Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compubink
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:56

compubink

...====...

Topicstarter
Ik ben bezig met het aanleggen van een netwerk, waarbij gebruik wordt gemaakt van een Windows Server 2003 R2 x64 met Terminal Services. De bedoeling is dat gebruikers op de server kunnen werken en ook documenten kunnen printen. Hierbij loop ik tegen een probleem aan.

De huidige printer/copier combinatie van Canon, de PC-D340, heeft geen drivers die geschikt zijn voor Windows Server 2003 x64 R2. Hierdoor lukt het niet de printer via het netwerk te delen. De client waarop de printer is aangesloten draait op Windows XP Professional.

Wat zijn de mogelijkheden om deze printer toch aan de praat te krijgen? Is het mogelijk om ook zonder de benodigde driver toch te kunnen printen via het werkstation/en de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compubink

compubink

...====...

Topicstarter
Is er niemand die hier een antwoord op weet? Is het mogelijk om via een generieke driver de printer te delen waarna het werkstation zelf de printer met de goede driver aanstuurd? Of is de enige oplossing om een nieuwe printer te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compubink

compubink

...====...

Topicstarter
Is er dan ergens anders waar ik een oplossing kan zoeken? IS het mogelijk om aan een printerserver wel een generieke driver toe te wijzen? Ik vind het ook prima als iemand zegt dat het helemaal niet mogelijk is, dan weet ik ook dat ik verder moet kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:27

Orac

Ik mis je papa.

Ik heb net de driver van de Canon PC-D340 gedownload en bekeken. Zo te zien gebruikt dit model geen PCL5, PCL6 of Postscript als printertaal, maar een eigen printertaal. Dat gaat je zonder driver dus niet lukken. Er bestaat geen generieke driver voor dit soort printers en "windows"-printers.

edit: nog wat zitten googlelen. Misschien lukt het met de driver van de amerikaanse versie van de PC-D340. Lijkt er aardig op toch?
http://opd.usa.canon.com/...egoryid=2283&modelid=9051
Tweede van boven. Valt te proberen. 8)7 Wel opletten met je papier formaat, want die zal dan wel default op letter staan ipv A4 formaat.

[ Voor 37% gewijzigd door Orac op 12-02-2008 19:48 . Reden: misschien toch een oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compubink

compubink

...====...

Topicstarter
Bedankt voor de nieuwe informatie! Helaas kan ik het nog niet testen vanwege een inbraak... Zodra de nieuwe apparatuur binnen is (helaas hebben ze de printer zelf niet meegenomen) zal ik het testen en de resultaten hier posten...