Ben al de hele dag bezig een van de 3 te installeren:
Windows xp
Vista 32 bit
Vista 64 bit
Op een nvidia raid controller (nforce 4). Systeem heeft hiervoor 2 jaar zonder problemen gedraaid. Gister de 2e raptor bijgezet, nvraid aangezet en sindsdien is het prut! Wil niet installeren/herkennen van raid array/wazige foutmeldingen.
Specs:
asus a8n sli premium nieuwste bios 1009
Athlon 64 x2 3800
2x raptor 150 gb
nec 4550 dvd combo nieuwste firmware
450 watt smartpower antec voeding
Wat heb ik al gedaan:
Deze uitleg, gevolgd.
XP:
Voor XP de drivers geslipstreamt (nieuwste voor XP). Er maakte iemand hier op got (geen linkje meer) nog melding dat de verschillende scsi drivers van xp nog met elkaar conflicteren, dus de SCSI drivers die standaard in XP zitten heb ik eruit gesloopt. Kwam wel verder in het installatie proces, maar installatie kon nog steeds geen raid array vinden.
Vanuit al het geouwehoer maar eens Vista proberen.
Vista:
Voor vista de drivers op dvd gezet (32 bit de nforce 15.00 driver, voor 64 bit vista de 15.01 driver), en tijdens de installatie laten opzoeken. Vista 32 bit installatie ziet de array wel correct (ook zonder driver), maar is super traag, en wil niet installeren (geen geschikt medium aanwezig).
Vista 64 bit ziet de array niet, met of zonder driver.
Uiteraard telkens alle drivers toegevoegd (de device en de controller).
In de bios alle apparaten uitgezet die ik niet direct nodig heb.
Overclock ongedaan gemaakt.
Een aantal tutorials claimen de oplossing te hebben door eerst XP en dan een vista upgrade uit te voeren, da's wat lastig aangezien XP ook al niet wil installeren.
Er zit in het systeem ook nog een silicon image raid controller, maar die hangt aan de pci bus, en is dus gelimiteerd tot 125 mb/sec.
Ik wordt er gek van, alle hulp is welkom!
Windows xp
Vista 32 bit
Vista 64 bit
Op een nvidia raid controller (nforce 4). Systeem heeft hiervoor 2 jaar zonder problemen gedraaid. Gister de 2e raptor bijgezet, nvraid aangezet en sindsdien is het prut! Wil niet installeren/herkennen van raid array/wazige foutmeldingen.
Specs:
asus a8n sli premium nieuwste bios 1009
Athlon 64 x2 3800
2x raptor 150 gb
nec 4550 dvd combo nieuwste firmware
450 watt smartpower antec voeding
Wat heb ik al gedaan:
Deze uitleg, gevolgd.
XP:
Voor XP de drivers geslipstreamt (nieuwste voor XP). Er maakte iemand hier op got (geen linkje meer) nog melding dat de verschillende scsi drivers van xp nog met elkaar conflicteren, dus de SCSI drivers die standaard in XP zitten heb ik eruit gesloopt. Kwam wel verder in het installatie proces, maar installatie kon nog steeds geen raid array vinden.
Vanuit al het geouwehoer maar eens Vista proberen.
Vista:
Voor vista de drivers op dvd gezet (32 bit de nforce 15.00 driver, voor 64 bit vista de 15.01 driver), en tijdens de installatie laten opzoeken. Vista 32 bit installatie ziet de array wel correct (ook zonder driver), maar is super traag, en wil niet installeren (geen geschikt medium aanwezig).
Vista 64 bit ziet de array niet, met of zonder driver.
Uiteraard telkens alle drivers toegevoegd (de device en de controller).
In de bios alle apparaten uitgezet die ik niet direct nodig heb.
Overclock ongedaan gemaakt.
Een aantal tutorials claimen de oplossing te hebben door eerst XP en dan een vista upgrade uit te voeren, da's wat lastig aangezien XP ook al niet wil installeren.
Er zit in het systeem ook nog een silicon image raid controller, maar die hangt aan de pci bus, en is dus gelimiteerd tot 125 mb/sec.
Ik wordt er gek van, alle hulp is welkom!