu zit ik met het volgende probleem:
Als ik een subdomein wil gebruiken, bijvoorbeeld webmail.tim427.net, en wil dit gaan koppelen aan mijn OutlookWebAccess lukt dat niet. Reden: Heel simpel; ik kan alleen ip adressen opgeven in pcextreme.nl's DNS-servers....
Dus ik dacht; ik ga gewoon mijn eigen DNS-server gebruiken. Dus ik een mailtje gestuurd naar dat bedrijf, krijg een mailtje terug:
Dus ik weer een mail gestuurd. Ik wilde het als volgt hebben:Als u de nameservers gewijzigd wilt hebben kunt u een mailtje sturen naar support@pcextreme.nl
Met daarin het domein en de nieuwe nameservers.
Primary DNS: mijn huis-IP-adres
Secundary DNS: nameserver van pcextreme.nl
Krijg vervolgens een bericht terug: is niet mogelijk.
We zouden best een uitzondering voor u willen maken, maar dan heeft u MINIMAAL 2 DNS-Servers nodig met verschillende IP-Adressen....
Weet iemand; een bedrijf die bovenstaande WEL toe laat. Of hoe ik het anders kan doen?