Toon posts:

iNDI -> Telenet - een klein digitaal dilemma (Belgiê)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de meeste weten zal medio dit jaar iNDI volledig overgenomen zijn in het Antwerpse door Telenet. iNDI heeft een digitale HD recorder die je kunt kopen voor momenteel 299€. Telenet biedt een gelijkaardig toestel aan wat je alleen maar kunt huren.
Het lijkt me dus verstandig om deze iNDI HD recorder aan te schaffen zodat je deze in je bezit hebt wanneer Telenet de touwtjes in handen krijgt. Telenet heeft al laten weten alle produkten van iNDI volledig te gaan ondersteunen. Wat denken jullie hierover?

Daarnaast vraag ik me af of Telenet niet binnekort ook deze HD recorder te koop gaat aanbieden?
Vandaag heb ik hierover met Telenet gebeld en de vriendelijke mevrouw vertelde me dat dit wellicht in de toekomst een mogelijkheid zou zijn al kon/mocht ze daar momenteel niet veel overzeggen.

Ik zit dus momenteel met het dilemma deze HD recorder te gaan aanschaffen omdat hij deze maand (2 dagen nog :o ) in promotie is. Wie heeft er deze recorder en kan me wat feedback verschaffen?

Hier wil ik nog aan toevoegen dat de decoders/recorders van iNDI volledig digitaal zijn aan te sluiten met je tv (HDMI), dit is bij Telenet niet mogelijk meen ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 20:51 . Reden: toevoeging ]

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
Pas op met beloftes dat ze dingen gaan ondersteunen als Telenet iets overneemt... Ik had ook eerst Chello Extreme, dat volgens Telenet nog heel lang ging ondersteund worden. Nog geen half jaar later werden de abbonementen al omgezet...

Verwijderd

Topicstarter
Vandaar ook een beetje mijn vraag. We hebben het hier over een hardware box die zo'n 299€ kost en ik ben dan ook erg benieuwd of dit allemaal blijft werken. Weet er iemand of de HD recorder van iNDI en Telenet dezelfden zijn? Qua frontje zien ze er namelijk gelijkaardig uit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:50:
Zoals de meeste weten zal medio dit jaar iNDI volledig overgenomen zijn in het Antwerpse door Telenet. iNDI heeft een digitale HD recorder die je kunt kopen voor momenteel 299€. Telenet biedt een gelijkaardig toestel aan wat je alleen maar kunt huren.
Het lijkt me dus verstandig om deze iNDI HD recorder aan te schaffen zodat je deze in je bezit hebt wanneer Telenet de touwtjes in handen krijgt. Telenet heeft al laten weten alle produkten van iNDI volledig te gaan ondersteunen. Wat denken jullie hierover?

Daarnaast vraag ik me af of Telenet niet binnekort ook deze HD recorder te koop gaat aanbieden?
Vandaag heb ik hierover met Telenet gebeld en de vriendelijke mevrouw vertelde me dat dit wellicht in de toekomst een mogelijkheid zou zijn al kon/mocht ze daar momenteel niet veel overzeggen.

Ik zit dus momenteel met het dilemma deze HD recorder te gaan aanschaffen omdat hij deze maand (2 dagen nog :o ) in promotie is. Wie heeft er deze recorder en kan me wat feedback verschaffen?

Hier wil ik nog aan toevoegen dat de decoders/recorders van iNDI volledig digitaal zijn aan te sluiten met je tv (HDMI), dit is bij Telenet niet mogelijk meen ik.
Ook Belgacom wil INDI
Telecomspeler pleit voor gedeeld netwerk
Talkback
Pieterjan Van Leemputten
28 januari 2008
Bron: ZDNet

Belgacom heeft aan Interkabel, de vereniging van de vier onafhankelijke intercommunales, laten weten dat het ook kandidaat is voor een overname van hun televisieactiviteiten. Vorige maand maakte Telenet bekend dat het een principeakkoord met Interkabel heeft, maar Belgacom wil nu ook meedoen in de overnamestrijd.

Het gaat volgens Belgacoms woordvoerder Thierry Bouckaert nog niet om een bod, maar eerder om een signaal aan Interkabel. "We beschikken op dit moment over te weinig informatie om een concreet bod te doen. Maar de brief aan de vier intercommunales maakt duidelijk dat we ook een rol willen spelen in de overname."

