Internet langzamer na installatie nieuwe Router

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Hoi Tweakers,

Aangezien ik een telefoon heb besteld die over WiFi beschikt, leek het me ook handig om thuis dan maar eens een draadloos netwerk te installeren. Zo kwam ik gisteren in het Makro krantje een aanbieding tegen van de Sitecom WL-161. Dit is een router die naast het draadloze netwerk ook nog over 4 normale poorten beschikt. En aangezien ik toch al de kabels had liggen voor mijn computers, heb ik mijn computers nu ook weer gewoon bedraad aangesloten. Heb het draadloze deel ook uitgezet trouwens vooralsnog(heb de telefoon nog niet binnen dus).

Opzich werkt het internet nu, maar de snelheid van vele pagina's is veel langzamer ten opzichte van mijn vorige router(ook een Sitecom). Sites als www.dumpert.nl kan ik nauwelijks openen, en bij Speedtest.nl kan ik niet eens de "connections" of ping-test uitvoeren, die laad hij gewoon niet. Naja, bij de ping-test staat hij na 10 min op 20% ofzo voltooid, dat is dus ook niet zoals het hoort.

Kan iemand mij vertellen waar dit aan zou kunnen liggen?

Mijn computer draait op Windows XP home SP2 en ik heb kabelinternet van @Home.

Alvast bedankt.

• heracles
Niemand?? ;(

Verwijderd

Hoi,

Heb je al gekeken naar je MTU instelling meestal 1500.
Of staat Quality of Service (QoS) aan.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-03 15:56

allure

Titaan fase 2/3

Gebruik je 1 of 2 routers?

• heracles
Ik gebruik een enkele router.
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:22:
Hoi,

Heb je al gekeken naar je MTU instelling meestal 1500.
Of staat Quality of Service (QoS) aan.
Ik kan mijn MTU instelling niet aanpassen, omdat ik de standaard instellingen gebruik(ik heb in een Instelwizard alleen mijn provider aangeklikt, en de rest stelt hij dan zelf in). Over QoS kan ik niets vinden in mijn router.

• heracles
Heb de Sitecom alweer ingepakt en die staat al klaar om morgen omgeruild te worden voor een Netgear, Asus of een US Robotics router. Dan maar iets meer aan besteden, maar dan is het hopelijk wel opgelost en goed voor elkaar.
Pagina: 1