Wireless ethernet

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 16:33
Heeft iemand een tip voor een betaalbaar draadloos netwerk? Ik heb een PeeCee boven in huis staan en de ander helemaal beneden en heb niet zoveel zin om gaten te gaan boren.

omniscale.nl

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Diamond heeft van die setjes, homefree heten die geloof ik. Hoe goed het werkt, weet ik niet, maar heb een keer een review gelezen dat het een stuk minder goed werkt dan Diamond claimt.

Ik heb ook gekeken naar professionele pakketten, maar die zijn erg duur. Je hebt dan altijd een basisstation nodig (veel $$$) en een "client" (iets minder $$$) maar reken op ongeveer 4000,-

Of boor even een gaatje......

Herman www.waterkoeling.nl

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 20:12

tweakerbee

dus..?

Heb je daar telefoonlijnen liggen? Vast wel. Trek gewoon naast die lijntjes wat UTP erbij, werrukt perfect, nog twee UTP kaarten ala 50,- erbij, en voila: KLAAR!

You can't have everything. Where would you put it?

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 16:33
Inmiddels heb ik ook op wat websites van leveranciers gekeken en inderdaad de conclusie getrokken dat een stukje kabel trekken een stuk goedkoper is.

Dat ga ik dus ook maar doen! Dank allen.

omniscale.nl

Verwijderd

Als je zo'n wireless oplossing wil gaan gebruken moet je er wel op letten dat je netwerk perfomance heel erg kan terug lopen doordat er muren tussen zitten. Ik heb met de Nokia wireless oplossing mogen werken. door 1 dikke betonnen vedieping heel liep de preformance terug met 60% Dit komt omdat er veel pakketjes niet goed aan komen en deze opnieuwe verzonden moeten worden. dus als je een huis hebt van 3 hoog is het bijna onmogelijk om dit ding te gebruiken. tezij je een houten vloer hebt. Ik heb er ook thuis over zitten twijfelen of ik een wireless wou maat heb er toch maar voor gekozen om utp te leggen. misschien over een jaar of twee dat het wel beter werkt ook nog een snel is :)

Verwijderd

Homefree set van Diamond is grappig maar traaaaag...1Mbit/sec.

1Mbps (dus max zo'n 100KByte per seconde) dat in tegenstelling tot een 10Mbps kaart die ongeveer 1MByte per seconde doet en een 100Mbps kan zelfs 8MByte per seconde doen (misschien nog wat meer of minder).
Pagina: 1