De afgelopen maand werd er fel gereageerd op de overname van Interkabel, die ook de digitale televisiediensten van INDI omvat. Na de politieke bezwaren op het akkoord met Telenet volgde zelfs een klacht van Belgacom aan het adres van de intercommunales. Met deze brief wil het bedrijf het enigszins anders aanpakken. Bouckaert: "De rechtszaak was eerder een verplichting voor ons om onze rechten te behouden. Nu gaat het om een constructievere aanpak."

Niet exclusief
Belgacom heeft in principe geen nood aan het netwerk van Interkabel. Dit in tegenstelling tot Telenet, dat momenteel in een derde van Vlaanderen geen digitale televisiediensten kan aanbieden. Toch wil het bedrijf graag een voet tussen de deur. Opmerkelijk is dat Belgacom niet noodzakelijk een exclusieve verkoop wil. "We hebben verschillende plannen en alle opties zijn open", zegt Bouckaert.

"Telenet heeft meer een exclusieve visie op Interkabel en INDI, wij zijn meer voor een open procedure en dat kan zelfs via een gedeeld gebruik van dat netwerk." Ironisch genoeg staat dat open voorstel haaks op het beleid van beide bedrijven om hun netwerk voor internettoegang open te stellen.

Ik heb hem vandaag aangeschaft en werkt veel beter en uitgebreider naar mijn mening dan de digi recorder van Telenet die mijn ouders in hun bezit hebben (veel beter geinformeerd)
idd aan de prijs van 299€ zonder de activatiecard en HDMI kabel (dus komt er nog 50 € erbij)

verdere info hieronder
De INDI HD-recorder
Vandaag in mijn bezit
Ik kon hem kopen voor 299 € i.p.v. 369 €
De actie is geldig tot 31/01/2008

Bovenop de mogelijkheden van de INDI HD-receiver kunt u met de INDI HD-recorder ook films en programma's digitaal opnemen in HD-kwaliteit en opslaan op de harde schijf van 250 gigabyte. Dat is goed voor ongeveer 50 uur beelden in hoge definitie of 150 uur gewone opnames. Opnemen doet u met 1 druk op de knop rechtstreeks vanuit de handige programmagids. Wordt het programma vroeger of later uitgezonden dan aangekondigd? Geen probleem. De slimme programmagids weet perfect wat u wilt opnemen en zal automatisch op het juiste moment beginnen. Ook het bekijken van uw opgenomen programma's wordt veel eenvoudiger. Via het handige menu van uw INDI HD-recorder vindt u zo terug wat u hebt opgenomen. Uren zoeken naar de juiste videocassette en eindeloos door- en terugspoelen zijn definitief verleden tijd.

Ik heb deze aangesloten via HDMI ik kijk dus zowel Digitaal als in Hoge definitie
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/1806/indibh1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
@Spykiller
Ik wist dat Belgacom ook interesse had. Maar ik snap de bedoeling van je post niet. Ik ken de mogelijkheden van de HD recorder. Ik vraag me gewoon af of het een verstandige koop is daar ze wellicht worden overgenomen.

• bollewolle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 08:37
iNDI heeft gewoon geen groei mogelijkheden meer op zichzelf. Ze hangen vast aan een beperkte regio (nog niet eens de helft van Vlaanderen) en kunnen daarbuiten niet uitbreiden omdat Telenet in die gebieden beheerder is van het netwerk (als ik alles goed heb begrepen toch). Uit economisch standpunt is het dus zeer slim van hun om zich uit te laten kopen. Vanuit het standpunt van de klant is dit uiteraard dikke nest want ze waren zowat de enige degelijke optie in het digitale TV landschap in BE. Zeer jammer dus, maar was te verwachten.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt wel een punt. Probleem is alleen dat iNDI hun produkten natuurlijk aan het promoten zijn en ik vraag me af of het interessant is om deze te kopen met het oog op de toekomst. Ook zijn de produkten van Telenet over het algemeen goedkoper dan die van iNDI. Probleem is alleen dat Telenet hun HD recorder alleen maar te huur aanbiedt, wat absoluut niet interessant is. Vandaar mijn dilemma.
Pagina: 1